Juni-barn
Härligt, grattis till dig:)
Har ni fått beviljat från f-kassan med era sjukskrivningar? Min läkare hade heller inget annat att säga än att jag skulle vara sjukskriven men jag har inte fått besked från f-kassan ännu, är jättenervös.
Nu har jag ringt och kollat med f-kassan så de har fått alla papper, det hade de, så nu är det bara att vänta
Det känns som det är många av oss som har det jobbigt med graviditeten. Finns det några i tråden som mår bra och jobbar, kan inte ni dela med er lite om hur det är? Det skulle vara så kul att få veta hur det känns, jag har inte kunnat jobba någon av mina 5 graviditeter
Å vad roligt att det är så många som mmår bra.
Här hra det också kommit snö fast det skulle komma mer österut:( Jag har ju som sagt mycket svår foglossning, men just nu är det inte smärtan som är värst. Det värsta är att jag känner mig så isolerad, jag kommer ju ingenstans och får ingen friskt luft. Längtar till våren så man åtminstone kan sitta/ligga ute i stället för inne.
På tal om att lämna på dagis så får man lämna när man är sjukskriven och har gravpeng här, när man har 15 timmars får man lägga det hur man vill. Personalen är fantastisk, aldrig några problem.
Har varit lite förkyld utan att det brutit ut i flera veckor. Haft huvudvärk, vilket jag aldrig brukar aha när jag är gravid. Och i dag har den varit hemst. JAg har vilat, sovit, ätit, tagit järntillskott. Eftersom alvedon inte hjälp tog jag en ipren och nu har jag jättedåligt samvete:(
Mjuklift är ju oftast lättare (viktmässigt) men inte lika rymliga. Tyvärr finns det ju för och nackdelar med allt. Till våra tre första hade vi hårdlift som jag hade svårt att bära men den var stadig. (jag har dålig rygg) Till fyran hade vi mjuklift, skitsmidigt, tyckte jag. Hon är född på sommaren så när vintern kom var det lagom att ha den som åkpåse. Nu kommer vi ha vagn där man byter liggdelen mot sittdel. Det har jag inte haft förut så det ska bli spännande.
I Skövde säger de inte könet:(
LIgger med feber, huvudvärk och ont i kroppen i dag, inget kul. Det är lite kul att läsa hur olika det kan vara: ni som mår hyfsat bra och kan jobba osv längtar efter sängen eller soffan och vi som är sjukskrivna längtar efter att komma ut;)
På tal om att känna på magen så tycker jag inte om det. Det är mitt femte barn men jag kan inte vänja mig. Kanske hänger det i hop lite med att jag har gått upp ganksa mycket i vikt de senaste åren. 2003 var jag 25 kilo lättare och hade magrutor. Innan jag blev gravid nu var jag alltså ganska tung och hade en bulldeg till mage. Får väl ta tag i det när man har fött, ammat och fått veta vad man lider av för diagnos.