Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Pepita! Jag frågade just om den tidigare i dag. Tycker den verkar vara en oerhört prisvärd vagn så om du hör något får du gärna skriva här. Finns den bara att köpa på nätet? Vet du det? Skulle vara kul att få "känna" på den lite om man ska köpa den.

• gammelmamma

Pepita: Om du har lust får du gärna skriva vad din vän tyckte. Jag skickade till en som sålde en vagn på blocket (vagnen var redan såld) men jag ställde lite frågor och de hade varit nöjda med vagnen förutom att korgen var svår att använda då liggdelen hamnade för nära korgen. Men jag vill gärna veta mer.

Till alla som har U-ljud, Lycka till! Vi har vårt i morgon och jag är jättenervös.

Angående blöjor har jag använt liero till alla fyra. Jag provade pampers till min äldsta (hon är i dag 22) de passade inte i formen och hon tålde dem inte och blev också skinnflådd. Efter det har jag inte ens provat på de andra.   

• gammelmamma

Stjärnfrukt: det var länge sen jag provade, närmare bestämt nästan 22 år sedan! Jag tror säkert att pampers kan vara minst lika bra. Olika blöjor passar olika barn helt enkelt:)

• gammelmamma

Tack för tipsen om vagn! Det lutar nog mot att det blir en sån. Om vi ska ha kvar den gamla måste vi lämna in den och byta tyg, ca1000 kr plus köpa sulky till dottern plus ny bilstol. Det känns som en bra affär.

Jag har också U-ljud i morgon, när är ni beräknade enligt sista mens? 

• gammelmamma

okej, jag har 13 e juni enligt sista mens, ska bli spännane i morgon. Jag brukar bli framflyttad men igångsatt sen ändå. Varför har du gjort tidigt u.ljud. Jag ringde och ville ha det men fick det inte. Är det rutin hos er? Vi får heller inte veta könet:(

• gammelmamma

Nu tjatar jag om barnvagnen igen, någon som vet vilket babyskydd som ingår vid köp av tako jumper 3 i 1?

• gammelmamma

Sweet Life, tack men hittade tyvärr inget. HAr mailat dom och frågat, ska bli spännande och se om man får nåt svar. Är suge på den vagnen men skulle vilja ha babyskydd med bas, vet inte om de tgår att köpa till.

• gammelmamma

Miss Förstånd: Jag fick ett svar ganska omgående från Tako. Det ingår ngen bas och det finns inte att köpa till. Däremot kan man ju välja bort att köpa med bilstolen och köpa den på annat ställe:) Men då kan man ju inte ha den på vagnen.... så frågan är!!!! smidigt i bilen eller till och från bilen:)

Svar på tråden Juni-barn