Juni-barn
Har nyss ätit jordgubbar o glass :) tror de e när man ammar som man inte ska äta jordgubbar. En kompis till mej hon åt typ en ask om dagen med jordgubbar när hon va gravid så ja tror inte de ska vara någon fara.
Har nyss ätit jordgubbar o glass :) tror de e när man ammar som man inte ska äta jordgubbar. En kompis till mej hon åt typ en ask om dagen med jordgubbar när hon va gravid så ja tror inte de ska vara någon fara.
Har haft så mycket sd idag. Usch känner mej lite orolig inför natten. Men helgen har varit fullspäckad så de är säkert därför. Borde ha tagit det mer lugnt men de va lite svårt när ja skulle bli gudmor till min mans systerdotter o lovar att göra doptårtorna. Så nu får de bli vila hela veckan. O hoppas på att sd ger med sej så ja får sova inatt. Fan att man ska få va så orolig hela tiden är aå trött på de. Vill kunna leva normalt under graviditeten!! Längtar så till juni!!
JennieJ- å vilket fint namn :) kommer nog pssa er prins perfekt!
Vi har nog bestämt att våran lilla tjej ska få heta Noelle. Har haft Noomi som favorit länge länge men de namnet känns lite utjatat nu. Men sen får man ju se när hon väl är född om hon verkligen är en Noelle, men ja hoppas de. Älskar namnet!!
AgnesGN- grattis till flickorna! O stort lycka till nu. Vet hur tufft det kan kännas under tiden på sjukhuset men ja håller tummarna för att det ska gå bra för er!!!
Enortsmamma- Ring förlossningen!!! bättre att åka in en gång för mycket ist för en gång för lite. o de brukar tycka där att man ska komma in på en koll. Speciellt om du har så mycket sd och om det gör ont. Kan vara skönt att få det uppkollat så kanske du kan slappna av lite mer o då kanske dina sd ger med sej.
Jag har haft jätte mycket sd i helgen och i början av veckan. Va inne på min veckokontroll igår o tappen är omkring 25mm. Alltså lite kortare än förra veckan men fortf stängt o allt såg bra ut. Har fått börja tagit bricanyl tre ggr om dagen ist för två för att inte ha så mycket sd.
Går in i v 28 idag (27+0) helt sjukt!! trodde aldrig att ja skulle gå såhär långt. va så intsälld på att få barn i v 24 igen men inte...men ja måste erkänna att ja trodde att ja skulle njuta mera o gilla att vara gravid. men just nu känner ja bara en massa krämpor o ja börjar verkligen känna mej stor. Magen är i vägen. kan inte slappna av ordentligt då ja blir så rädd när ja får sd. Skit jobbigt men känns endå så himla skönt att de inte är så många veckor kvar nu. Herregud vad tiden gått fort endå även om de känns som att den står stilla.
Längtar efter våran bebis så otroligt mycket!! skulle verkligen inte göra nått om den tittar ut i slutet av maj :)
Varit på besök hos min bm idag:
Vecka 27+1
Glykos: 7,7
Hb: 105
Sf: 26
Fosterljud: 140
Blodtryck:110/55
Allt såg bra ut. Men en liten fundering. Ni som äter järn va låg ert hb på när ni började. När ja skrev in mej låg mitt hb på 129 o hade nu gått ner till 105. Min bm sa att allt över 100 är bra. Men ja funderar på om ja endå skulle börja med järntabletter då ja e så trött o ofta har huvudvärk. Bm tyckte att ja kunde vänta... Hmm
Ja asså på min bm lät de som att ja får bestämma lite själv hur jag vill göra. Hon mena väl på att ja är inte tvungen att äta dom men vill ja så kan ja. Tror faktiskt att ja ska köpa järntabletter o prova. Ska tillbaka om två veckor o ta nya prover så då vet man ju om det hjälpt. De är ju inget farligt att äta järntabletter.
Har ätit järn tidigare men fick inga problem då men då va ja inte gravid heller. Får prova mår ja inge bra av dom så slutar ja.
Har aldrig hört talas om avnavling så berätta gärna vad som menas med de? :)
Idag ska vi åka o hämta spjälsängen som vi förvarat hos svärföräldrarna. Ååå vill börja boa nu!!! Får nog bli en liten boa/bebispyssel dag idag när de e så ruggigt väder. Fick massa bebiskläder av bästa vännen här om dagen så de ska ja sortera o vika in i byrån.