Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Ja det är nog så att det enda att göra är att göra ett u-ljud om man vill veta;)  

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-02-08 21:04:38 följande:
    Då behöver era bebisar kalium denna vecka/period så hade jag med min förra grav fast jag harar mjölk och de vet min kropp så den va sjukt sugen på oboy! Tycker att de är coot, de gick över sen. Jag trodde att de va ett gravbehov, men min barnmorska sa att bebisen gör att du blir sugen på de du behöver och i detta fallet va de mjölk:)

Det har jag också hört. Så denna och förra graviditeten har jagförsökt lysna på kroppen 
  • gammelmamma

Vill bara uppdatera lite, eller---- egentligen behöver jag skriva av mig lite. Min dotter ligger på förlossningen och har blivit igångsatt. Jag har aldrig varit med om en längre dag. Jag är ju hemma och kan inte göra så mycket mer än att ligga stilla och ingen att prata med. Jag längtar och väntar SÅ på det där samtalet. Jag håller tummarna att allt går bra. Jag är så nervös och hoppfull på samma gång. Har gråtit från och till hela dagen. Det är i och för sig inget ovanligt. Samtidigt som allt detta underbara händer känner jag mig så fruktansvärt låg och deppig.

• gammelmamma
    Dancia skrev 2012-02-09 18:07:36 följande:

Förstår att det är mycket blandade känslor. Är det oro som gör att du känner dig ledsen och deppig? Väntar med spänning på fler uppdateringar :)

Nej jag tror inte det har med det att göra. Jag har lite "depptendenser" och särskilt när jg är gravid. Själv tror jag att det beror på att jag blir så stillasittande, orörlig och ensam. Jag är ju lite äldre också så jag har li´ksom ingen att umgås med på dagarna. Alla mina kompisar arbetar ju och har tonårsbarn och allt vad det innebär. Tänkte faktiskt prata med bm nästa gång om min deppighet. Det är lite tufft nu.

Förhoppnigsvis kan jag fördriva tiden lite när lill barnbarnet har kommit.

• gammelmamma
    Baby1112 skrev 2012-02-09 19:21:20 följande:
    Gammelmamma: vad spännande! Tråkigt dock att du känner dig orörlig och ensam. Det är en dålig kombo... Men förhoppningsvis livar barnbarnet upp stämningen. :) Min mamma blev nämligen helt galen i dottern, första barnbarnet iofs, så vi träffas ofta på dagarna då hon också går hemma. Har lite dålig koll, men är det första barnbarnet?

Ja det ska bli så kul och det är första barnbarnet. Hoppas allt går bra bara. Jag har fortfarande inget hört
  • gammelmamma
    Moa Li skrev 2012-02-09 20:44:26 följande:
    Åh, jag som älskar mammakläder. Har köpt massa tights och trikåklänningar som sitter tight och är bekväma. Magen är så fiiin :) Älskar att vara gravid.

Hoppas ni mår bättre! Varje dag är en dag närmare sommaren

Vad underbart för dig:) Själv hatar jag att köpa kläder och framförallt mammakläder då jag känner mig skitful. Som sagt så härligt att höra någon som mår så bra:) 
  • gammelmamma

Tack, ja nu mår de bra. Har bara pratat med dottern en liten stund när hon fortfarande hade morfin i kroppen men hon var vid gott mod och Agnes mår utmärkt och hade skrikit direkt:)

Svar på tråden Juni-barn