Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Juni-barn

Nej fy nu måste det städas,diskas & duschas för nu kommer svärmor förbi en halvtimme Flört

• stjärnfrukt

Tack för tipset! Slog på ettan och innan programet ens hade hällt på i en minut så såg jag massvis med saker som vi har, förutom vagnen typ!

• stjärnfrukt
    stjärnfrukt skrev 2011-12-09 08:44:35 följande:
    Riktigt kul tråd: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m4679876 4-11.html
    Tror de flesta som har barn sen innan kan känna igen sig i mkt, och ni som inte fått barn innan, nu vet ni vad som väntar er Flört 
    Äsch det funkade ju inte alls jaja, tråden heter : 

Du vet att du är en riktig småbarnsförälder när..........

• stjärnfrukt
    MissFörstånd skrev 2011-12-09 08:51:05 följande:
    Idaelin - mys med en liten bild .

Jag är hemma från jobbet idag, dunderförkyld. Ska till bm vid ett och lämna nya sköldkörtelprover som säkert är dåliga eftersom de oftast är så med mig.

Skulle lämna dottern på dagis nu kl nio men hon sover fortfarande så det blir lite sovmorgon här
    Hela veckan skulle jag lämna min dotter på dagis klockan 8, men då har hon sovit till halv 9. Idag är vi lediga, och ja då vaknar hon klockan 05.55. VARFÖR?!?!?!?!?! Gråter 
  • stjärnfrukt

Det finns sånna rockar på ikea med, skitbilligt och funkar kanon, fast de är lite stora så man får vika upp ärmarna :)

• stjärnfrukt

Har också bara ett barn men ändå :)

Dotter -  Föddes 40+1, ca 12h från första värken, krystade knappt 10min, sprack inget.
    Egentligen var det en väldigt smidig förlossning, allt satte igång på självaste bf dagen.
    Men jag känner mig lite osäker på om jag vill föda på borås igen för den bm jag hade nästan hela förlossningen var så otrevlig och okänslig. Som tur var så var det skiftbyte på morgonen 07.00 och min dotter är född 07.22, och den personalen som kom in var helt underbara! Så jag har lite beslutsångest...     

Min förlossningen kunde liak gärna varit ett avsnitt av solsidan. Ska lägga in förlossningsberättelsen på min sida, så kolla där om ni vill läsa mer :) 

• stjärnfrukt

Har precis sett min lilla flicka lussa för första gången, min lilla pepparkaksgumma!Hjärta
    Det var så mysigt och kändes stort att se henne där, och inte sprang hon till mamma heller Flört

Hoppas ni alla får en mysig luciadag!

• stjärnfrukt
    Sweet life skrev 2011-12-13 09:29:35 följande:
    Nu har jag lagt in två bilder på min enbart tjocka mage i bildtråden... Den ocensurerade sanningen..
    Man är alltid hårdast mot sig själv. Alla ser vi olika ut, och när allt kommer omkring så är det inte det som är det viktigaste. Om 60 år är vi alla lika skruppna och då kommer man säkert titta tillbaka och tänka, vad fan klagade jag för Flört Du är absolut inte ensam om att vara överviktig, och inte heller att inte redan ha en tydlig mamma-mage, och det är absolut inget fel med det! {#emotions_dlg.flower}
  • stjärnfrukt

Fick precis sms från våra vänner som fått en fin liten kille idag! Lyckotårarna bara rinner, tänk att vi har varsin liten fin & alldeles underbar liten bebis i magen, som vi om x-antal veckor ska få hålla o snusa lite bebisdoft, mmm!!
    Lyckans dag idag!

Förresten, minns att det var några som skrev att de väntar sitt tredje barn med tredje killen m.m och undrar hur det kommer uppfattas. Kan meddela i detta par så var detta barn hennes 7 barn, med 4:e pappan, och det är hans andra barn. Hennes äldsta dotter är ett år yngre än honom (och 1 år äldre än mig) Tänk så annorlunda men ändå så fantastiskt livet kan bli {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Juni-barn