• PIO

Juni-barn

Jag tror på spådomar :) älskar sånt!!!

Läkarbesöket gick bra idag. Däremot blev ja sjukskriven en månad till. Moderkakan ligger för långt ner så de va den som orsakade blödningen för två veckor sen. Så ja får fortfarande inte lyfta mer än 4-5 kilo. Kändes skönt att få se bebisen och att allt såg bra ut endå.

• PIO

Busbus- å va häftigt. Kul att se sen om det stämmer :) tycker de är skit häftigt att gå till spådamer. Va där för ett år sen efter att min farfar dött o hon kunde säga en massa saker som ingen kan veta nått om. Är så sugen att gå till en nu när ja e gravid :)

• PIO

Busbus- ja hoppas verkligen att det ordnar sej för dej och er.

• PIO

Hej på er tjejer :) ujuj va ni skriver hinner inte med.

Någon som har sammandragningar än?? Ja är i v 14+5 idag och i morse fick ja en sammandragning. Hela livmodern kändes som sen blev alldeles runt o hård. Blir lite orolig att de är för tidigt med sammandragningar. Kommer inte ihåg hur tidigt ja fick de me sonen. Kommer bara ihåg att ja hade kraftiga sammandragningar en vecka innan han föddes. Alltså i v 23. Blir så orolig att något inte är som de ska.

• PIO

Om man ska göra de där testet med bikarbonat skulle man ha morgonurin då? Och rödkål morgonurin då me??? Tänkte ja skulle testa imorgon. Lite kul att se sen om det stämmer :)

Ja har inte köpt nått till bebisen än men är bra sugen!!! Små söta kläder :) skulle me vilja till ullared. Kanske får bli en tripp dit efter sjukskrivningen :)

• PIO

Enligt rödkåls testet så väntar vi en flicka. Coolt om det stämmer. Tänkte göra bikarbonat testet imorgon får vi se om det blir samma resultat :)

• PIO

Wihooo idag har vi beställt vagn. Skulle egentligen köpa en begagnad men hittade en som ja blev heeelt förälskad i. Så nu e den beställd. En iCandy special edition world! Älskar den!!
    Så nu lilla bebis stannar du i magen :)

• PIO

Jag fick kallelsen till rul typ tre dagar efter inskrivningen. 9 januari har vi tid för rul.

• PIO

Går in i v 16 idag. Herregud vad tiden går fort just nu!!!

Är oxå väääldigt orolig. Vill bara ha en normal graviditet där man slipper oroa sej. Men efter tidigare upplevelser så kommer ja nog inte kunna slappna av helt förrens i juni när bebisen är ute. Men vissa dagar är jobbiga. Till o med min man sa här om dagen att detta får bli sista barnet för han orkar inte heller oroa sej hela tiden. Man vill ju kunna slappna av o njuta.

• PIO

LillaLyckan- vi har oxå beställt vagn. Som du säger de känns bra att sprida ut kostnaderna lite och att man får glädjas lite åt att köpa lite fina grejer till bebisen. Vi hade bestämt att köpa vagn efter RUL men nu hittade vi en super fin o bra vagn så vi kunde inte hålla oss plus att de va lång leverans tid så vi kommer nog inte få den förrens om några månader endå.

De senaste dagarna har ja känt bebisen flera ggr om dagen. Häftigt! Längtar tills de riktiga sparkarna känns så mannen oxå ska få känna dom :) men de känns fortfarande så overkligt att jag är gravid.

Svar på tråden Juni-barn