• Dancia

Juni-barn

Grattis polarlantis och ja88 :).

Äntligen kan jag också slappna av helt och njuta av tanken att det faktiskt blir ett barn till :). Allt såg jättebra ut och hon flyttade BF från den 23 till den 24 Juni, så idag är det exakt 5 mån kvar till BF :). Enligt BM som gjorde ultraljudet så väntar vi en flicka så jag är en av de få som bryter pojktrenden ;).

På väg hem passade vi på att svänga inom H&M där jag gjorde första inköpet till bebis :).ett 2-pack mössor till nyfödd med en rosett på och 2 par strumpor i vit/grå med texten "Born 2012" :)

• Dancia

Gud vad jag har blivit shoppingsugen idag efter Ultraljudet! Vill bara beställa vagnen, köpa kläder, filtar och allt möjligt :). Men får lugna fingrarna lite för det blir ganska dyrt att köpa allt på en gång och dessutom måste vi fixa mer plats här hemma också :).

• Dancia

Pojkarnas mamma85: vet precis hur det känns, vissa dagar blir man riktigt trött när man inte får sova ordentligt. Det har blivit en del sömnlösa nätter här också då barnen haft hosta i olika omgångar ett tag. Skillnaden är nog på dagen att de har varandra att leka med så det blir inte en massa skrik och klängande på mig. Men imorgon är det min mans tur att vabba för jag måste ta igen en massa förlorat skolarbete :).

Någon som har bra tips på vad som kan hjälpa mot hosta på små barn? Min sons hosta hänger envist kvar lång tid efter att en förkylning brutit ut (djup skällande hosta). Det låter verkligen fruktansvärt och gör SÅ ont så jag tycker verkligen riktigt synd om honom.

• Dancia

Wihoo! Nu har jag beställt vagn och bilstol med bas till på pramworld :). Jag blev lite paff igår när jag såg att de bara hade 2 st britax b smart 3 kvar och när de bästeller in 2012 modellen blir vagnen mycket dyrare. Så jag slog till :). Jag glömde dock kolla vad frakten skulle gå på. Det är ju en vagn med sittdel, en liggdel, en bilstol och en bad till den. Kan det bli så mycket som 3 paket av det? Blir det mer än 40£ då?

• Dancia
    RocketQueen skrev 2012-01-25 09:59:02 följande:
    Idag ska jag en sväng till jobbet för att diskutera min sjukskrivning. Jag har ett förslag på hur jag vill jobba men det är ju långt ifrån säkert att det går igenom. Allting handlar ju om när det behövs personal osv... Håll en tumme för mig!

Och jag har anmält mig till gravidvattengympa! Så nästa vecka är det dags, vi får se om det hjälper fogarna nåt.

Håller tummarna att de är sammarbetsvilliga med dig :).
  • Dancia
    PIO skrev 2012-01-25 08:52:22 följande:
    Wihooo 20+0 idag :) halvvägs!!!

Hade ganska mycket sammandragningar igår :( försöker att inte tänka på de men det är svårt. Har ju varit så lugnt ett tag men de e bara att känpa emot :) bebisen ska inte ut än. Som tur va gjorde inte sd ont så de va bara att försöka sova :) hoppas på att den här dagen blir lugnt.

Vad obehagligt när sammandragningarna drar igång för dig :(. Jag hade flera väldigt smärtsamma igår, men mina påverkar inte tappen så därför har jag inget att oroa mig för så som det är nu iaf, men jag kan tänka mig hur jobbigt det känns för dig. Vila och ta det lugnt :).
  • Dancia
    Josenoah skrev 2012-01-25 10:39:44 följande:
    Idag väckte vi vår nyblivna 2 åring med sång och paket han blev måttligt förvånad :) herregud vad två år går fort tyckte han var nyfödd nyss! Idag är det ääääntligen ul jag är såå nervös pirrig och förväntansfull :)efter två uppdaterar jag nog om att det blir en liten lillebror ;) vet inte hur man lägger upp bilder från iphonen, nån som vet?
    Jag tror inte det går. Jag brukar dock lägga ut bilderna på fb, sen spara bilderna på datorn och sedan lägga upp här, om man vill slippa ladda över från mobilen till datorn :)
  • Dancia
    Uddabus skrev 2012-01-25 13:13:06 följande:
    Förresten är det väldigt lågt att ha blodtryck på 110/55?

Vet inte om jag frågat innan.. Men jag har mina svimningsanfall

Det är inte farligt med lågt blodtryck, men kan vara väldigt jobbigt. Mitt låg på 100/55 sist och jag brukar normalt ligga på 120/70. BM sa att det inte är någon fara. Känner mig precis som dig svimfärdig ofta och har svårt att gå i affärer. Att stå i kö är fruktansvärt jobbigt då jag blir extremt yr och tungandad.

När jag lagar mat sitter jag på en barstol framför spisen ;).
  • Dancia
    Uddabus skrev 2012-01-25 14:50:28 följande:
    Många här som har foglossning o fått beviljat från fk ?

Jag har haft foglossning med alla barnen och hade inga problem med sjukskrivning med fk med de första två barnen. Nu studerar jag på distans så jag klarar mig utan sjukskrivning längre denna graviditeten än när jag jobbade. Du borde absolut inte ha några problem med att få det beviljat :).
  • Dancia

Josenoah: grattis till flickan i magen :). Verkar vara liite fler flickor nu :).

Lillagrynet: vad spännande :D. Ska du göra 3D? Jag ska göra ett tillväxtUL i 3D den 6 Mars så det är veckan efter dig :). Där får jag också veta säkert om det verkligen är en flicka jag har i magen :). Jag valde att boka ett sådant UL eftersom jag mår så dåligt i graviditeten och RUL gav mig lite ny energi så jag vill gärna uppleva det igen och ett riktigt 3D UL :).

För att göra köns tråden lite enklare, vad tror ni om att lägga till det i BF listan? Efter all info lägger vi till flicka/pojke/vet ej

Svar på tråden Juni-barn