Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Ja uggs kanske de heter. De ska tydligen vara varma när det är kallt och svala när det är varmt. Sett kändisar(?) ha dem på stranden..
    Gummistövlar eller ett par kängor kan ju oxå funka..

• LillSnurr82

Men om man får sitt andra barn tätt efter det första, borde det inte vara vanligare att föda tidigare då?(hoppas) jag födde dottern i vecka 39+6 alltså dagen innan utsatt datum. Detta var december 2010 så inte så länge sen.. Mina förhoppningar är att denna förlossning ska starta lite tidigare ..

• LillSnurr82
    gammelmamma skrev 2012-04-15 21:10:41 följande:
    Det sa alla till mig också, det är 2 år mellan mina, men som sagt jag gick över med andra också 

Hoppas på att det inte är så för mig.. Kanske en hemlig gräns där vid 2 år.. Har ju bara gått 1 1/2 mellan mina.. (önsketänker) som det känns nu kan ungen komma i natt typ.
  • LillSnurr82

Hoppas inte att det är ärftligt med starka fosterhinnor. Min fosterhinna ville inte spricka med dottern, fick krystvärkar innan vattnet gick och var nästan helt öppen.. Kom liksom aldrig ut ur krystvärken och hade inte fått min lustgas då heller.. Usch det vill jag ej vara med om igen. Sluta med att bm fick ta hål på hinnan, men ändå tog förlossningen ca 11 timmar till..

Denna gång hoppas jag det går fortare och smidigare även fast jag gillar själva förlossningen. Fick oxå ta ut dottern med sugklocka då hennes hjärtljud sjönk...

• LillSnurr82

Måste oxå klaga lite , i dag är en skit dag. Svårt att andas vare sig jag sitter, ligger eller står. Känns som man är på ett träningspass som aldrig tar slut.. Dessutom får jag som panikångest och vill bara lägga mig och skrika/gråta.. Kommer ju inom någon månad bli gräsänka över sommaren då sambon flyttar till Göteborg och sommarjobbar. Hur ska jag klara en 1-åring, en hund, en katt, en häst och hushåll ensam som höggravid???? Sambon kommer så klart ta sig till lkpg så fort jag hör av mig och tror att något är på g med förlossningen. Även komma hem så ofta han kan. Men ändå.. Vet att jag klarar det, men vissa dagar kommer paniken :/ detta är en sån dag:(
    Tur jag har mina föräldrar i samma stad inom några minuter bara. Mor min kommer ju vara stand-in på förlossningen tills sambon kommer och far min får vara hund och barnvakt.
    MEN de åker utomlands den 11 maj och blir borta en vecka(då är ju inte heller sambon hemma) så jag skulle inte förvåna mig om bebis bestämmer sig för att komma just i de dagarna..

• LillSnurr82
    Havsjungfrun skrev 2012-04-16 18:01:07 följande:
    Har 21 månader mellan mina två första. Sonen föddes v. 35+4 och dottern på BF så det stämde då inte på mig i alla fall. Kan också tänka mig 2-3 veckor innan BF ;)
    stjärnfrukt skrev 2012-04-15 21:52:40 följande:
    Sen får vi ju tänka på att det var skottår i år, om det inte hade varit det så hade vi väl haft bf en dag tidigare i juni..eller tänker jag fel?   
    Fast tvärtom, en dag senare...      

Aha hoppas ändå jag får tidigare :) såg en undersökning om just detta och då va det några procent mer som födde sitt andra barn innan bf än efter.
  • LillSnurr82

Ursäkta men nojja över vikten som gravid är en gåta för mig.. Det mesta försvinner ju direkt efter förlossningen och resten om man ammar. Okej om en del har haft problem med diverse sjukdomar innan som gör att man nojjar.. Men 7 kg?? En del går upp 30kg och då är det inte så kul längre., och kan tro att det blir ännu mer deppigt att läsa om folk som deppar över ynka 5-7 kg ... Förlåt men jag tycker det bara är så dumt. Alla gravida är vackra i sig hur många eller hur lite kilon man går upp.. Jag lovar de flesta kilona kommer bara försvinna av sig själv utan att ni ens märker det.. Och sen är dom ett minne blott!!

• LillSnurr82
    Dancia skrev 2012-04-16 19:29:38 följande:
    Lillsnurr82: jag förstår vad du menar. Men alla har olika erfarenheter och upplevelser i bagaget och alla kan känna olika. Jag tycker därför inte att det är dumt vad man än känner, men självklart synd. Jag har aldrig viktnojjat tidigare graviditeter men heller inte gått upp mer än 10 kg totalt. Nu har jag redan gått upp nästan 7 kg i vecka 31 så det lär ju bli en högre slutvikt denna gången. Mina känslor över vikten går upp och ner men mest försöker jag tänka att det mesta försvinner ju väldigt fort efter förlossningen. Sen ser jag faktiskt fram emot regelbundna besök på gymmet till hösten :). Jag kommer ihåg att 9 kg var borta redan en vecka efter förlossningen med andra barnet. Så om jag går upp ca 14-15 kg sammanlagt denna gång så är det inte så farligt många kilo att träna bort efter det :).

Självklart kan man känna olika. Själv gick jag upp 18 kg när jag vänta dottern och lär gå upp detsamma denna gång med. Menar bara att de som faktiskt går upp drastiskt i vikt utan anledning kan kanske ta illa vid sig när folk deppar över så få kilon som en del klagar över.. Inget illa menat.. Var bara en tanke jag fick.
  • LillSnurr82
    LillaGrynet skrev 2012-04-17 11:06:02 följande:
    Tjejer: Jag har den senaste veckan känt av att tex om jag böjer mig, ute å går, städar, ätit, går i trappor osv att magen blir hård å blir illamående samt svårt att andas/tungt att andas.. Kan det vara sammandragningar? Får nästan lite panik!!!

Låter som sammandragningar. Får oxå som panik i bland när de kommer samtidigt som det är sjukt tungt att andas..
  • LillSnurr82
    Dancia skrev 2012-04-17 11:54:56 följande:
    Fy vad jag blev rädd precis! Låg ner i soffan på rygg och kände hur det rann till rejält och blev helt blött i trosorna. Skyndade mig till toaletten där det droppade ännu mer och nu fortsätter det droppa lite då och då. Vätskan är dock grumlig som riktigt tunna flytningar och luktar ingenting, om jag inte minns fel så ska fostervatten lukta lite speciellt? Har inte varit med om så här rikliga och tunna flygningar någon gång innan så jag lär nog ringa in till fl om det inte slutar.

Ring förlossningen, kan ju vara fostervatten då borde det ju vara bäst att kolla. Behöver ju ej betyda att förlossningen startat man kan ju läcka fostervatten långt innan det startar.
Svar på tråden Juni-barn