Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Vad är eds för något, håller själv på med utredning om min ständiga värk.

• gammelmamma

Jag gick in och googlade och det är det de håller på och utreder mig för. Har haft problem i 20 år och ingen har vetat vad det är. HAr blivit skickad till än den ena än den andra och nu får ett par månader kom det en läkare i min väg som anade att det kunde vara detta. Jag blev så glad så jag grät, låter helknäppt men det har varit en jättetuff tid med ständig värk och ingen diagnos. De ska fortsätta utredningen när jag är klar med graviditeten. Problemet är att läkaren jag har fått kontakt med är 68 år och kommer väl snart sluta. Hänger ditt också i hop med överrörlighet? Hjälp vad det bubblar nu men jag blev så glad att jag fick höra om någon mer. Har du också problem med dina fogar nu då?

• gammelmamma

,JAghar nog inte så svårt som du, han trodde jag hade en kombination av eds och nåt annat som jag inte kommer i håg. Jag har inte detta med huden men tarmar, ledvärk och överrörlighet, lätt för att få blåmärken och ärr, muskelsvaghet. Jag är opererad för urinläckage och får också gå på kryckor åka rullstol på slutet av graviditeter. Däremot har jag inte fött premativt. Men Två av mina fyra barn har jag blivit igångsatt tidigare pga smärta. JAg bor i Hjo. Går det att få nån mailkontakt eller nåt med dig i stället/ Också. KAnske inte är så kul för alla andra att läsa om sjukdomar:) 

• gammelmamma

Jag känner igen det där! Massor med läkare och alternaivmedicin. Omgivning som antyder att man borde göra än det ena än det andra. Jag har däremot en fantastisk man som stöttar mig fantastiskt.

• gammelmamma

Det ska jag absolut göra om inte läkaren här fortsätter. Jag har nog inte den farliga varianten utan "bara" en lättare eds och den där andra som jag inte kommer ihåg namnet på. JAg har skickat en vänförfrågan tilldig!

• gammelmamma

De talar inte om det hos oss, vi får åka till Göteborg om vi vill ta reda på könet. JAg har fyra stycken förut och har aldrig kollat könet så jag överlever. Det är bara så konstigt att jag känner det så starkt denna gången. Förra gången var min man inne på det men då var det jag som sa nej!! De tre första är så gamla så då gjorde man inte det.
    Just i dag tänker jag bara på att allt ska vara okej. Jag känner ju inte några sparkar ännu så jag är lite orolig. Plus att jag är gammal 

• gammelmamma

Varit på RUL idag, jag var SÅ nervös, men allt såg bara bra ut. När vi kom dit så jag inga skyltar om att de inte talatade om könet, (vilket det fanns sist), så jag trodde det skulle gå bra att få reda på det och lyckades övertyga mannen om att vi skulle ta reda på det. Men tyvärr berättade de inget. Får se hur vi gör, jag tror inte vi åker till Göteborg för att ta reda på det. Jag har ju så svårt att sitta nån längre stund. Huvudsaken var ändå att allt såg bra ut och at det bara var en;)

Svar på tråden Juni-barn