Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Hej tjejer har varit borta ett tag då jag dels legat inne på förlossningen. Värkarna satte igång ordentligt i måndags natt och öppnat mig 3,5 cm och tappen helt utplånad. Men efter 2 timmar stanna de av så nu är ja hemma och inväntar att de ska starta igen. Någon mer som varit ned om samma sak? Isf hur lång tid tog de innan de satte igång igen? Enligt fl kan de ske närsom men kan oxå ta dagar och veckor :/

• JennieJ
    gizmolarson skrev 2012-05-17 13:18:33 följande:
    Hej tjejer! Nu ligger jag å myser med våran son på BB..

Åh grattis ;)
  • JennieJ
    Dancia skrev 2012-05-17 13:37:49 följande:
    Men fy vad jobbigt att det stannar av när du ändå öppnat dig så pass mycket. Det borde ju dra igång när som helst. Försök med färdknäppen och kanske en microlax om du känner för det, det kan nog ge värkarna en bra skjuts :).

Ja de känns riktigt jobbigt och framför allt när man trodde att nu var de igång men nej nej de var bara på skämt. Visst är glad om han stannar någon dag till så man går in i vecka 38 men rädd att de tar 2-3 veckor :/ tack för rådet ska testa detta
  • JennieJ
    Sommarblommor skrev 2012-05-17 16:14:51 följande:
    JennieJ: min förlossning stannade också av igår till personalens förvåning. Nu ligger jag på antenatala avd med order om att ta det mycket lugnt för att det inte ska sätta fart igen. Det är tradigt men hellre det än ett pyre i kuvös. Jag hoppas det blir du som föder först!
    V 33 + 6

Åh vilken tur i ditt fall att den lille/lilla blir kvar ett litet tag till!! Själv vill jag på ett sätt att mIn gosse ska komma nu samtidigt som jag vill gå 37 hela veckor och då är de 3 dagar kvar så de är inte så farligt! Håller tummarna för dig/er
  • JennieJ
    Tesssi skrev 2012-05-20 05:04:07 följande:
    Inatt gick vattnet, så nu väntar jag på att klockan ska bli 8-8.30 så jag kan åka in för bedömning...

Spännande och lycka till ;) håll oss gärna uppdaterade
  • JennieJ

Är nu i vecka 38 med andra ord är lille Theodor fullgången och färdig utvecklad med alla organ osv och redo att möta världen på utsidan. Känns helt plötsligt väldigt overkligt men spännande. En resa som varit lång känns de nästan som att den just starta och man har inte fattat att nu är de faktiskt dax!! Skumt de där ; Lite statisk av graviditeten än så länge: jag har avklarat 260 dagar av 280 med andra ord 92,9% och de återstår enbart 20 dagar till beräknad förlossningsdatum ;) Fortfarande öppen 3 cm men inga värkar så kom igen nuuuu!! Så lille Theodor är de inte dax att ta å titta ut nu? Du har 2 syskon som tjatar och längtar och tjatar dagligen hur långt de är kvar. Även två föräldrar som går på nålar och bara väntar å väntar på tecken att du är på väg ut. Allt står klart och bara gapar med sin tomhet och du fattas ;) Så lille korven dax att komma ut

• JennieJ

Hej tjejer var hos bm idag och när hon skulle känna efter läget hur lilleman ligger vart hon osäker och fick ta en sin kollega men de visa sig bara vara bra ;) han ligger väldigt långt ner berätta hon och helt fixerad ;) och då jag även är öppen 3 cm känner jag ett otroligt tryck. Hoppas värkarna vill sätta igång ordentligt snart. Sedan låg jag 1 kilo under min egna maxvikt och de var så underbart då jag Inte heller ska väga mer under denna graviditet :) Övrigt: hjärtljud 146, blodtryck 138/86, inga proteiner i urinet, socker låg på 9,2, sf mått 38 (rätt på översta kurvan)

• JennieJ
    Bumman79 skrev 2012-05-23 17:18:27 följande:
    Samma sak hände mig i måndags en BM extra fick känna efter...

Hur gick de för dig?
  • JennieJ

Nu känns de som alla är på gång och ska födda utan jag :( *vet så klart att de inte är så-* lycka till ni som är på gång

• JennieJ

Är så trött på denna mensvärk liknande värk jag har! Konstant ont men växlar mellan mer eller mindre smärta! Klarar inget för så fort jag gör nått gör de ondare :( kan inte riktiga värkar sätta igång eller denna värk bara släppa taget?

Svar på tråden Juni-barn