• PIO

Juni-barn

Tack allesammans! O svartaliljan håller tummar o tår för att våra bebisar kommer stanna ett tag till.

Jag har gått 32+0 idag. Har väldigt mycket värkar o dom gör ont :/ har fortfarande dropp. Hoppas verkligen att min bebis stannar ett tag till i magen. Ne nu ska ja försöka sova lite. Natti natti

• PIO

Zvartaliljan- lider verkligen med dej. De e ett helvete detta!! Vi har gått nästan exakt lika. Ja e i v 32+1 idag. Hur länge kan du gå o ha så lite fostervatten innan de måste ta ut bebisen? Mitt vatten har inte gått o mina värkar har avtagit. Men inatt trodde ja att ka skulle få föda. Hade värkar mellan kl 20-02 som kom med 3-5 min mellanrum o gjorde riktigt ont. Läkaren kollade tappen o då hade den blivit längre(!) 10 mm ist för 5 mm. Så konstigt pga av mina starka värkar men de va en lättnad att ja inte öppnat mej :) ligger fortfarande med dropp, ska ha det tills imorgon bitti sen måste det kopplas ut. Så
    då får vi se vad som händer.

• PIO

Zvartaliljan- förstår verkligen ditt tänk. Känner oxå just nu att bebisen får komma. Den här graviditeten har verkligen tagit på mitt psyke. Fick prata med en barnläkare igår om bebis kommer snart o han sa att ja behöver inte vara orolig för bebisen. Detta kommer gå bra. Men samtidigt vill ja ha kvar den i magen iaf två veckor till men just nu känns de tungt. Man har så mycket blandade känslor o tankar. Här stoppar de inte förlossningen när man gått 34+0 så som sagt två veckor till skulle va bra men just nu känner ja mej bara less på de här.

• PIO

Hej på er brudar. Inatt tog de bort droppet ja hade för att stoppa värkarna. Så sätter de igång ordentligt snart så kommer de inte försöka stoppa. Har ju haft värkar trots droppet. Men nu har de varit lugnt ett tag. Så vi får se hur det här utvecklas

• PIO

I morse kl 08.01 föddes våran dotter. Vecka 32+4 vikt: 2105 längd: 45cm allt gick väldigt bra. Gjorde ont som fan ;) tog bara lite lustgas men började må illa av den så de blev en förlossnig utan bedövning. Ajaj. Värkarbetet satte igång igår kväll vid 20 tiden o gick inte att stoppa. Våran dotter mår bra, ligger i kuvös o gosar till sej.

• PIO

Tack så jätte mycket för alla gratulationer. En liten Freja blev det :) vi visste ju att vi väntade en flicka men vi hade namnen noomi och noelle men hon är helt klart en Freja. Hon mår så bra :) hon andas helt själv o utan syrgas. Känns såå bra att hon mår bra. Men ja säger bara fy fan för eftervärkar. Hahaha de hade ja verkligen inte räknat med. Ne nu ska ja sova, blev ju inge sömn inatt. Hihi

• PIO

Zvartaliljan- grattis till pojken! Hoppas att du mår bättre snart. Skönt att Emilio mår bra. Lycka till med allt!

Våran Freja sköter sej jätte bra :) önskar att ja fick ta med henne hem nu. Idag blir ja utskriven iaf sen blir de att åka in varje dag till min prinsessa.

• PIO

Hej på er! Har inte orkat läst igenom allt ni skrivit men tänkte bara uppdatera er lite :)
    Igår blev vår lilla Freja två veckor. I lördags fick vi åka hem på permis med henne från sjukhuset. Idag va vi inne på kontroll o hon sköter sej så bra. Vi gick åka hem igen o ska på ny kontroll på onsdag. Jag ammar henne och sondmatar, men sonden kommer dom ta bort på onsdag om hon gått upp i vikt. O utskriven från sjukhuset blir hon nån gång nästa vecka om allt går bra. Men vi behöver inte sova mer på sjukhuset med henne utan vi får ha henne hemma. Allt har gått så himla fort o hon sköter sej så otroligt bra. Lite skillnad mot när vi fick sonen då bodde vi på sjukhuset 4 mån nu blev de bara 2 veckor :) hoppas att de går bra för alla här inne o att ni mår bra. Snart e de juni :)

• PIO

Zvartaliljan- ja vet precis hur du känner. Jag hade panik den sista veckan innan vi fick komma hem. Sonen blev sjuk o ja ville bara hem men kunde inte lämna freja. Hemskt!!! Lider verkligen med dej. Freja fick oxå sola men bara ett dygn. Hoppas verkligen ni slipper den där lampan snart. Freja väger 2150 så då e ju våra små nästan lika stora :) ett stort lycka till o ja tänker på dej o din bebis!

• PIO

Hej på er! Va ett tag sen ja skrev nu. Allt hår
    Jätte bra med våran lilla Freja. Hon e inte så liten längre. Vägde 2,8 när vi va till bvc i tisdags. I tisdags blev hon en månad. Fattar inte vad tiden går fort.
    Har inte läst ikapp än men ser att några fler fått sina bebisar. Grattis till alla er. O till er andra som forf väntar, stå ut i värmen snart är era guldklimpar oxå här :)

• PIO

Ojojoj va de föds bebisar här nu :) underbart!! Freja blir 8 veckor på söndag o väger nu 3580 o är 49,5 cm lång. De va u tisdags som hon egentligen skulle ha fötts. Ska försöka ta mej tid o lägga upp bild i bildtråden idag. De har ju krånglat när ja ska lägga upp bilder där. Mysigt för er alla som fått träffat era små nu :) o stort lycka till till er andra som fortfarande går i väntans tider.

• PIO

Hihi tänk att alla har fått sin bebis nu :) roligt att vi följts åt. Ja har inte varit inne o skrivit på ett tag men jag har varit inne o läst :) såg nu att ni startat en fortsättningstråd då ska ja favorita den :) hoppas att de går bra med allas bebisar :)

Svar på tråden Juni-barn