• PIO

Juni-barn

Sweet life- nej men fy vad hemskt! Förstår att det känns väldigt jobbigt!!! Många kramar till dej!

Va till spec mvc imorse för kontroll på tappen. Fortfarande 3,4 cm o allt såg bra ut. Känns skönt :) så nu kan ja va lugn en vecka till :)

• PIO

Dancia-När ja blev inlagd för några veckor sen pga sd och värkar så va de förlossningen ja fick ringa till o åka till direkt. Va då i v 17 lr 18. Så det är nog olika vart man bor. Dom sa att om de va ett missfall på gång i dom veckorna så sätter det igång som en förlossning så därför blev ja inlagd där. O som tur är så stannade ju bebisen i magen :)

• PIO

Har varit vaken sen fyra!!! Sonen har blivit magsjuk! Fan min skräck att få nu när ja är gravid. Men finns inte så mycket att göra nu. Bara invänta tills ja själv blir det. Jädra magsjuka!! Usch lider så med sonen! Han hatar verkligen att kräkas! Bara han ser hinken så skriker han.

• PIO

Fy tusan vilka hemska dagar vi haft här hemma. Sonen åkte på magsjuka tidigt i onsdags morgon o höll på tills igår!!! Fick tillslut åka till akuten med honom då han va sååå medtagen! Allt gick bra o han har fått vätskeersättning att dricka. Idag är han mycket piggare o har ätit lite lite youghurt o smörgås o än sålänge fått behålla det. Fy har aldrig varit med om någon som blivit så kraftigt magsjuk, jag o mannen har bara haft dåliga magar de här dagarna så de verkar som att sonen fick magsjuka för hela familjen. Nu hoppas ja att den är påväg här ifrån och att vi får piggna till igen. Är livrädd att ja ska behöva börja spy nu när ja e gravid.

Gammelmamma: Graaattis till barnbarnet!! Skönt att allt gick bra tillslut!!

• PIO

Min man är så oromantisk!! Han har inte ens gett mej en puss lr kram idag. Känns ju inte så kul. Men de senaste dagarna har de varit så dåligt mellan oss, ja har försökt pratat om de men han vill inte. De går över säger han! Bara hallå om ja mår dåligt över det vill ja prata om det.
    Men han är ingen sån som köper presenter lr julklappar. Ja gör jämt de till honom men han har väl dålig fantasi så han inte vet va han ska köpa.. Vad vet ja.. Men klart att man blir besviken! De e ju roligt att bli överraskad!

• PIO

Går in i v 24 idag (23+0) känns härligt att veckorna rullar på. Vill upp till v 30 nu så vi kan slappna av lite. Va på kontroll igår för livmodertappen igen o det ser fortfarande bra ut. Så idag blir de nya magbilder o så ska ja ställa mej på vågen. Va ett tag sen nu.

• PIO

Ja drömmer med helt knäppa drömmar.
    Här om natten drömde ja att ja födde barn i v 23 och att den vägde 4 kilo!!! HAHA O att läkarna sa att hade ja gått hela tiden hade den vägt 7,8 kilo!!. hahaha herregud vart får man allt ifrån :)

Är i v 23+1 idag om exakt en vecka är ja i samma vecka som ja födde sonen...börjar kännas lite nervöst att närma sej den veckan. Vad kommer ske den här gången??? förhoppningsvis flyter allt på som det ska!

• PIO

Då har man tillbringat en natt på sjukhus igen. Fick åka in igår eftermiddag då ja hade täta sd o värk i ryggen. Under natten o nu på morgonen känns de mycket bättre så ja hoppas på att få åka hem igen. Kommer nog vara såhär nu resten av grav in o ut från sjukhuset. Hoppas bara att bebisen stannar iaf tio v till!

• PIO

Tappen va opåverkad och nu e ja hemma igen. Även om man blir rädd så är det så skönt att det ger med sej o att bebisen verkar vilja stanna kvar i magen :)
    Nu e de soffan som gäller några veckor till. Skönt iaf att ja får åka på kontroll varje tisdag. Men som ja skrev tidigare så kommer ja säkert få åka in o ut pga av täta sammandragningar men de e bara o hoppas på det bästa :)

• PIO

När ja åkte in igår hade ja haft sd var tionde min i en timme plus att ja hade världens värk i ryggen. Men läkarna har sagt till mej att åka in bär ja får så eftersom ja födde min son för
    tidigt o de inte vet varför så vill de vara extra uppmärksamma. Hade sd var tionde min ungefär i tre timmar igår men då va ja ju redan på sjukhuset sen blev de glesare o idag har ja bara haft ett fåtal.

Svar på tråden Juni-barn