Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

TENS apparat kan man få låna, det hjälpte mig lite i början förra graviditeten.Skrattande

• gammelmamma

MiaA87 vad härligt att det gick bra och vad underbart att bli flyttad åt det hållet, jag blir alltid framflyttad

• gammelmamma

busbus jag tycker också min mage har exploderat sista dagarna. Jag har i och för sig nganska många kilos övervikt från senaste barnet men nu känns det verkligen. Bara för några dagar sedan trodde jag knappt att jag var med barn och nu tror jag det är tvillingar:)

• gammelmamma

Jag gick in i 18 idag och känner inget direkt. Har en kula som gör att jag inte kan ligga på mage men känner liksom inga rörelser så jag börjar bli lite orolig. Har varit det hela den här graviditeten. Det är mitt 5 e barn. MIn äldsta är 22 i år, sen har jag en på20 , en på 17 och en på 2.5. Efter 4an fick jag skrapa mig för att fostret var dött i magen vid ett tidigt u-ljud såjag är lite nervös. RUL är på onsdag så då hoppas jag på bra besked. Som ni försår så är jag gammal också så jag är även nervös för det. Även jag kände tidigare med de andra ( om jag minns rätt) 

• gammelmamma

Tack för alla uppmuntrande ord. Jag både längtar och fasar för onsdagen. Hoppas innerligt att allt är ok.

• gammelmamma

AnneLis, tyvärr kan jag inte tipsa dig om några träningstips då jag själva har haft mycket svår foglossning alla fem gånger. Vissa dagar är jag sängliggande och träning är inte aktuellt. Det enda jag försöker göra är lite övningar på pilatesbollen, de kan dock inte kallas för träning:)

Jag vet när jag blir gravid att jag inte kommer att kunna vara aktiv och njuta av den. Men jag har accepterat att det är så det är ochjag brukar ha snabba förlossningar så jag hoppas på det i stället.  

• gammelmamma

Har ingen erfarenhet av varken brio eller 2me berlin. Vi har haft en crescent M300 till vår dotter, har varit jättenöjda men den är väldigt solblekt så vi funderar på att köpa ny. Innan vi köpte crescenten hade vi en utan fjädring och det skulle jag inte köpa igen. Små hjul har däremot inte varit några problem. Någon som vet något om Takovagnar?

• gammelmamma

MissFörstånd Vad snällt, vi har samma tankar om vagnen. Jag har kollat på filmerna och tycker vagnen ser bra ut. Det jag funderar på är om den  är liten och det här med babyskyddet. Till vår 2,5 åring hade vi bas till bilstolen och jag tyckte det var jättesmidigt men man kanske inte kan få allt;) Det är femte och absolut sista barnet så jag vill inte lägga alltför mycket pengar heller.

• gammelmamma

Jag har också stora barn men tyckte basen var guld värd. Kan tänka mig att det är annu bättre när man har två som ska spännas fast. Alla har ju olika behov så det är väldigt bra att kunna ventilera så här så man får höra olika åsikter.

Någon mer som har erfarenhet av Takovagnar? Är nyfiken, vi har inte bestämt oss om vi ska fixa till vår gamla eller köpa en ny i hyfsad prisklass

Svar på tråden Juni-barn