Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Pepita - svårt med pengarna men jag upplever att det går mer pengar när man är hemma och är föräldraledig. Man hittar ju på saker och det finns inte jättemycket att göra som är helt gratis. Annars skulle man ha jobbat och inte "hunnit" slösa med pengar men det blir kanske lätt en kaffe exempelvis om man är ute och många bäckar små .

• MissFörstånd
    Bumman79 skrev 2012-03-16 23:28:07 följande:
    Man får väl försöka baka och fika hemma osv...men det är nog som du säger man kanske går mycket i köpcentrum och shoppar och lunchar osv :P.

Hihi, tro mig det var min plan också men det blev inte riktigt som jag tänkt . Man kan nog säga att hela barnbidraget "går åt" till att köpa olika saker till bebisen.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Är lite smått seg idag, har varit uppe med dottern inatt. Trodde hon blivit magsjuk men hon kräktes bara inatt och nu idag så äter och dricker och leker hon som vanligt så jag börjar misstänka att det blev lite för mycket fredagsmys för den lilla magen. Men det positiva idag är då att hela familjen har varit inne hela dagen så vi har fixat klart med det nya datarummet och monterat ihop spjälsängen . Så mysigt!

• MissFörstånd

Är det någon som vill berätta varför ni får snitt beviljat? Eller om varför det blir igångsättning? Bara ren nyfikenhet.

• MissFörstånd

Essence - usch det låter verkligen hemskt! Skönt att du får snitt. Fick du det lätt eller fick du argumentera för det?

• MissFörstånd

Gammelmamma - är det av ngn spec anledning de sätter igång pga foglossning?

Zvartaliljan - fy då, kan inte tänka mig hur det känns med höfterna. Är du helt återställd?

• MissFörstånd

Verkligen intressant att läsa om alla er!

Jag sitter just nu och kikar på Gallerfilt, det sägs ju vara så bra. Speciellt om man får bebis på sommaren. Någon som vet något? Det finns en NG Baby gallerfilt orginal för typ 170:- och en Babydan gallerfilt för typ 99:-. Är det någon skillnad? Jag har köpt en filt på Ikea i 100% bomull som ser "stickad" ut på liknande sätt som gallerfilten. Kan det vara något liknande? Denna har jag köpt:    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60194849/

• MissFörstånd
    Bumman79 skrev 2012-03-17 22:36:56 följande:
    Om man får igenom gravidpenningen och försäkringskassan svarar ja bara dagar innan man har rätt att ta ut den hur gör man då med jobbet? Man kan väl inte bara komma och säga till arbetsgivaren: du förresten jag ska sluta arbeta om 1v för jag fick igenom min föräldrapenning...

Hur lång tid innan måste man säga till sin arbetsgivare om att man ska gå hem med gravidpenningen? Det svåra är ju att det verkar som att f-kassan tar väldigt lång tid på sig att svara...

Arbetsgivaren vet väl att du sökt graviditetspenning? Då borde de väl veta ett preliminärt datum också som du går hem?
Svar på tråden Juni-barn