Juni-barn
Ang. järn. Varför tar alla Niferex och inte duroferon?
Idag är det dags för andra gången av akupunktur, får se hur det går. Har sjukt ont i höften, ryggen idag.
Ang. järn. Varför tar alla Niferex och inte duroferon?
Idag är det dags för andra gången av akupunktur, får se hur det går. Har sjukt ont i höften, ryggen idag.
Snuppis - vet inte om det är någon jättestor skillnad. Här ska alla ta duroferon och innan inte klarar den för magen så är det niferex, kanske bara en smaksak av bm. Niferex tas upp i tarmen och inte i magsäcken vet jag men om det spelar någon roll vet jag inte
Bumman79 - ring fk och fråga om det finns något beslut, om det inte finns så kan du fråga om det är på gång. När jag ringde så sa de att andra april har det gått 30 dagar så mitt beslut borde vara på väg nu. Passade också på att fråga om sjukskrivning eller graviditetspenning går först och det var sjukskrivningen. Så om jag får avslag på gravpenningen kommer jag nog att bli sjukskriven tiden ut... Ang. att det är trångt i magen så är det inte så konstigt. Visst att det är tio veckor kvar , men bebisen är ändå ca 40 cm lång, sen att den inte väger så mycket än är väl en sak men att ha en "klump" på 40 cm i magen gör väl att det blir trångt
V 31 . Helt galet!!!
Fyrklöver - fick också läkartid via bm och blev sjukskriven direkt för foglossning 1 mars, MEN det är ännu inte godkänt av fk. Så om jag går hemma med eller utan ersättning är det ingen son vet . Sjukskrivning är superenkelt att få, det är själva godkännandet från fk som krånglar för mig.
Ang att chefen vill ha exakta datum när ni kommer tillbaka till jobbet. Om man meddelar två månader innan att man drar ut på fp och vill bra hemma längre får inte jobbet neka så rent krasst kan ni säga ett datum när ni TROR att ni kommer tillbaka. Ex: säg att jag kommer tillbaka 25 juni 2013, om jag då meddelar senast den 25 april 2013 att jag blir hemma till ( ett annat datum) så kan de inte neka till föräldrapenning. Förstår ni hur jag menar?
IdaElinLivia - vad kul att du är glad