Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

V 32 besök hos bm
    Bäbis ligger med huvudet neråt som jag trott typ hela tiden. Men fortfarande ruckbart.
    Sf mått fick jag ej reda på men låg i min kurva i alla fall så antar 27-28 kanske.
    Hb var lågt bara 108, så nu måste jag äta järn även fast jag blir hård i magen och har hemorojjder :( men fick ett recept på bättre hemorojjd salva i alla fall så hoppas jag att jag får bukt på dem snart.
    Hjärtljudet låg högt på 160 men det var för att hon precis innan kollat vart huvudet låg och hade nypt han/henne runt nacken.. Så han/hon busa runt massa :)

• LillSnurr82

Vet ännu inte vad salvan heter, men ska inte vara några problem att använda den som gravid. Får receptet i morgon efter 16.00 på Apoteket.

• LillSnurr82
    gammelmamma skrev 2012-04-17 21:50:33 följande:
    Jag kände mig jättehängig vid lunch och bestämde mig för att lägga mig och vila lite eftersom jag skulle i väg senare på em. När jag legat och slumrat en stund kände jag hur jag fick ganska starka förvärkar och halva ansiktet domnade liksom bort. JAg tänkte att det nog bara var inbillning men gick upp för att ta en alvedon. När jag tittar mig i spegeln ser jag att höger ansiktshalva liksom inte är med riktigt! Jag la mig en stund och sen blev det bättre, nu känns det bara ltie borta men funkar som vanligt. Någon som varit med om något liknande?

Det borde du söka för.. Min syster genomgår just nu en STOR undersökning med massa prover för just stickningar och bortdomningar i ansiktet under hela graviditeten. De misstänker MS just nu. Hon har fått tagit ryggmärgs prov osv. Inte för att göra dig orolig, men sånt ska tas allvarligt.
  • LillSnurr82
    Polarlantis skrev 2012-04-17 21:07:08 följande:
    Tack för svar tjejer! Tack och lov så är det spått snökaos uppöver landet kommande dagar så min pappa ringde och sa att åka kanske inte är så smart, så lättad att jag slipper!!! PUH! Så nu kan jag sova och vila imorgon och se vad som händer... Förlossningen sa att om jag får regelbundna sammandragningar på runt tio min, får ordentligt ont eller blodiga flytningar ska jag komma in bums.Jättegullig tant jag pratade med, känndes tryggt. Väntade mig att bli bortviftad men icke, skönt! Sov gott alla!   

Vad skönt :) vila och ta det lugnt nu!
  • LillSnurr82

Nu känner jag att jag bombar tråden, men nu har jag fått starka cravings på rå potatis och morötter ... Haha.. Blir galet sugen på det flera ggr/dag.. Tur man har en stor säck potatis hemma. :D

• LillSnurr82
    gammelmamma skrev 2012-04-17 22:31:12 följande:
    usch då, jag får ringa i morgon då. Tack för ditt svar.

Ja gör det, behöver ju inte vara något.. Men bäst att ta det säkra före det osäkra tycker jag.
  • LillSnurr82
    gammelmamma skrev 2012-04-17 22:48:28 följande:
    ja det är sant. Jag ringer BM i morgon så får hon skicka mig vidare om hon tror att det behövs, hon brukar vara bra. Det var riktigt obehagligt. Jag har haft stickningar en gång förut men då tror jag inte att det "hängde" 

Ok, min syster har bara haft stickningar eller typ känslan man får när benet eller dyl "somnar" vad jag förstått det som. Börja under grav, men hon trodde då i början att det berodde på stress. Men sen när hon gick på gravpenning och det inte släppte sökte hon för det. Så de kolla innan förlossningen så det inte var nåt som kunde typ "spricka" under förlossningen.. Typ nån nerv eller så men det vat ingen fara. Sen nu efter förlossningen får hon genomgå en noggrannare undersökning med massa tester som sagt.
  • LillSnurr82

Usch hemsk natt :( kunde inte sova pga sån smärta i stjärten av mina hemmorojjder :( Dottern sov så klart hela natten fram tills att sambon kom hem från jobbet imorse vid 7.. Ville då bara dööö.. Var ju tvungen att gå upp då med henne så sambon kunde sova. Blä! Dessutom täppt i näsan så kan knappt andas.. :(

• LillSnurr82
    Uddabus skrev 2012-04-18 11:22:29 följande:
    Nu då?

Åh vilken liten sötis :) mys!
  • LillSnurr82
    snuppis skrev 2012-04-18 11:48:40 följande:
    När ska man skicka in hur man vill ta ut FP?  Jag har skickat in vad min inkomst är. vare sig min Gravidpeng går igenom el ej så lär jag väl ta ut 10 dagar innan BF va? 

Det kan du ju välja hur du vill. Med dottern har jag skickat in vilka dagar jag vill ha varje månad. Så det är ju inget du behöver bestämma nu. Men vet man exakt hur länge man vill/kan vara hemma så kan man ju skicka in allt med en gång om man vill.
Svar på tråden Juni-barn