• PIO

Juni-barn

IdaElinLivia- håller med dej. Man kommer aldrig glömma hur de va att få barn så tidigt. Vår son har ju en cp skada som han fick pga den tidiga födseln så ja känner att två barn räcker. De e mycket jobb med sonen o de kommer ju inte bli lättare med en bebis oxå. Jag håller tummarna för oss att vi får gå över v 32 :)
    Idag blev vi så glada. Sonen är 5 1/2 år kan inte gå utan stöd men idag har han gått flera steg helt utan hjälp!!! Drömmen är ju att han ska kunna gå själv till sommaren så vi slipper lyfta så mycket på honom när vi även kommer få bära på bebis. Hela han lyste upp när han såg vad glada vi blev. Tänk vad skönt för honom om han skulle kunna gå till sommaren :) man blir så lycklig när man ser hans framsteg!

• PIO

Inlagd på förlossningen inatt. Å ja e så trött på dessa turer. Fick värkar sent igår kväll som bara kom tätare o tätare. Var tionde min. Väl inne på förlossningen tog de ctg, och gav mej bricanyl spruta i benet. Efter ett tag lugna det ner sej men fick stanna över natten. Så nu ligger ja o väntar på ronden får vi se va doktorerna säger. Som sagt ja e så jäääädrans trött på det här. Vill ha juni nu!! Vill verkligen inte föda så här tidigt!!! Skönt iaf att de fick stopp på värkarna.

• PIO

JennieJ- nej va e de du säger!! Håller tummarna för dej.

Jag blir kvar på förlossningen en natt till. Fick kortisonspruta för bebbens lungor idag o ska ha en till imorgon. Har fortfarande värk bak i ryggen o de moler i magen på mej. Sd kommer lite titt som tätt. Ååå lilla lilla bebis stanna kvar i min mage ett tag till!!

IdaElinLivia- ska svara på dina frågor men tar det en annan dag :) vi väntar ju en tjej nu så om hon tittar ut förtidigt så känns de ju lite bättre att tjejer är starkare :) har oxå hört det.

• PIO

Hej på er. Ja ligger fortfarande inlagd. Har blivit flyttad till bb avdelningen. Har fortfarande sd/värkar lite titt som tätt. Inatt hade ja sån fruktansvärd molvärk i rygg o mage så då fick ja bricanylspruta igen o sen kontrollerade de tappen o den va oförändrad alltså ca 2 cm lång så de är ju skönt iaf. Äter bricanyl tabletter tre ggr om dagen o igår o idag har ja fått kortisonspruta för att snabba på bebisens lungor att mogna. Hur ska detta sluta :/ idag har ja iaf gått 4 veckor längre än med sonen. Är i v 28+1. Kommer inte få åka hem än iaf.

JennieJ- hur går det?? Blir så orolig för dej. Kraaam

• PIO

IdaElinLivia- jag får gå på toa o gå till matrummet o sitta upp o så men ska ligga o vila så mycket som möjligt. Ja de känns väldigt skönt att tappen än så länge inte är påverkad. Försöker knipa igen nu så mycket de går :)

• PIO

JennieJ- skönt att höra ifrån dej. Känns som att vi upplevt lite samma sak de här senaste dygnen. Jag ska dock va kvar på fl tidigast till på måndag. Har fått kortison sprutor 2 st för lungorna. Mina sd har lugnat ner sej men har en tendes att komma tätare på nätterna då har ja fått bricanyl spruta o det har lugnat ner sej. Därför vill de ha kvar mej över helgen. Min tapp är fortfarande ca 2 cm och opåverkad så de känns skönt :) nu får vi hoppas att allt lugnar ner sej o våra bebisar får växa till sej i magarna på oss :)

• PIO

JennieJ- förstår verkligen din oro för sd. Samma här. Så fort ja får en så tror ja att förlossning e på g. Åå va ja vill att veckorna ska gå fort nu. Vilken vecka är du i? Ja är i v 28+2 idag.
    Grattis på födelsedagen förresten :)

• PIO

Hemma igen efter 5 nätter på fl/bb. Känns skönt att komma hem men samtidigt känner ja att ja vill bara att de här ska vara över nu. Deppig som fan är ja o inte alls på humör. Allt känns bara skit!!!! Superfint väder. Ute o så får man ligga inne o glo! Blääää!!!

• PIO

Bm-besök idag:
    Vecka 28+6
    Sf mått 28
    Hjärtljud 155
    Vikt +5
    Glykos 6,3
    Tog inget hb men ska börja med järntabletter. O de funderade ja ju redan på sist jag va där. Så nu hoppas ja att huvudvärken försvinner.

Såg att någon hade skrivit o undrat om åderbråck. Tror att ja me har fått det. På kvällen när ja går på toa känns de som en babian i mellan bena. Hahaha jätte svullen o de känns som att bebisen ska komma ut. De gör inte direkt ont utan mer väldigt obehagligt. Känner mej grotesk där nere.

Va inne på spec mvc för veckans kontroll idag. Tappen är ca 1,5-1,7 cm. Är inte öppen. Ska fortsätta vila men läkaren tycker att ja även ska vara uppe lite. Är inte bra att bara ligga stilla heller. Hon sa att nu är den mest kritiska tiden för barnet över så det känns ju skönt om de skulle komma igång. Men självklart vill ja gå iaf 5 veckor till :) men är glad för var dag som går, går in i v 30 imorgon. Känns underbart att ha kommit så långt. Helt sjukt ju!!! Tänk om 5-10 veckor så har ja min bebis!! Hoppas på att de blir närmre 10 v. Läkaren sa oxå att hon tror att ja kommer iaf gå ett par veckor till men hon kan ju inte säga säkert. Så nu har vi målet att ta oss till v 32. Får ta någon vecka i taget sådär :)

• PIO

Usch va ja har börjat mått dåligt igen. Känner mej yr o konstig i huvudet, mår illa till o från o har fått svårt att andas. Lr de känns konstigt att dra djupa andetag o blir väldigt lätt flåsig. Blir så orolig att nått ska va fel på mej. Någon mer som känner såhär. Går in i v 30 idag :)

Svar på tråden Juni-barn