Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Ang. järn. Varför tar alla Niferex och inte duroferon?

Idag är det dags för andra gången av akupunktur, får se hur det går. Har sjukt ont i höften, ryggen idag.    

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Snuppis - vet inte om det är någon jättestor skillnad. Här ska alla ta duroferon och innan inte klarar den för magen så är det niferex, kanske bara en smaksak av bm. Niferex tas upp i tarmen och inte i magsäcken vet jag men om det spelar någon roll vet jag inte

• MissFörstånd

Bumman79 - ring fk och fråga om det finns något beslut, om det inte finns så kan du fråga om det är på gång. När jag ringde så sa de att andra april har det gått 30 dagar så mitt beslut borde vara på väg nu. Passade också på att fråga om sjukskrivning eller graviditetspenning går först och det var sjukskrivningen. Så om jag får avslag på gravpenningen kommer jag nog att bli sjukskriven tiden ut... Ang. att det är trångt i magen så är det inte så konstigt. Visst att det är tio veckor kvar , men bebisen är ändå ca 40 cm lång, sen att den inte väger så mycket än är väl en sak men att ha en "klump" på 40 cm i magen gör väl att det blir trångt

• MissFörstånd
    JennieJ skrev 2012-03-30 10:15:10 följande:
    Äntligen lite positiva besked :) var på ul på speciallist mödravården och jag kommer kunna födda naturligt :) så skönt!! Och just nu vägde lille Theodor exakt 1,6 kilo

Vad kul!!!!
  • MissFörstånd
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-30 09:41:19 följande:
    Är det någon slags tillväxtfas för bebisen runt vecka 30? Är ju mer eller mindre konstant hungrig...försöker hålla igen pga vikten men kan inte då hungern blir för stor. *suck*

Jag är i v30 och alltid hungrig så jag "hoppas" det är tillväxt .
  • MissFörstånd
    Bumman79 skrev 2012-03-30 13:13:40 följande:
    Jag ringde i förrgår å då sa de att det hade gått typ 27 dagar så de hade några dagar till på sig....men OM man skulle fått igenom det så blir det ju så lite tid innan man ska gå hem och chefen blir väl sne...:P

Jag ringde fk idag om ett annat ärende och passade på att fråga hur dt gick med min gravpenning och då sa de att de faktiskt har 30 dagar på sig och det är faktiskt till på tisdag.... Han skulle iaf meddela att de måste ringa mig inom två arbetsdagar så jag får nått besked. Zenoble - grattis till beslutet Emma - tror vi har en lika, köpte en mörklila när dottern var liten och den ska vi använda denna gången också. OM vi inte får en pojk, då kanske kanske kanske jag köper en ny för hela 99:- . Väskan har varit helt perfekt i storlek och så så dt är ett bra köp!
  • MissFörstånd

Fyrklöver - fick också läkartid via bm och blev sjukskriven direkt för foglossning 1 mars, MEN det är ännu inte godkänt av fk. Så om jag går hemma med eller utan ersättning är det ingen son vet . Sjukskrivning är superenkelt att få, det är själva godkännandet från fk som krånglar för mig.

Ang att chefen vill ha exakta datum när ni kommer tillbaka till jobbet. Om man meddelar två månader innan att man drar ut på fp och vill bra hemma längre får inte jobbet neka så rent krasst kan ni säga ett datum när ni TROR att ni kommer tillbaka. Ex: säg att jag kommer tillbaka 25 juni 2013, om jag då meddelar senast den 25 april 2013 att jag blir hemma till ( ett annat datum) så kan de inte neka till föräldrapenning. Förstår ni hur jag menar?

• MissFörstånd
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-02 08:37:56 följande:
    Ja på tiden, inte kul att vara deppig när man går hemma hela dagarna.
    Nej det är det inte. Skönt att det släpper iaf!

Nu har jag precis grundmålat skötbordet . Imorgon blir det målning nummer ett, tur att man kan sitta och måla      
Svar på tråden Juni-barn