Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Tack för alla gratulationer och uppmuntrande ord. Jag ska verkligen sniffa baby. Hoppas hon ringer snart och säger att jag får komma dit:)

• gammelmamma
    Dancia skrev 2012-02-10 10:19:46 följande:
    Gammelmamma: grattis! Vad skönt att de mår bra trots akutsnitt :). Njut nu av att sniffa bebis :).

Ensortsmamma: känns skönt att höra att våra ord ger dig ljus :). Ta hand om dig och jag längtar till den dagen vi får höra att du fött ditt lilla barn som skrek när den kom ut och att ni fick njuta av en grattisfika tillsammans med flagga och allt :).

:) Håller med.
  • gammelmamma

Denna glädjens dag har varit tuff för lilla mig. Lilla Agnes mår bra men vi har inte fått träffa varken henne, dottern eller svärsonen, knappt pratat med dom heller. I vanliga fall pratar vi flera gånger om dagen. Min lilla flicka får ligga på intensiven i natt medan barnbarnet och pappan får sova på BB. Jag är jätteglad att det har gått bra men så ledsen att de inte bara kan få njuta. Tänk om man kunde ta deras smärta och allt det jobbiga så att de kunde få ha det bara mysigt.

Jag är väldigt känslig just nu, inte bara i dag. 

• gammelmamma

Usch magsjuka är inget kul. Härhemma är det hosta och feber som gäller men det är inget i jämförelse. Krya på er alla med magsjuka 

• gammelmamma

Nu har jag varit och gullat med mitt första barnbarn. Hon var bedårande. Föräldrarna mår efter omständigheterna bra och det är jättehärligt att fått träffa dom. Jag älskar redan min nya roll som mormor

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-02-11 18:41:46 följande:
    Åh vad roligt att allt gick bra gammelmamma Måste vara magiskt

Jag har också foglossning både fram och bak. Och när det är som värst spänner jag ryggen vilket gör att den också krånglar. Släng på en svanskota som extra bonus också... Suck... Jag tycker inte bältet hjälper alls, ska prova en kompis tens i veckan och se om det gör nån skillnad.

Jag tycker att TENS hjälper i bland men inte i bland. I början av graviditeten brukar den hjälpamig men ju längre man gått ju sämre funkar den. (på mig)
    Endel använder den ju till och med som smärtlindring vid förlossningen. 
  • gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-02-11 19:07:16 följande:
    Ja jag har hört att man kan ha den vid förlossningen, det hade ju varit helt fantastiskt om det hade funkat men det är inget jag räknar med... Är enormt förlossningsrädd så jag räknar med all möjlig smärtlindring och utesluter inget alls

vad jobbigt att vara så rädd. Kan du inte få någon hjälp att försöka lindra den?
  • gammelmamma
    Bellalella skrev 2012-02-11 20:55:50 följande:
    God kväll allihopa..
    Är det någon av er som är reumatiker? Är själv reumatiker och söker tips på bra vagn, bärsele, bärtekniker osv.. =)

Har haft ganska stora problem med kroppen men nu är höger hand stelopererad, på höger fot är tåknogarna bortop.  plus en stortå som är halvt stelop. I tisdags gjorde jag samma sak med vänsterfoten så nu skuttar jag på kryckor..lilla bebisen verkar gilla det mer än jag :`)

Är iallafall lite orolig för vänsterhanden som knappt fungerar..hur det ska bli med att bära den lilla när den kommer..

Så har ni tips..ös på bara!

Tyvärr kan jag inte ge dig tips men jag vill ge dig mitt medlidande. (Kanske inte det du vill ha men min mamma är reumatiker och jag vet hur jobbigt hon har det utan att vara småbarnsmamma) Styrkekramar till dig
  • gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-02-13 09:17:52 följande:
    Det där med mjölk, har alla märkt av det? Hur tidigt ska det märkas? Läcker ni eller hur vet ni? Jag tycker att det emellanåt spänner och sticker lite i brösten annars är dom precis som vanligt...

Jag har inte märkt av mjölk mer än om jag klämmer fram det. Detta är mitt femte barn och har haft likadant varje gång. Det har kommit mjölk sen. Det som är största boven är om man tänker på det för mycket, då kan det låsa sig . (har ingen aning om hur det är vid bröstförminskning)

Bara blutsaft funkar för mig, men jag har inte jättedåligt blodvärde. Kan inte ta järntabletter. 
Svar på tråden Juni-barn