• Dancia

Juni-barn

LillaGrynet skrev 2012-01-25 22:11:48 följande:
    Danica: Jag antar att det är ett vanligt UL jag ska göra.. För när jag bokade så sa jag enbart att jag ville boka tid för Köns-UL o dem fråga inget om 3D.. Gjorde köns-UL med sonen också å det var ett vanligt UL. Hur säkert är det är med köns-UL ,någon som vet?! 80%?

Var ska du göra UL:et? För på emmakliniken kostar ett UL i 3D bara 200 kr mer så det är det lätt värt :). När man gör könsUL så kan de säga vad det är med 99% säkerhet :). Om det är svårt för dem att se så får man ett gratis extra UL så de kan fastställa en annan gång.
  • Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-01-25 23:05:19 följande:
    Danica: Utför alla 3D UL?! För står inget på deras hemsida som jag kan hitta..

3D UL är skithäftigt :). Man ser mycket mer och det är inte läskigt :). Nej det är inte säkert att barnmorskemottagningen i Göteborg gör 3D. Vad ska du betala för det? Ett 3D UL kostar 1000 kr på emmakliniken i Göteborg :).
  • Dancia
    JennieJ skrev 2012-01-27 14:12:07 följande:
    Suck då har man blivit sjuk! Feber, näsan rinner, ont i halsen och en hemsk huvudvärk! Anledningen är att igår blev jag stående i över 1 å en halv timme i flera minus grader väntande på pendeltåget! Inställda tåg och 2 fullproppade som man inte fick plats på! Så trött på västtrafik för varje gång de blir lite snö och minusgrader lamslås trafiken helt och tacken för de riktigt dålig nu! Har 38,2 i feber är de något att oroa sig för, Tanke på bebisen?
    Feber är ingen fara för bebisen när man tagit sig förbi första trimestern :). Men det är ju bra att ta febernedsättande så inte febern stiger alldeles för hög.
  • Dancia

JennieJ: Krya på dig förresten :). Förstår att det känns riktigt jobbigt att bli så sjuk. Det räcker gott och väl med tröttheten man redan har av graviditeten och foglossningssmärtor m.m.

• Dancia

Binkelibana: Gud vad jobbigt :(. Jag beklagar verkligen innerligt :(. Ingen ska behöva gå igenom det ni gör nu. Massor med styrkekramar och jag önskar er all lycka i framtiden och att det blir fler friska barn <3

• Dancia

Aah, jag blir så trött på detta. Verkar bli en graviditet med återkommande och besvärande UVI denna gången också. Redan haft en kraftig UVI för bara några veckor sen och nu har jag symtom igen. Öm längst ner på magen, spänd över urinblåsan, svider när jag kissar och värst av allt smärtsamma sd som hållt på med korta mellanrum i många timmar nu.

Jag hoppas jag klarar mig till måndag då varken mvc eller vc har öppet imorgon. Då ska jag iaf be dem göra en ordentlig koll efter GBS, alltså inte bara urinet, utan även prover från livmodertappen, för nu vill jag få bukt på detta och absolut inte riskera att barnet blir smittat eller att någon förlossning sätter igång.

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-01-28 19:58:07 följande:
    Är dom säkra på att de inte är urinbäckeninflammation? Haft de dom nu två senaste graviditeterna och då hjälps de inte med vanlig penicillin utan måste ha en annan starkare! Tanke på dina symtom så liknade dom mina

Jag vet inte ens vad det är? Ska be dem kolla det också, tack föt ditt svar :).
  • Dancia

Jenniej: hade du någon hög feber när du hade inflammationen? Jag läste lite om det och der verkar som att de flesta får hög feber, men jag har ingen feber, även om jag känner mig febrig och frusen. Har även ont på ett visst ställe när jag trycker på magen på vänster sida strax ovanför livmodern. Känns som att det kanske är bäst att kolla upp detta imorgon trots allt? Orkar egentligen inte gå med denna smärtan en dag till.

• Dancia

Nu har jag varit och lämnat en urinodling hos BM. Hoppas att jag får svar på den riktigt fort för det gör så jäkla ont längst ner i magen. kan knappt böja mig fram och ta på mig skorna gör då spänner det i livmodern och ilar i urinblåsan.

Pratade med henne om att ta ett GBS prov på tappen och hon tyckte inte det var nödvändigt förrän senare i graviditeten då man enbart behandlar med vanlig antibiotika så det blir detsamma om det visar sig vara en UVI. men min tanke var snarare att jag kanske behöver behandlas med ett helt annat antibiotika än vad jag brukar få. Brukar äta selexid mot UVI men de kommer ju tillbaka helatiden. Jag själv har läst att kåvepenin ska vara bäst mot GBS och det har jag aldrig fått så det kan ju vara därför det aldrig försvinner helt.

Svar på tråden Juni-barn