Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Juni-barn

Polarlantis skrev 2011-10-31 09:28:48 följande:
    Vill inte skrämma dig men dock göra dig uppmärksam på att man kan ha MA utan att blöda. Jag hade en enorm smärta i v 5+5, så jag kallsvettades, trodde jag skulle kräkas eller svimma av och det var då min kropp försökte stöta ut det, men istället fortsatte kroppen i många veckor till och i v11 fick jag veta att det inte levde. Detta pga avv jag trodde på alla "det är heeeelt normaaalt" som alla sa till mig, det var det INTE. Jag skulle åka in om jag vore du, se att allt är bra och slippa oroa dig! Det är säkert ingen fara men kolla ändå!!! Håller alla tummar för dig!!!
    Jag beklagar verkligen ditt ma, det du råkade ut för är precis det som jag är rädd för, att gå och tro att allt är normalt i flera veckor fast det kanske inte är det :( 
  • stjärnfrukt
    Polarlantis skrev 2011-10-31 11:20:02 följande:
    Jag tillhör också Borås och fick precis samma svar, att om du inte blöder eller det gör ont igen så är det heeelt normalt. Ok jag förstår att dom inte vill ha hela länets alla gravida inne på koll hela tiden men också så sägs det jua tt man ska lita på sin intuition??!!??!! jag märkte ingen skilnad förens en vecka före KUB och då hade jag en liiiten aning för brösten verkade lite lättare igen, men annars fortsatte min kropp på av bara farten och ahde fortsatt så i flera veckor till....
    Antingen ringer du igen och tjatar eller så bokar du in ett privat vul, det är värt dom kr att få veta att allt är bra! Fortsätter att hålla tummarna för dig som en tok! BM har säkert rätt att allt är som det ska!!
    Ja men precis, klart man förstår dem också, men jag tänker inte lida för det!! Jag sa att jag skrek rakt ut för att det gjorde så ont, och att jag ALDRIG har haft ont i mitt underliv så förut, inte heller under mina förra grav. Jag har kollar runt lite idag på privat ul görs när man gått 8 hela veckor, är 7+4 idag så jag ska boka ett på emma ultraljudklinik tror jag det hette, fanns många lediga tider nästa vecka, och min sambo får ta ledigt från jobbet, för jag SKA se hur det står till, helt klart värt pengarna som du säger!!  

Jag kommer inte göra KUB-test så har det hänt något så kommer jag ju börja blöda förr eller senare, eller så får jag se det sen när jag gör ul i v.18 och det går ju inte att vara orolig så länge!

Tack för att du bryr dig, det betyder mkt{#emotions_dlg.flower}

• stjärnfrukt
    mimi02 skrev 2011-10-31 15:08:19 följande:
    Tillbaka från inskrivning och vul - som faktiskt visade ett litet tickande hjärta!!!!

VIlken konstig men fantastisk känsla, läkaren sa att jag sken som en sol :) 15 mm vilket visade sig vara helt normalt och hon bekräftade att jag är 8+0, precis som jag själv räknat på. 

Shit, nu kanske man kan börja tro på att det faktiskt finns nåt därinne och att det kommer gå vägen. För visst minskar missfallsrisken rätt mycket om man sett levande hjärta??
    KRAM på er alla!! 
    Läste förut idag att det tydligen ska vara 80% säkert att det går vägen om man ser hjärtslag i v.8!! Sen om det stämmer vet jag inte, men synd att vara negativ. Jag hoppas jag får se detsamma nästa vecka. 

Stort grattis till dig! 
  • stjärnfrukt

Privat ultraljudstid är nu bokad i gbg. Sambon tagit ledigt från jobbet och dottern från dagis på fredag och då ska vi åka hela familjen till gbg.
    Ska bli skönt och väldigt behövligt att få en extra familje-dag, kan behövas lite extra om ultraljudet inte ger glada besked.  

Nu håller jag tummarna!!! 

• stjärnfrukt
    Dancia skrev 2011-10-31 19:11:34 följande:
    Förresten, måste bara säga att Piggelin "is the shit" mot illamående ;). Det har varit min räddare i nöden mina tidigare graviditeter, och nu ikväll tog jag en och mår nästan inte alls illa längre :). Hoppas att det sitter i tills jag somnar så jag slipper springa ner till toaletten denna kvällen efter sängdags.
    Och nu vart Piggelin beställd :D Jag provar ALLT just nu, haha, och den glassen är ju sååå god :)
    Tack för din kommentar förresten :) 
  • stjärnfrukt
    Dancia skrev 2011-10-31 19:48:13 följande:
    Beställd som i "mannen kör och köper"? eller?
    Haha hur kunde du veta det? Skrattande
  • stjärnfrukt
    Dancia skrev 2011-10-31 19:59:44 följande:
    Ja du, jag har också gjort några såna beställningar ;). Det var nämnligen min man som köpte piggelin, frysta bär, vaniljglass, saltiner, mariekex, proviva, bregott smör (för att det är saltare än LÄTTA), och tuggumi till mig tidigare idag. Skickade alltså iväg honom till affären med en lista för ätbara grejjer mot illamåendet ;). Är säker på att jag kommer göra så fler gånger denna graviditeten också :)
    Jag har alltid ätit fullkorn av allt, men nu ska allt vara ljust, så vitt och luftigt som möjligt.
    Jag är verkligen KRÄSEN nu. Det jag kan tänka mig en dag, kan jag spy över nästa dag, på riktigt! Jag skickar sms flera gånger om dagen ibland när jag kommer på saker som han ska köpa efter jobbet .

Mina måsten här hemma som hjälper mot illamående: citron (måste ha citronvatten), vindruvor, minitomater, philadephia, gurka, gröna ärtor,
    oboy, te (måste dricka något varmt på morgonen, ehh fattar inte varför), clementiner & knäckebröd, något som man kan suga på (dock inte mannens *** för det får jag kvälningar av bara jag tänker på det, haha!!).
    Inte såå onyttigt, förutom allt det vita brödet. 

• stjärnfrukt
    PIO skrev 2011-10-31 21:31:40 följande:
    Stjärnfrukt- hahahaha ja tror ja skrattar ihjäl mej!! Ne så sugen e man ju inte på det just nu när man mår illa. Hahaha de va ett roligt inlägg.
    Hihi, tänk om killen också kunde skratta lite åt det istället för att nästan gråta? Flört
  • stjärnfrukt
    MissFörstånd skrev 2011-10-31 21:47:36 följande:
    Stjärnfrukt - får barn följa med på ul? Här får de inte det, på rul är det bara föräldrarna som får komma iaf.
    Nej inte dit vi ska, då måste mamman vara i minst v 24 och barnet över 7år. Men vi fick en tid när hon alltid sover, kommer troligtvis INTE göra det men då får hennes pappa vänta utanför med henne, på rutinul har vi fixat & bokat så pappan kan följa med in om det nu blir något.
    Detta är ju mest för att kolla om det lilla livet finns kvar eller inte Rynkar på näsan
  • stjärnfrukt
    MissFörstånd skrev 2011-11-01 13:27:51 följande:
    Ja det känns verkligen toppen!
    stjärnfrukt skrev 2011-11-01 12:39:57 följande:
    Nej inte dit vi ska, då måste mamman vara i minst v 24 och barnet över 7år. Men vi fick en tid när hon alltid sover, kommer troligtvis INTE göra det men då får hennes pappa vänta utanför med henne, på rutinul har vi fixat & bokat så pappan kan följa med in om det nu blir något.
    Detta är ju mest för att kolla om det lilla livet finns kvar eller inte Rynkar på näsan
    Aha. Här sa de bara att barn inte är "välkomna" till rul för det har faktiskt hänt att man fått tråkiga besked och då är det väl inte så lämpligt att syskon är med.

Tror du inte att det är nått liv där inne?

Gullgrodan - Försök ta in svaret och gilla läget. Försök ta det lugnt. Kram!       

Nej, och det kan man ju förstå, tror också att det har att göra med att bm måste kunna göra sitt jobb ordentligt, och då funkar det inte om ett barn skriker, mamman inte ligger stilla osv. 
    Jag är orolig för att jag har haft olidliga smärtor i mage & underliv, men det klart att man har hopp!
Svar på tråden Juni-barn