• PIO

Juni-barn

Alltså vi har ett handikappat barn så han är orolig att få ett till. Då han vet vad det innebär.

• PIO

Har världens sug efter melon!!!! Ååå va mumsigt de hade varit. Får nog ta o inhandla det :)

• PIO

Jag har gått upp 3-4 kilo de här 12 första veckorna. Försöker tänka på att äta en varierad kost men de har varit svårt när man mått illa. En vecka levde ja på piggelin :)

• PIO

Usch vilken huvudvärk ja har idag. Har varit lite mycket den här veckan. Renoverar i huset o imorgon ska vi flytta in. Ska bli så skönt o komma iordning lite. Just nu sitter ja på en stol o tittar på när min man tapetserar i köket. De blir så vitt o fint :)
    Har haft lite stickningar i magen från o till i några dagar. Någon mer som fått de ibland? Är i v 11+5 idag.

• PIO

Phu vilken lång dag detta har varit. Nu äntligen har ja fått parkerat mej i sängen. Flytten tog längre tid än beräknat men nu e vi på plats i nya huset. Känns underbart. Hoppas bara inte att lilla bebis har tagit någon skada av min stress idag. Blir lite orolig. Känner mej verkligen inte gravid längre. De flesta symtomen är borta. Har mått lite illa idag när de va som mest stressigast annars känner ja inte så mycket längre. Går in i v 13 imorgon. Känns konstigt att må bra helt plötsligt, för en vecka sen drygt kunde ja knappt resa mej utan att spy o illamåendet var hemskt. Skönt att inte må så illa längre men blir lite orolig att nått e på tok. Ne nu ska ja sova. Natti natti på er!

• PIO

Sweet life- ja o min man blev gravida efter bara någon vecka tillsammans. Nu har vi en underbar son, vi har vart tillsammans i 5 år, gifte oss i september i år och väntar andra barnet nu. Så skit i din bror. Kärleken övervinner allt :) vi hade många som inte trodde på oss o tyckte att vi va helt dumma i huvudet som valde att ha kvar bebisen då för 5 år sedan men vi har bevisat för dom att det är äkta kärlek mellan oss och att vi klarar att hålla ihop trots att vi skaffade barn så tidigt i förhållandet :)

• PIO

Här har kvällen spenderats på akuten. Fick en blödning vid 17 tiden i eftermiddag o åkte in till akuten. Va helt säker på att det va missfall. Läkaren konstaterade en blödning vid livmodermunnen lr va de hette. Kommer inte riktigt ihåg va lite chockad. Men bebisen mår bra o hjärtat slog fint. Så nu e ha sjukskriven 14 dagar sen ska ja upp på ny koll. Får inte bära nått o inte göra nått ansträngande. VILA! Känner mej lättad att bebisen mår bra i magen men är endå väldigt orolig för blödningen. Känner mej ledsen då vi fått lämnat sonen hos mormor för att ja inte får bära o lyfta och efterspm han är handikappad så blir det mycket lyft. Mannen jobbar eftermiddag den här veckan så dagistiderna blir inte bra då han slutar jobbet kl 23. Så min mamma sa att vår son får vara hos henne så kommer dom o hälsar på mej på eftermiddagarna. Usch gör ont i mitt hjärta! Saknar min son!!! Vet att han har de jätte bra hos sin mormor. Han älskar verkligen henne men jag saknar honom. Ska väl försöka sova lite nu efter en omtumlande kväll. Ville bara skriva av mej lite. Kram på er!

• PIO

Förresten läkaren gjorde ju ett vul o sa att ja e i v 12+2 vilket är en dag mer än ja räknat med. V 12 o man kan slappna av tror man... Njaa inte ja. Kommer nog inte va avslappnad förrens bebisen är här i juni. Så känns de just nu iaf.

• PIO

Pinkflower- TA DET LUGNT!!! Ja har hållt på hela helgen o de slutade med en blödning. Läkaren sa till mej att ja måste ta det lugnt. Så va försiktig när du grejar i huset så du inte behöver vara med om samma som jag.

Dagen har varit sådär. Legat o vilat hela dagen. Vågar knappt gå på toa då ja e livrädd att de ska komma mera blod. Imorgon ska vi göra kub. Usch ja e skit nervös o livrädd just nu!!!! De e inte bara att vara gravid. Nu ska ja förflytta mej till sängen o läsa en bok.

• PIO

Havsjungfrun- ja min mamma är guld värd. Vet inte hur ja ska tacka henne för att hon ställer upp så mycket för oss. Vår son är 5 år. Saknar honom fruktansvärt mycket. Känner mej dålig som inte kan ta hand om honom just nu. Fy detta är hemskt.

Svar på tråden Juni-barn