Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Elvis mamma: grattis och vad skönt att det gick bra. Det verkar som det är många som blir akutsnittade:(!
    Grattis till alla er andra också och lycka till till alla som är på G 

• gammelmamma
    Cataleya skrev 2012-06-12 11:19:12 följande:
    Jag ska berätta mer när jag kommer i fas. Jag skulle iaf bara hämta tabletter att sova på igår morse vid 8, eftersom jag legat vaken med värkar hela natten! Hon undersökte mig då var jag öppen 5 cm och blev inte hemskickad, utan fick förlossningsrum
    På en gång! Efter 12 timmar, och en väldigt jobbig förlossning 20:59 var hon här, vårt lilla mirakel! Så ända sedan i torsdags har jag hållet på med denna jäkla pina, men nu när jag ligger här med henne på bröstet skulle jag kunna göra det flera ggr ! Hon var 48 cm
    Lång, 3065 g tung!

Grattis, exakt lika stor som vår lilla Vera:)
    Ensortsmamma skrev 2012-06-12 11:09:19 följande:
    tSka snart iväg på den sista hinnsvepningen, testade att färdknäppa igår och idag har jag fruktansvärd mensvärk både i rygg och mage. Hoppas hoppas att de har hänt något nu, nu är de bara två dagar kvar tills igångsättningen. Börjar bli lire nervös..
    Lycka till, ja la ett god ord för dig på ante;) De lovade att ha  tid den 14 e;)

Lycka till alla andra, jag lider verkligen med er:(   
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-06-13 09:49:04 följande:
    Efter en halvtimmes gråt har jag nu lugnat mig lite. Bm föreslog maxdos Alvedon, värme, tens och vila! Inget annat! Får glatt vänta till tiden på fredag hos bm och nästa vecka onsdag 41+3 kommer det bli spec mvc för överburenhetskontroll och så länge jag och bebis mår bra blir det väl inget annat!!! Jag sa att jag klarar verkligen inget mer men icke, känner att jag inte får någon hjälp alls nu. OM jag ville kunde jag få starkare tabletter av spec mvc, men hon visste inte vilka tabletter så jag fick isf ringa själv...

Stackare, det är hemskt att inte känna sig förstådd.
    Grattis till nya bebisar.
    I dag hade jag beräknad förlossning och i morgon blir Vera 3 veckor, tiden går så fort samtidigt som det känns som man alltid har haft henne här:)   
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-06-13 20:40:35 följande:
    Förhoppningsvis sista dagen som gravid idag, håll tummarna för att fl tar emot mig imorgon, har hållt igång hela dagen idag så att jag ska va riktigt trött och sova hela natten, har massa sammandragningar nu och en del förvärkar..
    Jag vill inte vända i dörren imorgon, vi är bu så redo nu och jag klarar helt seriöst inte med detta längre.. Har absolut inte ont av själva graviditeten och min lilla mage men psyket är helt slut nu och jag vill bara höra skriket ifrån mitt levande barn!
    Jag önskar dig all lycka till i morgon. Det kommer gå jättebra, hoppas verkligen de kommer ta emot dig, men det gör de säkert. Jag kommer tänka på dig hela dagen.
  • gammelmamma
    Havsjungfrun skrev 2012-06-13 21:49:33 följande:
    Det där är gamla rön säger min bm! Hon har varit med om det en gång under hela sitt yrkesliv och skulle det inträffa känner man oftast själv att det "hänger ut något". Sedan kan man ju självklart ta det lite extra lugnt om det skulle inträffa och självklart tala om det när man ringer förlossningen. Frågade henne extra om det förra veckan eftersom min bebis är ordentligt rörlig.
    För oss slutade det med urakut snitt, navelsträngen ville ut först. Dessutom vände hon sig mitt under förlossningen. Det enda jag gjorde var att ta ett steg till en stol med ett bäcken på, annars var jag sängliggande. JAg skulle inte stanna hemma om vattnet gick!
  • gammelmamma

enortsmamma:lycka till
    Havsjungfrun: Jag kände att mitt inlägg lät lite "tyket", det menade jag inte. Ville bara skriva så att ingen stannar hemma när vattnet gått.
    Grattis bebisgalen
    Dancia. Håller tummarna för dig   

• gammelmamma
    mimi02 skrev 2012-06-14 14:51:35 följande:
    Jag med är kvar. BF+1 idag, inte för att jag trodde att den skulle komma innan men nu hoppas jag den kommer snart. Har haft regelbundna förvärkar eller värkar sen i måndags/tisdags. Inte konstant, men ca en varje timme och jag tror att slemproppen (eller en del av den) kom häromdan..... Så det känns som det är nåt som händer, men samtidigt verkar det ju som att man kan hålla på rätt länge ändå. 

Fick tag på en TENS-apparat idag så ska se om den funkar på förvärkarna. Nån annan som använde sån under förlossningen nu och har några bra tips.

En annan fråga - amningsbh - nån som har tips på mjuka och sköna? Köpte en på HM för ett tag sen men kvaliten är värdelös ycker jag. Abecita har jag hört bra om - men de verkar vara slut överallt..... 

Jag har köpt på babyproffsen, jättesköna, dock inte jättesexiga direkt. Sen har jag köpt sovbh helt utan sömmar, jättesköna. Skickat efter från ett ställe i Tidaholm. De kostade bara typ lite under 100 lappen, kan jag verkligen rekommendera 
  • gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-06-14 16:29:23 följande:
    Du har ingen länk till den där sovbehån?

Nu har jag hittat, minimundus heter företaget:)

• gammelmamma
    Havsjungfrun skrev 2012-06-14 17:29:16 följande:
    Absolut ingen fara! Tog det inte så...

Bebisgalen: Grattis till killen Baby!
    Samma här!!!

Min hand är inte som sig bör idag vilket den bevisade med råge då jag tappade en bytta med 1,5 sats pannkakssmet över hela spisen!!! Kan väl tillägga att det inte alls var roligt...

Vad skönt att du inte tog det så, ibland blir det lite konstigt när jag skriver, det låter liksom bättre i mitt huvud än vad det ser ut nerskrivet;)
  • gammelmamma
    Havsjungfrun skrev 2012-06-14 18:43:30 följande:
    Där har de Anita Maternity också...

Det var ju en fördel i alla fall Flört

ja precis, jag hade redan köpt på babyproffsen när jag såg det:) 
  • gammelmamma

Grattis till alla bebisar ett särskilt grattis till enortsmamma, vad underbart att du fick vara med om detta:) 

• gammelmamma
    MarieG81 skrev 2012-06-17 18:31:33 följande:
    Nu är jag helt slut! Har flyttat idag o även om jag inte gjort jättemycket så är jag helt slut. Har haft känningar hela dagen så vi får väl se vad som händer inatt. Nu när vi är på plats får bebisen komma när hon vill :)

Kämpa på Uddabus!!
    med mitt andra barn började värkarna när vi lämnat över nycklarna till vårt hus som vi sålt, då hade jag gått över 12 dagar:) Håller tummarna för dig
Svar på tråden Juni-barn