• PIO

Juni-barn

Läste någonstanns att när man är i v 18 så är det normalt att man gått upp mellan 3-6 kilo.

Själv har ja gått upp 4 kilo när ja vägde mej för ca 2-3 v sen, sen när ja vägde mej dagen efter nyår hade ja gått ner 1 kilo. Så 3 kilo upp sen innan ja blev gravid.
    Åt som en häst de första veckorna när ja mådde så illa så gick upp fort då säkert därför ja gått ner ett kilo nu när ja inte alls äter så mycket. Men ikväll vankad de pasta o kycklingsallad med vitlöksbröd! Mums!!!!! Kan säga att sallader i olika former har funkat bäst för mej den här graviditeten.

När ja va gravid med sonen för fem år sen så va de kebab o godis i massor o de märkes på vikten då oxå. Haha nu e de frukt o sallad o fräsch mat som gäller mår illa bara ja tänker på kebab.

• PIO

MissFörstånd- varför ska du äta citodon?? Själv skulle ja aldrig ta det. Är inte de ett narkotikaklassat läkemedel?? Kanske har fel, men ja skulle iaf inte ta det i vanliga fall o absolut inte när ja är gravid. Men ja vill knappt ta alvedon när ja e gravid. Gillar inte att ta tabletter.. Har folk i min omgivning som är missbrukare så ja är väldigt noga med tabletter o alkohol. Att man inte tar i onödan.

• PIO

MissFörstånd- okej! Usch inte kul med sån huvudvärk. Som sagt ja e väldigt nojjig när de gäller tabletter :) hoppas verkligen att det hjälper så du slipper huvudvärken. Jag lider av migrän o den har kommit lite oftare nu när ja e gravid men ja tar bara alvedon o försöker sova bort den men ibland är det ett helvete att ha ont i huvudet.

Jisses vad ja får ont i ryggen om ja står för länge lr ligger ner för länge. Värker i hela svanken på mej.
    Ligger i soffan nu o känner bebisen sparka förfullt. Igår fick min man känna en ordentlig spark oxå :) förut har han bara känt lite svagt men igår då jädrar :)
    Åå längtar så till måndag, då e de dags för rul :)

• PIO

Någon mer med viktnoja?? Får panik över att ja gått upp 4 kilo. Känner mej tjock o inga kläder som passar. Vet att ja inte ska tänka så men just nu känner ja mej bara så ful o tjock! Bläääää!!! Rumpan har ökat i två storlekar. Ja brukar alltid väga runt 54 men nu är ja nära 60. Har alltid sagt till mina vänner som varit gravida o sagt att de känner sej tjocka att de e ju graviditeten o dom är ju så fina men ja känner mej inte ett dugg fin. Är trött på att gå i leggins o att de klämmer lite överallt. O inte finns de några fina gravidkläder heller!! Usch!!! Ursäkta min tråkiga inställning men idag har ja en skit dag!!

• PIO

Busbus- vad menar du med rastlösa ben?? Ja har en konstig känsla i benen ibland kan det vara de?? Tror oxå att ja redan binder vatten. Kan ligga i sängen o lakanet är lite knöcklat så ja får ränder på benen o de ränderna sitter kvar länge.

• PIO

Preeeecis så känner ja me. Är rädd att min man ska tycka att ja är tjock lr ful. O vi har inte mycket till samliv just nu heller. Har sexförbud o med det försvann kramar o pussar :( som sagt är nog inne i en skit period just nu!!
    Imorgon har vi rul!!! Kan ju hoppas att de livar upp mej o min man lite. Hihi ååå va ja längtar! Är så nyfiken på vad de e för någon inne i magen på mej

• PIO

Nepp... Dags att äta frukost o dra upp gubben. Rul om 1,5 timme :) wihooo äntligen är denna dag här!!!

• PIO

Allt såg jätte bra ut på rul! Är så lycklig!! Skönt att se att allt såg bra ut. Fick veta att vi väntar en flicka! Känns jätte roligt vi har ju en pojke redan så de blir skoj me en tjej, men ja trodde verkligen att de va en pojk till. Men så fel ja hade :)

• PIO

Just de blev bakåt flyttad några dagar. Trodde ja va i v 18+2 men är i v 17+5 fick bf datum den 12 juni :) på svärmors 60 årsdag. Hihi

• PIO

En liten fråga :) ni som har sammandragningar har ni ofta de?? Ja får på kvällarna o någon gång på dagen. Tycker de e så himla obehagligt o blir lite rädd. Ibland så blir magen alldeles sne o hård på en sida, någon mer som upplevt det?? Usch varför ska man behöva va så orolig hela tiden!!

Svar på tråden Juni-barn