Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

För tillfället kör jag rakningen på känsel och sen kollar efter i spegel. När det blir svårt att räcka med bägge händerna ner så brukar jag lägga en spegel på toastolen och stå över. Funkar bra.
    Men sen behöver man ju inte raka sig för att vara fin på förlossningen , de skiter nog i hur man ser ut där nere och har nog sett det mesta. :)

• LillSnurr82

Välkommen Annelie. Jag hade hemorojjder när jag födde dottern oxå. Var när jag vänta henne som dom flytta dit. Men kan säga att man inte tänker på dem under förlossningen. Ett tips är dock att ta med kräm och våtservetter att ha efter förlossningen för när man krystar ut bebis så svullnar de upp som aldrig förr. Jag kände mig som en babian i röven.. Dom blev så stora att de hängde utanför skinkorna, alltså såg dem när man stod upp.. Usch! Vaddå föda barn?? Jag hade mer ont i röven än mellan benen efter att klämt ut dottern.
    Det är därför jag är så mån om att jag ska få bukt på mina hemorojjder innan förlossningen så gott det går...

• LillSnurr82

Jag skulle aldrig låta min man raka mig mellan benen.. Så viktigt är det inte att vara fin där så jag sätter mitt liv till det.. Haha

• LillSnurr82

Annelie: jag vill oxå ta bort mina efter förlossningen. Vart eller hur sökte du hjälp för det? Får du bekosta det själv eller ingår det i sjukvården?

• LillSnurr82

Annelie: ok då ska jag gå till vc efter förlossningen och be om en remiss till en kirurg. Tack!

• LillSnurr82

vi har bestämt oss för Nils (Petrus, Jan i mellan namn) om det är en pojke. Är det en flicka blir det en Märta (antagligen Kajsa och nåt mer namn i mellan namn). Blivande stora syster heter Agnes (Signe, Eva).

Nu har jag äntligen fått upp bilder på magen i bild tråden Skrattande   

• LillSnurr82
    Havsjungfrun skrev 2012-04-21 12:25:43 följande:
    Här blir det nog en Signe, Hilma eller Greta om det är en tjej om det är en kille är Agust det enda namn som vi kunnats enas om men det vet vi ju inte om det passar när en ev. kille kommer ut. Jag gillar verkligen Vidar men det gör inte maken...

Jag ÄLSKAR namnet Signe, min mormor heter det så dottern fick det i andra namn. Kändes dumt att ge henne Signe som tilltalsnamn när mormor är vid livet än..
  • LillSnurr82
    Havsjungfrun skrev 2012-04-21 12:42:55 följande:
    Det förstår jag! Det är nog faktiskt mitt favoritnamn just nu.
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82

usch i dag är ingen bra dag.. En del dagar vill jag bara gråta mig genom.. de dagarna brukar vara de gånger sambon jobbar natt. Då känns det som jag bara vill skita i allt och slänga ut karln. Tråkigare människa än honom när han jobbar natt får man leta efter. Han kommer hem typ kl 7 på morgonen, sover till 14.00 vaken ca 2-3 timmar och sen går han och lägger sig igen och sover till 19.30-20.00 typ.. Han får fan mer timmar sömn än mig, dessutom sammanhängande. Jag somnar kanske vid 22 , vaknar ca 10.000 gånger/natt för att kissa, dricka, snyta mig för jag inte kan andas eller att dottern vaknar.. Sen får jag snällt gå upp kl 7-8 när dottern vaknar. Sen är det full rulle hela dagen.. jaga dottern som just nu är inne i en period - va överallt där jag inte ska vara...laga mat, städa, diska osv..

Tror min karl ibland tror att jag bara ligger på soffan hela dagarna och slöar, att han inte riktigt förstår hur jobbigt det faktisk kan vara att ta hand om en trotsig 1½ åring plus hushåll , speciellt när man är höggravid...

usch och fy och blä!! Ville bara skriva av mig lite..sååå trött..   

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82

Grattis baby1112 härligt med giftemål :)

Svar på tråden Juni-barn