Juni-barn
Enortsmamma- prova att dricka nått kallt o sött tex saft. De gav min bm som tips om bebisen är väldigt lugn. Annars hade ja nog ringt förlossningen o pratat me dom ist för att gå o vara orolig.
Enortsmamma- prova att dricka nått kallt o sött tex saft. De gav min bm som tips om bebisen är väldigt lugn. Annars hade ja nog ringt förlossningen o pratat me dom ist för att gå o vara orolig.
Enortsmamma- tänker på er o håller tummarna för att de bara e lite bus från bebisen!
Enortsmamma- ååå va skönt att allt va bra med eran lilla bebis :)
Va de i den här tråden som någon hade lagt upp bild på tapeter från rusta?? Vi har börjat med bebisrummet idag o ja skulle visa min man den fina tapeten från rusta o så hittar ja inte bilden. Blev så osäker på om de va i den jär tråden lr i bildtråden. :)
gammelmamma- massa massa kramar till dej
Å jisses amalia! Jag är ju sjukskriven sen några månader tillbaka o läkaren har sagt till mej att ta de lugnt o vila, men idag fick ja nog! Efter att ha legat i soffan sen nov o glott på allt damm i hyllorna så bestämde ja mej för att damma! Hann sovrummet o hallen sen va mina krafter slut, tänkte då att ha passar på o ta en paus så kan ja sortera lite bebiskläder som vi fått. Så tittar ja ut o solen skiner o de e toppen väder. Ja men då går vi ut o klipper ner lite döda växter. Haha ja ni... Kan säga att ja kommer inte ta mej ur sängen imorgon!! Har redan fruktansvärd träningsvärk i låren. Hahaha även om ja gjort allt i luuuuugn takt för att inte få mer sd så har ja fått världens träningsvärk. Kanske inte så konstigt när ja knappt rört på mej innan. Hahaha herregud! Men ja får ju skylla mej själv när ja inte gör som läkaren sagt åt mej. Men måste säga att ja e ganska så trött på att var gravid nu. Vill kunna göra normala grejer! Men självklart vill ja inte att bebisen ska komma förtidigt! Men tiden får gärna gå liiite snabbare nu :)
Träningsvärk o gravid är ingen bra kombo.. Usch va ja e trött i ryggen idag. Får bli en dag i soffan. Hade gärnat vela dammat klart men tror att de får vänta lite. Grrrr
Va inne på veckans kontroll idag. Tappen har blivit kortare. Va 1,9 cm så nu måste ja ligga o vila så mycket ja bara kan. Usch blir orolig att den här bebisen kommer komma för tidigt. 28+0 imorgon. Skulle gärna vilja att den stanna till v 36 iaf.
IdaElinLivia- ne ja behöver inte ligga ner hela tiden men läkaren sa till mej att ja måste ta det lugnare. Allt eftersom veckorna har gått så har jag mer o mer börjat bete mej som vanligt igen men nu fick ja en påminnelse om att ja måste ta det lugnt. Hon sa till mej att vila så mycket som möjligt o hålla mej hemma o pyssla o sånt. Blev lite skrämd idag när tappen va kortare eftersom den hela tiden har varit oförändrad. Promenader sa hon inget om lät som att hon tyckte att ja skulle vila mest.
Jasså va din tapp oxå 1,9. Har de sagt nått om att du kommer gå hela tiden ut? Min läkare säger inget om det men märkte på henne idag att hon tror bebisen kommer titta ut tidigare.
IdaElinLivia- okej. Ja vi har oxå som mål att komma till v 30. Går ju in i v 29 imorgon så ja hoppas få gå någon vecka till. Jag har ju ingen foglossning men ja tycker psykiskt att detta är skit jobbigt. Har längtat så efter att bli gravid o så har man fått legat på sofflocket sen v 12 lixom. Inget man direkt räknade med. Men men va gör man inte för bebisens skull :) här blir det inte fler barn. Två räcker gott o väl :) kommer inte orka gå igenom den här ständiga oron igen. Alla säger att ja kommer glömma det men de tror ja faktiskt inte att ja kommer göra.
Åå de kliar i fingrarna på mej. Vill hjälpa gubben att tapetsera o göra fint i bebisrummet men men ja får se på när han gör fint :)