• Dancia

Juni-barn

Är det någon mer än jag som ska göra ett 3D UL senare i graviditeten? Jag ska göra ett om 5 veckor och längtar så otroligt mycket :).

Min man tycker det är onödigt att lägga pengar på det eftersom det ändå inte dröjjer så många månader innan vi träffar vår lille bebis :). Men jag fick honom att inse att jag behöver en liten extra ljuspunkt däremellan iom alla krämpor och framförallt sorgen över att jag inte kan åka över till USA och träffa min farmor :(. Så han gick med på det ändå :). Det är ju också vårt tredje och sista barn så då vill jag gärna prova hur det är med ett 3D UL eftersom jag inte gjort det med något av de andra barnen :).

• Dancia

Jag pluggar 100% fram t.o.m. den 25 maj. Efter det är det ganska så exakt en månad kvar till BF och då ska jag vara föräldraledig med barnen. Har ca 60 dagar kvar (lägstanivå men det går) att ta ut på dottern så jag passar på att njuta de sista veckorna hemma med mina "stora" innan minsta kommer ;).

• Dancia

PIO, Idaelin och JennieJ: förstår er verkligen också. Det är väldigt obehagligt att ha smärtsamma sammandragningar och molvärk så här tidigt i graviditeten då det kan bli väldigt kritiskt. Efter v.30 brukar man verkligen kunna slappna av mycket mer. Ett par av er vet ju också hur det känns att få ett prematurbarn och då är oron klart ännu värre. Vi får stötta varandra och hålla tummarna för att alla små vill stanna i magen till minst v.30 :).

• Dancia
    Polarlantis skrev 2012-01-31 08:49:30 följande:
    Någon mer med grym magkatarr? Eller erfarenhet? Har köpt losec och testar det nu, för AAAAAAAAAAJJJJ vad det gör ont :( Fogar och diskar i kläm kan jag liksom ta men magkatarren är from hell :(

Börjar så sakteliga öva på att bli oficiell, himla skumt...magen växer iaf som en tok och mamma har döpt den till Gregor...tack för den