Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

BF juni 2012

Vi hat fått tid för vårt rul den 4/1 då är jag i vecka 19. Känns som en evighet! Fast ändå inte liksom, konstigt det där, går in i vecka 15 i helgen och då är man helt plötsligt rätt nära 20 och då är man halvvägs! Har en känsla av att det här kommer att gå skrämmande fort...

• RocketQueen
    OHs mamma skrev 2011-12-06 13:49:03 följande:
    Hungrig är bara förnamnet här....åt lunch för inte så länge sen, kanske 40 min sen och känner mig redan hungrig igen Skäms

Mitt illamående har bättrat sig också, men får små stunder då det kommer tillbaka rätt rejält och emellanåt spyr jag också.
    Hahaha jag vaknar en gång varje natt och måste gå upp och äta! Går upp, gör lite mackor, tänder ett ljus och så fort jag är mätt blir jag trött igen. Varje natt senaste veckan. Det galna är att jag gått ner i vikt. Antar att det är för att jag i stort sett är inte är intresserad av sötsaker som jag alltid varit beroende av tidigare.
  • RocketQueen
    M karl skrev 2011-12-08 19:18:41 följande:
    Jag är i v.15 nu och jag har inte gått upp ett enda kilo än. Många andra verkar få dessa härliga gravidmagar ganska snabbt. Har 3v kvar till RUL. Ska man vara orolig att liten inte växer där inne?

Baby to be paket, hur får man ett sånt? Finns det fler företag som skänker bort saker till gravida?
    Här kan du hitta allt du behöver babytobe.se/
  • RocketQueen

Jag är i v.17 och det är mitt första. Jag känner inga buffar eller så men ibland så liksom ilar det till och det känns som att nånting rör på sig där inne. Typ som att bebisen sträcker på sig eller gör en kullerbytta eller nåt Men precis som EmeelieeeA säger så vet man ju inte hur det ska kännas. Jag kände det första gången förra veckan och nu tycker jag att det kommer oftare hela tiden. Hmmm.,,

• RocketQueen

Ja exakt, så fort man reagerar så är det borta igen! Nästan som en liten boll som rullar till där inne. Jag har moderkakan i framvägg, borde det inte ta längre tid innan jag börjar känna rörelser då? Fast vissa känner ju redan i v.13-15 och vi såg ju på kub-ul att det minst sagt var en vild liten skrutt så det kanske inte är så konstigt ändå...

zenoble skrev 2011-12-19 12:36:40 följande:
    Det är säkert bebis! det känns lite som fjärilar tycker jag. så himla kort man känner det så man hinner ju knappt reagera men det är såå mysigt!
  • RocketQueen
    zenoble skrev 2011-12-19 14:11:25 följande:
    Jag hade också moderkakan i framvägg med 1an och tror jag kände det ungefär som nu om inte ännu tidigare. Men det är säkert också hur uppmärksam man är på de små rörelserna (som kanske varit tydligare om moderkakan inte låg i framvägg). Kanske för att du har en vilding där inne som sagt  Glad
    Då bestämmer jag helt enkelt att det är bebis som jag känner
  • RocketQueen

Jag fick mitt intyg av barnmorskan, har redan skickat in det då jag behövde vara lite sjukskriven pga graviditeten.

Men visat kan man bara söka gravidpenning de sista 50-60 dagarna eller nåt sånt? Om man inte har ett farligt jobb?

• RocketQueen

Ja visst är det så? Om inte man har särskilda skäl, typ jobbar med farliga kemikalier eller liknande...

Svar på tråden BF juni 2012