Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-04-22 10:55:29 följande:
    O mitt fina lilla Sto fick en underbart vackert litet sto igår kväll.. Fick vara med hela vägen... Helt otroligt vacker upplevelse

Åh vad härligt :) jag var oxå med när min häst kom till världen.. Så himla fint!! Ska du behålla fölet?
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82
    PIO skrev 2012-04-22 12:55:38 följande:
    I morse kl 08.01 föddes våran dotter. Vecka 32+4 vikt: 2105 längd: 45cm allt gick väldigt bra. Gjorde ont som fan ;) tog bara lite lustgas men började må illa av den så de blev en förlossnig utan bedövning. Ajaj. Värkarbetet satte igång igår kväll vid 20 tiden o gick inte att stoppa. Våran dotter mår bra, ligger i kuvös o gosar till sej.

Åh vad mysigt,, skönt att allt gick bra! Stort grattis ! Har tjejen fått något namn?
  • LillSnurr82

Vi har en katt och en hund(labrador) När jag vänta dottern fundera jag just på dessa saker. Hunden avgudar våran dotter och katten gillar henne inte men springer undan. Innan dottern var född så sov katten i spjälsängen men nu ligger hon på ställen dit dottern inte når.

• LillSnurr82

Här (linköping) behöver man inte boka tid för att skriva på faderskapsintyg. Bara att få dit när det är öppet. Kanske ska gå dit i morgon.

• LillSnurr82

Är det inte värre med fästingdroppar än fästingar på en liten bebis.. Vet att fästinghalsband som finns till hund och katt ska man i alla fall inte ha om man har små barn.

• LillSnurr82

Aha okej. Jag törs inte används nåt sånt på mina djur längre då hundens kullbror ( som ägs av min syster) fick allvarlig allergi av halsbandet och tål nu inget.. :( inte ens vanligt hundschampoo eller damm typ..

• LillSnurr82
    zenoble skrev 2012-04-22 21:34:06 följande:
    Åh usch då.. Var det de vita med gift i? Vet att det hos ett fåtal kan orsaka svår allergi eller i värsta fall förlamning. Håller mig till citrusdroppar iaf..

Ja de var nog vita. Också hört nu i efterhand om hundar som fått epelepsi av dem.. Har en korthårig hund(labbe) så brukar vara rätt lätt att hitta fästingar på honom. Katten är frivilligt innekatt förutom när vi är i sommarstugan ( hon är en liten blyger ) så hon kommer lindrigt undan.
  • LillSnurr82
    Elvis Mamma skrev 2012-04-22 21:53:55 följande:
    Alltså detta med sammandragningar, någon som har koll på det? Vad som är "normalt" och inte? Jag hade inga alls med ettan så jag har väldigt dålig koll känner jag. Har hittills under denna graviditet haft SD i samband med ansträngning, typ några gånger per dag men nu sedan igår så har jag haft en massa sammandragningar även fast jag vilat å tagit de lugnt, svårt å uppskatta hur många men runt 15-20 stycken per timme å jag vaknande även inatt på grund av sammandragningar, sen har se fortsatt hela dagen, dom gör ju inte direkt ont men de är väldigt obehagligt å går ut i ryggen liksom. Är detta nån form av förvärkar tror ni å är det meningen att man ska ha såhär mycket? Vet ju att de är vanligare med barn nummer två

Kan vara urinvägsinfektion oxå om man har mycket sammandragningar sa min bm när jag fick massa för några veckor sen. Fick då göra urinprov men det visa ej något.. Så då fick jag helt enkelt vila i sängen och på soffan några dagar så gott jag kunde så gick det över. Har dock fortfarande mycket sammandragningar så fort jag gör något mer ansträngande än att ligga på soffan. Jag tror att så länge de inte gör ont eller att man blöder så ska det inte vara någon fara. Prata med din bm om du är orolig.
  • LillSnurr82

Annelie: du som hade fått massa krämer från din läkare mot hemmorojjder. Vet du om det finns nåt annat bra mot dem förutom xyloproct ? Jag fick ju recept på shiroproct eller nåt liknande namn,men det var ju slut hos leverantören. Bad då om ett nytt recept av läkaren och då skrev hon ut på xyloproct som jag anser är skit :( använt det i 2 års tid utan att det hjälper.. Tänkte om du hade namn på andra krämer som kan hjälpa??

• LillSnurr82
    Polarlantis skrev 2012-04-23 13:59:47 följande:
    Gaaahhh! MÅSTE det vara så dyrt att koppla ur airbag i bilarna? Hur har ni gjort, som har mer än en bil? Kopplat ur på båda eller bara en? Eller ingen och haft stolen bak? Några visa tips?

i våran bil går det inte ens att koppla ut airbagen på verkstad så vi har inte haft något annat val än att ha stolen bak. 
Svar på tråden Juni-barn