• Dancia

Juni-barn

Är det någon mer än jag som ska göra ett 3D UL senare i graviditeten? Jag ska göra ett om 5 veckor och längtar så otroligt mycket :).

Min man tycker det är onödigt att lägga pengar på det eftersom det ändå inte dröjjer så många månader innan vi träffar vår lille bebis :). Men jag fick honom att inse att jag behöver en liten extra ljuspunkt däremellan iom alla krämpor och framförallt sorgen över att jag inte kan åka över till USA och träffa min farmor :(. Så han gick med på det ändå :). Det är ju också vårt tredje och sista barn så då vill jag gärna prova hur det är med ett 3D UL eftersom jag inte gjort det med något av de andra barnen :).

• Dancia

Jag pluggar 100% fram t.o.m. den 25 maj. Efter det är det ganska så exakt en månad kvar till BF och då ska jag vara föräldraledig med barnen. Har ca 60 dagar kvar (lägstanivå men det går) att ta ut på dottern så jag passar på att njuta de sista veckorna hemma med mina "stora" innan minsta kommer ;).

• Dancia

PIO, Idaelin och JennieJ: förstår er verkligen också. Det är väldigt obehagligt att ha smärtsamma sammandragningar och molvärk så här tidigt i graviditeten då det kan bli väldigt kritiskt. Efter v.30 brukar man verkligen kunna slappna av mycket mer. Ett par av er vet ju också hur det känns att få ett prematurbarn och då är oron klart ännu värre. Vi får stötta varandra och hålla tummarna för att alla små vill stanna i magen till minst v.30 :).

• Dancia
    Polarlantis skrev 2012-01-31 08:49:30 följande:
    Någon mer med grym magkatarr? Eller erfarenhet? Har köpt losec och testar det nu, för AAAAAAAAAAJJJJ vad det gör ont :( Fogar och diskar i kläm kan jag liksom ta men magkatarren är from hell :(

Börjar så sakteliga öva på att bli oficiell, himla skumt...magen växer iaf som en tok och mamma har döpt den till Gregor...tack för den

Jag har magkatarr både i magsäcken och tarmarna. Att äta regelbundet är a och o. Och tyvärr låta bli jouice och annat syrligt. Losec mups och någon tuggtablett som man kan ta vid behov, tex novalucol eller rennie.

Hoppas det blir lite bättre.
  • Dancia

Angående bröst verkar det som att mina bara växt minimalt trots att jag haft väldigt ont i dem hela graviditeten. Gjorde en förminskning sommaren 2010 och är ju därför inte så glad för stora bröst så jag är glad om de inte blir för stora igen :). Dock skulle jag bli väldigt ledsen om det inte kan komma någon mjölk sen så det hoppas jag ju på att det kan komma iaf.

• Dancia
    gammelmamma skrev 2012-01-31 10:08:26 följande:
    Jag vet inte om det är någon skillnad men jag gjorde en förstoring för några år sedan och det har fungerat att amma.

vad jag har hört så kan de flesta amma problemfritt efter en förstoring eftersom man inte skär bort något av bröstet. Vid en förminskning är det bara 50% chans att kunna amma eftersom man skär bort en stor del av bröstet och därmed skär bort mjölkgångar och allt. På mig skar de bort mer än hälften av bröstvolymen och jag trodde inte jag skulle skaffa fler barn vilket jag berättade för kirurgen så då var han nog inte extra försiktig med mjölkgångarna heller. Men jag håller tummarna iaf.
  • Dancia
    Tesssi skrev 2012-01-31 11:31:50 följande:
    Jag har vanligtvis 70D och är nu uppe på 70F/G beroende på modell och affär.

Trodde inte att mina bröst hade ökat så i storlek, men tji fick jag när jag väl tog mig iväg och provade nya BH:ar, eftersom jag tyckte att det vällde över lite väl mycket i mina vanliga.

Det är första barnet för min del, så vi får se hur det går vid amningen...

Med mitt första barn hade jag 70E innan graviditeten, ungeffär som dig. Och det slutade på 70I/J när jag ammade. Såg helt galet ut när bröstet var mer än dubbelt så stort som min nyfödde sons huvud :P. Efter amningen stannade brösten på 70G. Därav valde jag att göra en förminskning efter andra barnet eftersom jag hade för ont och inte alls trivdes med så stora bröst :(.
  • Dancia

Nu efter operationen har jag 70DD. Ville ha en B-kupa och det sa kirurgen att jag skulle få men jag har inte kunnat klämma in brösten i en B kupa sen jag började köpa BH:ar igen :P. Men de är bra mycket mindre och fastare än innan OP iaf :).

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-01-31 11:47:06 följande:
    Ni som haft/har så stora måste verkligen lagt en mindre förmögenhet på bh:ar och framför allt jobbigt att hitta några?

Ja, men jag är medlem i change och där har de ganska bra rabatter ibland, tex köp tre betala för två. Då tjänar man ganska bra om varje bh kostar 400 kr :). Change är superbra för man får jättebra hjälp där och det är faktiskt värt priserna :).
  • Dancia

Haha, tar en paus nu från pluggandet :). Kunde inte koncentrera mig innan när jag satt och läste och Hoppsan började ha värsta kalaset inne i magen :). Hon sparkar och slår volter för fullt där inne så det är svårt att tänka på annat. Så nu pausar jag och väntar tills det blir lite mer lugn och ro i magen så jag kan koppla bort tankarna från bebisen och förstå vad jag läser sen ;).

Svar på tråden Juni-barn