Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

BF juni 2012

Speedofsound skrev 2012-06-04 16:08:32 följande:
    Jag läste att det kunde kanske dröja 2 dagar ca innan man känner något. Så jag håller tummarna och hoppet uppe för dig! :))

Idag så var jag iväg och vaxade mina armhålor. Tänkte att det kunde vara skönt att slippa tänka på dom när man ligger på förlossningen ;) Och aj, det var inte skönt! Vissa säger att det inte ens känns, men gud vad dom ljuger. Min mamma sa att det inte var så farligt, sen avslöjar hon att hon tagit 2 alvedon en stund innan hon gick dig. Fuskis! Men men, vill man vara fin får man lida pin, right? :)

Nu ska jag sätta mig i sy gardiner till barnrummet! :D  
    Jag har för mig att jag har hört att vaxning gör bra mycket ondare när man är gravid än annars, kanske stämmer?
  • RocketQueen
    PetraK skrev 2012-06-07 13:37:35 följande:
    Jag hämtade en TENS-apparat förra fredagen (hyr via hjälpmedelscentralen), har använt den när jag har haft molvärk och det kan jag verkligen rekommendera! Det gör inte ont alls, surrar lite lätt mot huden (på ett skönt vis) men man tänker inte så mycket på molandet då.
    Sån använder jag också. Funkar jättebra och man blir mer avslappnad av den, jag sover alltid mycket bättre om jag sitter med den en timme innan jag går och lägger mig.
  • RocketQueen
    fröken01 skrev 2012-06-08 07:14:43 följande:
    BF idag... Och inga känningar alls. Är min graviditet inte som alla andras, jag kanske får fortsätta som gravid livet ut?!
    Pluttan skrev 2012-06-08 08:38:32 följande:
    Bara lugn. Här är en till som har gått över tiden med fyra dagar. Hade bf i måndags den 4 juni. Jag har inte heller särskilt mycket känningar.
    Javisst skrev 2012-06-08 08:00:25 följande:
    Jag är på BF+4 och jag har inte heller några känningar och tror precis som du att jag kommer få vara gravid för alltid...
    Då är vi ett litet gäng här som kommer att vara gravida för alltid då! Inga känningar alls, ingenting som avslöjar att det är på väg att hända nåt. Kan inte bebisen bara komma nu då! Är visserligen bara två dagar över tiden men ändå...
  • RocketQueen

Jag tänkte börja använda min belly bandit dagen efter förlossningen. :p Kan tänka mig att det är skönt att ha nåt som håller ihop magen när den helt plötsligt blir tomt, känns ju som att det kanske tar ett tag innan alla kroppsdelar hittar tillbaka igen :-/

• RocketQueen

Jag beställde min bandit från My Little Star, fick med en liten väska från JuJu-Be

Idag fick jag också en hinnsvepning. Det gjorde väl inte ont men oj vad obehagligt :-/ Läkaren som gjorde den trodde dock inte att det skulle hända nåt ikväll men förhoppningsvis så skyndar hinnsvepningen på allt lite och så gör vi en till på fredag.

• RocketQueen
    Mamma MB skrev 2012-06-11 21:14:36 följande:
    BF+2 och fick också en hinnsvepning idag hos bm. Var lite obehagligt och fick lite molande värk efteråt men som nu är helt borta. Jag har dessutom gått 2 promenader idag, båda på 1h. Vi får väl se om nåt händer. Inga förvärkar ännu. Men hon trodde att det inte var så långt borta nu. Vid hinnsvepningen kände hon också att jag var öppen 1,5 cm. Fast det behöver ju inte betyda något...    
    Jag fick en hinnsvepning vid tretiden i eftermiddags, kände inget särskilt efteråt förutom obehag men nu har jag fått rejält med molvärk. Som mensvärk deluxe. Hoppas, hoppas, hoppas att det händer nåt och att det har öppnat sig mer på fredag när jag ska dit igen!
  • RocketQueen
    Norrlandstöus skrev 2012-06-11 19:51:47 följande:
    jag  har nu värkar var 7 minut och har haft regelbundet sen klockan 16.,  men jag vågar inte riktigt tro att det e på allvar,. ni som haft förvärkar, har dom varit regelbundna?
    Hur har det gått för dig? Har det hänt nåt mer? De brukar väl säga att om värkarna försvinner med tex Alvedon och en varm dusch så är det inga riktiga värkar utan bara förvärkar så det kan du ju testa.
Svar på tråden BF juni 2012