IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-23 07:34:43 följande:
Har sovit jätte dåligt. Har haft som växtvärk i magen hela natten. Men ibland känns det som det e tarmarna och ibland inte så jag vet inte. Kan man ha växtvärk i v 24?
Ända sen UL:et igår har jag gått å kännt efter för minsta lilla. Och helt plötsligt tycker jag magen känns spänd hela tiden och att det känns konstigt. Ska ringa BM idag för jag tycker att det känns långt att vänta 2 veckor till nästa kontroll. Skulle gärna vilja kollas om en vecka.
På söndag kommer svärmor från Linköping och bor med oss till bebis kommer. Då kan jag i alla fall vila mig hela tiden. Nu gör jag det ju så mycket det går men det e svårt med en 9 mån som inte alltid e nöjd.......
Hoppas det kommer kännas bättre efter jag pratat med BM.
Förstår din oro! usch detta är hemskt att behöva oroa sej för minsta lilla. Jag är lika nojig ja. Även om min tapp fortfarande är stängd. men så fort ja får en sd så blir ja livrädd o det är säkert däför ja får så många så ofa.
Fråga din BM om du inte kan få kontroller varje vecka. Jag går på kontroll varje tisdag o det är väldigt lugnande o veta att de har koll så ofta på mej.
Idag är ja i vecka 24+1 o bebisen ligger fortfarande i magen o sparkar. För ca 5½ år sedan när ja va i den här veckan låg ja inne på förlossningen o hade värkar o kl 23.37 på natten föddes vår son. så det känns väldigt skönt att den här lilla bebisen fortfarande inte verkar vilja komma ut...men jag tar en dag i taget. vågar inte tänka längre in i framtiden för man vet aldrig. Ingen vet ju varför vår son kom så tidigt..utan helt plötsligt fick ja åka in till akuten för att det kom blod när ja kissade o när ja kom in på akuten så va ja öppen 2 cm. helt sjukt! Så det känns väldigt skönt nu med alla extra kontroller o att bebisen fortfarande ligger i magen. Idag är en känslomässig dag! har bävat för den här dagen men oxå längtat efter att få gå förbi v 24+1