Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

bebisgalen skrev 2012-02-06 21:58:47 följande:
    Gud vad jag känner igen mig. Tycker synd om min ma ibland. Stör mig på allt han gör och bölar för mig själv över allt möjligt.
    Vet precis vad ni menar. Haha igår var jag nästan redo att börja slåss med min man för att han hade gömt min godispåse, vem tror han att han är liksom?! Som inte ens kan erkänna att han gömt den? Till saken hör ju då att det bara var jag som råkat ställa nåt framför och därför inte såg den... Kanske se sig omkring innan man blir helt galen? Det kommer att bli fyra tuffa månader nu
  • RocketQueen

IdaElinlivia: Är novaluzid tabletterna lättare att få ner än Gavisconet? Jag dricker flytande Gaviscon men det är ju inte så smidigt att ta med sig tex till jobbet och så, så om det finns tabletter jag kan svälja utan att kräkas så vore ju det toppen

• RocketQueen

Har ett paket novaluzid hemma efter rekommendation från bm så så ska jag testa dom, vågade inte ens prova efter jag fick såna kväljningar av gavisconet...

• RocketQueen

Jag har ingen rand alls, men det kommer väl antar jag. Vecka 24 idag! Idag har vi varit hos bm och lyssnat på hjärtljuden som slog så starkt och tydligt

• RocketQueen

JennieJ: Jag med! Kan dricka flera liter om dan! Det är dessutom det enda jag vill dricka, allt annat är äckligt :p

• RocketQueen

Hur tänker ni om det här man läser att man bara ska sova på vänster sida för annars finns det risk för fosterdöd? Mitt sunda förnuft säger mig att det är överdrivet och bara löjligt att försöka styra över hur man sover (man ska ju vara glad om man sover överhuvudtaget!) men jag kan ändå i tid låta bli att tänka på det på nätterna...

• RocketQueen

Det var en artikel om det i senaste Vi Föräldrar Gravid (tror jag att det var, ska dubbelkolla) det har även stått i någon gravidapp som jag har. Det handlar visst om att om ligger på rygg eller på höger sida så täpper tyngden till nåt blodkärl som är viktigt eller hur det nu var.

• RocketQueen

Jag har hellre för mycket än för lite klart, tror att man är tacksam för det senare. Problem som ex foglossning och dyl kommer ju knappast att bli bättre så man får passa på när man har energi tycker jag. I slutet av mars ska vi renovera ett extrarum vi har som bebisen ska få, sen monterar vi spjälsäng och allt sånt. Då ska vi sätta ihop vagnen också, den står kvar i sin kartong än så länge.

• RocketQueen

Idag har varit en lååång dag. Först fram och tillbaka till MVC (40 min enkel väg) och sen hem och fixa sig, sen bio med en mycket god vän och sen gick vi och käkade gott efteråt. Hemma redan vid tio men eftersom mitt bäcken försöker bryta sig loss från mig och mannen är på jobbet så kryper jag ner i sängen nu. Dessutom har jag för första gången idag fått ett flertal sd när vi var ute ikväll vilket var rätt obehagligt. Tidigare har jag bara fått nån nångång när jag lagt mig eller efter sex men nu kom det när jag promenerade.

Man vet att tiderna har förändrats när man ligger nerbäddad innan kl.23 en fredagskväll
    Hoppas ni får en toppenhelg alla mammor!

• RocketQueen

Åh vad roligt att allt gick bra gammelmamma Måste vara magiskt

Jag har också foglossning både fram och bak. Och när det är som värst spänner jag ryggen vilket gör att den också krånglar. Släng på en svanskota som extra bonus också... Suck... Jag tycker inte bältet hjälper alls, ska prova en kompis tens i veckan och se om det gör nån skillnad.

Svar på tråden Juni-barn