Juni-barn
Alltså jag börjar bli riktigt less på att inte få.någon ordentlig hjälp mot dessa sammandragningar.
Jag började få SD rätt så ofta i förmiddags men de gjorde inte så jätteont så jag tog det mest lugnt och kunde somna en stund vid 2-tiden. Vid 3-tiden vaknade jag av en JÄTTE sammandragning som gjorde så ont att jag inte kunde ligga still och fick flåsa mig igenom. Sedan fick jag flera påföljande lika smärtsamma och tog panodil och duschade varmt, inget hjälpte. Ringde min BM för att höra om det kommit in något svar på min urinodling från igår och det hade det inte. När hon hörde hur svårt jag hade för att prata under samandragningarna sa hon till mig att åka in till gynakuten direkt.
Väl där inne såg alla prover bra ut, till och med urinstickan. Livmodertappen var opåverkad (tack och lov) och min lilla tjej när bra inne i magen.
Jag frågade om de kunde kolla efter GBS på tappen men hon sa att det visar sig på urinodlingen om jag har GBS. Men vad jag förstått det som så är det ju inte alltid det gör det?
Jag har läst om andra gravida här på fl som berättat att de haft GBS på livmodertappen och fått kåvepenin och att SD blivit mycket bättre efter det. Men på mig ville de inte ens ta något prov??
Ursäkta ett väldigt långt inlägg men hoppas att någon orkade läsa och kanske känner någon eller själva har någon erfarenhet av detta?