Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Jag har just kommit på att syltlök är VÄLDIGT gott! Hm undra om det är nu cravingsen kommer 

• gammelmamma

Jag har haft magkatarr till och från men min läkare sa att jag inte skulle äta losec! Har du kollat om det är ok? Inte för att jag vill lägga mig i men det är ju tråkigt om man tar något man inte får för att man inte vet. Brösten exploderar just nu, det känns som när mjölken fyller på tycker jag.

• gammelmamma

Jag vet inte om det är någon skillnad men jag gjorde en förstoring för några år sedan och det har fungerat att amma.

• gammelmamma
    Polarlantis skrev 2012-01-31 10:51:26 följande:
    Losec är helt ok, det har gjorts studeier och är helt ofarligt.

Hmm...ingen juice och inte frukt alltså...ajaj...Dricker alltid juice på morgonen och då gör det iaf inte ont men ett par timmar senare...kanske får ta ngt annat och testa då.

vad skönt att det funkar, hoppas du blir bättre också

• gammelmamma
    JennieJ skrev 2012-01-31 11:07:27 följande:
    På tal om bröst vill jag inte att dom växa mer för då jag har 80 DD alt 85 D (beroende modell) blir de grymt tungt för ryggen plus de är svårt att hitta bhar! Med sonen fick jag F kupa vilket gjorde jag fick beställa svin dyra bh och då jag var lite snål mot mig själv köpte jag bara en sådan bh och resten i 90 E vilket funka om man gillar trångt! Denna gång ska jag inte vara snål mot mig själv utan går jag över på E kupa kommer jag beställa typ 3 st och sedan ett par bra Sportbh att på natten! Någon som haft och minns hur de var att duscha medans ni amma? Jag själv minns att när man duschat klart fick man snabbt som ögat torka sig för att få på bhn och inlägg de var som två fontäner som spruta rätt fram :S hade massor med mjölk och snabbt gick de vid amningen och pojken hann knappt svälja för de rann så snabbt! Så de gick verkligen svin snabbt att få i honom mat vilket gjorde att han spydde mycket då de ofta blev för mycket! * vad jag börjar minnas saker helt plötsligt*

Angående duschen har det varit så innan mjölken stabiliserat sig. Kommer inte i håg hur lång tid det tog men nu när jag tänker på det så måste det se ganska kul ut när man drar upp tröjan och brösten ser ut att spricka och mjölken sprutar. Jag kommer i håg när vi fick sladdisen så hade vi några kompisar hemma en dag/ kväll. Jag skulle amma och tänkte inte på att killen i det paret inte har barn och inte är sp van, han blev helt chockad stackarn;) Men som sagt, det brukar bli bättre på mig efter ett tag 
  • gammelmamma

Dancia: ja så är det nog. JAg trodde inte heller att jag skulle ha fler så han behövde inte vara försiktig och jag la iläggen under muskeln, men det gick som sagt bra. Det är nog värre vid förminskning. Håller tummarna för dig. Det är ju lite speciellt och en verklig bonus, särskilt när man inte trott att man ska få vara med om det fler gånger. Med första sladden tyckte jag det var jätteviktigt att amningen funkade, nu med förlängningssladden känner jag att det inte spelar så stor roll. Jag har liksom fått göra det en gång till och nu känns det som det är viktigt att vardagen funkar ordentligt. Med fyra barn till har man ju inte så jättemycket tid att lägga på det;)

Svar på tråden Juni-barn