Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

BF juni 2012

Det hoppas jag inte, jag är sjukskriven 50% nämligen... Men jag tror inte det, det är ju en tillfällig sjukskrivning och jag har en heltidstjänst...

• RocketQueen

Vi har varit på "studiebesök" på två olika förlossningsavdelningar redan. Mest för att jag är så förlossningsrädd så jag behöver tryggheten i att känna igen miljön. Och när man var där så känns det lite mer verkligt. Det var vissa småsaker som gjorde att det kändes lite mer på riktigt. Tex så hade de på ena stället en tavla där man sätter upp en nål för varje bebis som har fötts just den dagen. Och den visade de för min man för det brukar vara pappan som gör det. Såna där småsaker. Jag kan inte påstå att jag ser framemot det men det ska bli skönt att få komma hem med sin lilla

• RocketQueen

Men varför förtränga det? Bättre att ta upp det med sin bm så man kan få hjälp att må bättre inför det hela. Jag har fått jättemycket hjälp redan och har verkligen blivit tagen på stort allvar. Först var jag helt säker på att jag ville ha ett snitt men nu har jag bestämt mig för att jag vill försöka ändå, tack vare hjälpen jag har fått.

• RocketQueen

Ja, alla är vi ju olika, jag fungerar som bäst om jag har så mycket information som möjligt. Ju mer jag vet desto mindre oroar jag mig. Så därför har det blivit flera besök, filmer och info på mödravårdscentralen för mig. Det viktigaste är väl att man har ett hum om hur man vill hantera det tror jag. Det som funkar för en funkar inte för någon annan.

• RocketQueen

Fy, jag hade en sån dag i lördags, som tur var så släppte sammandragningarna när jag väl kom hem. Fogarna och ryggen fortsatte bråka men det är ju inget man blir skraj för iaf. Det verkar som att mina sammandragningar beror på stress så jag blev sjukskriven en vecka. Sitter på flygplatsen nu, ska åka hem till mamma och bli bortskämd, det borde ju kunna lösa den mesta stressen Hoppas det blir bättre med vila, annars får du ringa förlossningen och se vad de säger, hellre ett samtal för mycket än för lite....

• RocketQueen

Jag har ett stödbälte men tycker inte att det hjälper nåt vidare. Men det skadar ju inte iaf... Ska få låna en kompis tens-apparat och hoppas att det blir bättre av det.

• RocketQueen

Jäkla unge till att skrämmas. Bebisen har varit nästan helt stilla i ungefär tre dagar nu. Så idag ringde jag till förlossningen som tyckte att jag skulle ta och komma in direkt. Väl där så såg allt bra ut och bebisen mådde hur bra som helst. Men han hade visst mofflat runt sig så han låg och rörde sig inåt istället så därför kände jag knappt nåt. Nu när vi väl är hemma igen så är det fest i magen. Har upptäckt att klassisk musik är väldigt populärt så nu dansas det i magen

• RocketQueen

Jag sökte inte ens för jag trodde inte att kg skulle ha en chans med mitt jobb. (Inga tunga lyft, däremot långa pass, ofta natt, då man står och går i stort sett hela tiden utan möjlighet att ta rast) Men nu är det en kollega som fick det beviljat så nu börjar jag tänka om. Kan ju inte förlora på att söka iaf...

• RocketQueen

Jag är redan sjukskriven 50% sen i januari och har inte ens fått besked om det är godkänt från fk.

Svar på tråden BF juni 2012