Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

BF juni 2012

Mamma MB skrev 2012-05-08 11:44:18 följande:

Måste fråga, idag har jag haft en brännande känsla mitt uppe på magen, alltså högst upp. Inte inne i magen utan det känns som brännande känsla på huden. Någon som upplevt detta också? Vad kan det vara. Jag är inte orolig över bebis utan det är mer irriterande och gör lite ont. Och när man masserar området känns det lite som om huden är lite bortdomnat just i det området det bränner...

Jag har nåt liknande, tycker nästan att jag har tappat lite känsel i huden allra längst upp på magen. Undrar om det är så att huden inte riktigt hängt med när magen växt?
  • RocketQueen
    Chriis skrev 2012-05-10 09:22:01 följande:
    En fråga.. Dem senaste dagarna har jag varit så känslig, börjat gråta för minsta lilla, ibland vet jag inte ens varför jag börjar gråta.. Är i slutet av graviditeten.. Någon mer än jag som har det så?
    Oh ja, vissa dagar grinar jag hela tiden, och det kan vara för precis vad som helst!
  • RocketQueen
    Speedofsound skrev 2012-05-10 08:29:00 följande:
    Det vore jättekul! :)

Någon som börjat planera förlossningen? De vill att man skriver ett brev, nån som gjort det?
    Jag har suttit i veckan och gjort budget och planerat föräldradagarna. Vi har räknat på att det räcker med att ta ut 4 dagar i veckan, så dagarna räcker så länge som möjligt :)
    Jag skriver nog inget brev, har en extremt väldetaljerad förlossningsplan i min journal som min bm har knåpat ihop så jag skulle gissa på att det räcker.
    Vi tänkte också ta ut fyra dagar i veckan, man vill ju som sagt att de ska räcka så länge som möjligt. Sen om jag känner mig själv rätt så kommer inte jag att kunna hålla mig hemma på heltid mer än ett par månader utan kommer nog att ta några extrapass nån helg i månaden framåt hösten Jag har faktiskt redan ansökt för de första månaderna, känner jag mig själv så finns det en risk att jag glömmer bort det annars
  • RocketQueen
    Chriis skrev 2012-05-10 11:30:05 följande:
    Okej då är det väl helt normalt. Igår grät jag nog tre ggr och har redan gråtit en gång idag. Ingen aning varför egentligen.. Mycket känns jobbigt nu och känner mig allmänt deprimerad
    Det "positiva" med det är att det lika gärna kan vända helt plötsligt, imorgon kan du vakna upp som en solstråle, det vet man liksom aldrig från dag till dag Men du är absolut inte ensam, vi vet precis hur det är...
  • RocketQueen

Nej man måste väl ingenting. Men är man extremt förlossningsrädd med sjukligt kontrollbehov så underlättar det

• RocketQueen

Jag har sökt från 1/6 har bf den 6/6. Då börjar min föräldraledighet från jobbet och jag får bara lön fram tills den 31/5 så man vill ju helst inte vara utan pengar för länge... Nu har jag varit sjukskriven sen i februari fram tills igår och from idag har jag semester fram tills 31/5.

• RocketQueen
    Speedofsound skrev 2012-05-10 17:53:35 följande:
    Jaha okej! Jag går ju hemma med havandeskapspenning. Men nu kom jag på en sak. Jag måste väl ta ut föräldrapenning om jag går över tiden? För havandeskapspenningen får jag ju bara fram tills BF. Hm, måste kolla upp.. 
    Havandeskapspenning får man väl bara till tio dagar innan BF till och med? Sen måste man väl ta ut fp?
  • RocketQueen

Nu är bebis färdigbakad! Galen känsla, nu är man fullgången :-/ Hur ska man inte kunna gå runt och hoppas varje dag nu?

• RocketQueen

Vi har vårt i badrummet. Det passade bäst där helt enkelt, det var där vi hade mest plats och sen är ju vattendelen onekligen en fördel. Men hur orkar folk bry sig om hur ni har ert skötbord? Är det dom som ska byta på er bebis? Haha att folk bara orkar...

Svar på tråden BF juni 2012