Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Ni som har foglossning, hur tillbringar ni TV-kvällarna? Jag blir galen snart 

• gammelmamma

Ungefär som jag alltså:) Funderar på att ställa ut en säng framför TV:n!!! Det värsta är ju att man inte kan ligga eller sitta för länge åt gången. Vandra går ju bra en stund men det kommer tillbaka så fort:( TENS funkar också en stund. Förutfunkade det att ligga på golvet men det går inte längre, jag kommer inte upp eller ner:)  Så nu har jag fått gnälla lite, nu känns det bättre. Förresten tack för tipsen! vetekudden har jag inte använt så mycket, ska prova det

• gammelmamma
    Dancia skrev 2012-02-04 00:50:56 följande:

Ja prova vetekudde, det är riktigt skönt med värme när man har ont :). Tens skulle jag vilja prova. Hur får man tag på en sån?

Här får man låna sådana hos sjukgymnasten. Förr fick man betala en lite summa men nu är det till och med gratis. Fråga din BM.  
  • gammelmamma

Lycka 4: Vad roligt, hoppas det blir så för oss också. Jag blev faster när jag var 2,5 så vi har lite konstiga generationer i vårsläkt:) 

• gammelmamma
    Havsjungfrun skrev 2012-02-04 09:44:12 följande:
    På vissa ställen kostar det att hyra den hos sjukgymnasten och på andra är det gratis. Jag köpte en på Claes Ohlsson när jag väntade dottern.

Alla ni som har stora problem foglossning: Har ni testat akupunktur? Läste om en tjej som det hade hjälpt jättebra för men det är ju förståss väldigt olika. Allt som kan hjälpa är ju i alla fall värt att testa när man har så stora problem...  Har en kompis som nu, 8 månader efter förlossning nr. 3 fortfarande har jätteproblem med sin foglossning och det är ju inte alls roligt.

Jag har svår foglossnig och det har inte gått över efter förlossningen. Akupunktur hjälper på mig i vanliga fall, typ migrän och så, men det har inte hjälpt foglossningen.
  • gammelmamma
    emma78 skrev 2012-02-04 17:40:38 följande:
    Gammelmamma: Å vad mysigt ni kommer att få du och din dotter!! Å vilken nytta hon kommer att ha av dig!!!Min mamma var 20 när hon fick mig,fick en sladdis vid 30 och blev mormor (jag som fick barn) vid 42! det skiljer nästan lika mycket mellan min syster och min son som det gör mellan mig och min syster! När min mamma var ute och gick med min son trodde alla att hon hade fått barn och hur de hade kunnat missa en graviditet:))  Ska tillägga att min mamma och min son har en fantastisk relation likaså min syster och min son!!
    Förmodligen kommer jag själv att hamna i samma sits då min son nu är 12 och kommer att få syskon! Själv är jag 34 i sommar.Fast jag är nog själv färdig som mamma efter denna men då kan man ju få längta efter barnbarn som kanske inte dröjer så många år....... 

min moderkaka ligger oxå i framvägg....i ca en veckas tid har jag kunnat känna bebis varje dag! Kan fortfarande "bara" känna inne i magen så mannen får vänta på dom "riktiga" kickarna!

Ni som bor runt Jönköping,får man fråga vart ni finns?? Själv bor jag ute i Habo!    
    Tack för det uppmuntrande oreden. Jag bor i Hjo, inte så långt från Habo men fel län;)
  • gammelmamma
    Cataleya skrev 2012-02-05 07:51:20 följande:
    Är det någon mer än jag som är överkänslig ? Jag gråter för ALLT, tänker negativt om allt sambon säger och gör och känner mig bara så ensam ? Och börjar jag tänka så börjar jag gråta! Gick in i v 24 igår , jag tycker det är jätte jobbigt och min stackars sambo får ta så mkt skit, jag försöker vara glad men jag kan inte!

Jag också, känner mig ledsen och ensam trots att jag har massor med underbara människor omkring mig 
  • gammelmamma

Jag var på inskrivning, sen u-ljud sen nu i V 20, nästa i V 24. Massor med flytningar, trodde jag läckte vatten, det luktar lite mysko också

• gammelmamma

Idag är jag nervös vill jag lova. Dottern har åkt in till förlossningen pga för högt blodtryck och MYCKET vätskeansamling och prickar med klåda över hela kroppen.... Tänk om:)

Svar på tråden Juni-barn