• Dancia

Juni-barn

Gammelmamma: när man blir gravid trots skydd så känns det ju egentligen nästan lite som att det är meningen :). Och det är jobbigt när man går igenom missfall, har varit med om liknande som dig, oplanerat gravid nästan direkt efter förlossningen med första barnet, när vi bestämt oss för att behålla fick jag missfall och då bestämde vi oss för att skaffa en till, därav blev dottern till några månader senare :). Hade jag inte blivit oplanerat gravid och fått missfall den gången så hade ju inte dottern funnits idag :).

Denna gången var jag väldigt orolig för mf direkt efter att vi bestämt oss för att behålla. Tror inte att min man hade velat försöka igen i nuläget då utan då hade vi väntat några år istället. När man väl ställt sig in på ett barn till så är det ju svårt att sen ställa om den längtan och de tankarna.

Så roligt att du snart ska bli mormor och har en bebis att mysa med i väntan på din egen, då känns nog inte väntan lika lång :).

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-02-03 18:51:27 följande:
    Tack för svaren! Mannen tappar upp vatten så ska ta ett bad för se om de slutar! Barnvakt är fixat så de är bara åka direkt om de behövs!

Hoppas badet hjälper. Något att tänka på är att försöka slappna av så mycket som möjligt när sd kommer, det kan hjälpa både mot smärtan och förhoppningsvis göra att de minskar eller försvinner. Bra att ni har löst det med barnpassning ifall ni behöver åka in ikväll.
  • Dancia
    gammelmamma skrev 2012-02-03 22:18:01 följande:
    Ni som har foglossning, hur tillbringar ni TV-kvällarna? Jag blir galen snart 

Vi har en stor soffa så att jag i princip kan ligga hur som helst så jag varierar mig mycket. Värmer en vetekudde varje kväll som jag varierar att lägga i svanken, på svanskotan, höfterna och ljumskarna, ja överallt där det gör ont ;). Men längtar mest till sängen som är precis lagom mjuk och där jag bunkrar upp med kuddar mellan knäna, under magen och en att krama ;). Brukar dock dra mig väldigt mycket varje kväll innan jag väl går och lägger mig då jag knappt orkar gå på toa och borsta tänderna och sen ta mig upp för trappan :P.
  • Dancia
    gammelmamma skrev 2012-02-03 23:13:36 följande:
    Ungefär som jag alltså:) Funderar på att ställa ut en säng framför TV:n!!! Det värsta är ju att man inte kan ligga eller sitta för länge åt gången. Vandra går ju bra en stund men det kommer tillbaka så fort:( TENS funkar också en stund. Förutfunkade det att ligga på golvet men det går inte längre, jag kommer inte upp eller ner:)  Så nu har jag fått gnälla lite, nu känns det bättre. Förresten tack för tipsen! vetekudden har jag inte använt så mycket, ska prova det

Ja prova vetekudde, det är riktigt skönt med värme när man har ont :). Tens skulle jag vilja prova. Hur får man tag på en sån?
  • Dancia
    JennieJ skrev 2012-02-04 20:09:17 följande:
    Är nu hemma från ytterligare ett besök på gynakuten och detta besök tog nästan 10 timmar!!!!! Åkte in kl 6 i morse för då orka jag inte längre. Väl där var jag på väg att vända å åka hem för de var överfullt i väntrummet pga den enda läkaren som jobba fått massa akut grejer under kvällen å natten som varit! Men tur jag vänta för nu går jag på en ny dunder kur med penicillin eftersom jag åkt på njurbäckeninflammation men ingen effekt på tappen (tack gode Gud) men fick ordinerat sänglägge tills måndag då jag måste kontakta bm för hade väldigt dåligt hb, socker och högt blodtryck * suck*

Usch vad jobbigt att du åkt på njurbäckeninflammation :(. Vilken tur att du åkte in och stannade kvar trots den långa väntan. Krya på dig <3
  • Dancia
    MarieG81 skrev 2012-02-04 19:53:25 följande:
    Usch, jag kanade av vägen idag och rakt ner i diket o en telefonstolpe! Jag och min bonusdotter satt i bilen, vi mår båda bra men vad jag grät när jag kom hem. Som tur var så blev det ingen stor smäll så jag är inte orolig för bebisen men visst funderar man några extra gånger på vad som kunde ha hänt.

Kör försiktigt på de hala vägarna!!!

Usch, förstår att det var en obehaglig upplevelse och vilken tur att allt gick bra :). Det är verkligen halt ute på vägarna nu ja.
  • Dancia
    Elvis Mamma skrev 2012-02-05 17:32:33 följande:
    Någon mer som har galet mycket flytningar? Jag får ibland för mig att det är vatten som läckte vilket det förhoppningsvis inte är. Ni som har barn sedan innan, hur ofta ska ni till MVC? Jag var på inskrivningen tidigt i vecka 7 å har nu inte tid förens jag är i vecka 26, känns som ett så stort glapp. Vet ju att jag har järnbrist så skulle tex. vilja kolla det

Ja det är väldigt glesa besök som omföderska men självklart ska du be om extrabesök så ni kan kolla HB. Jag har redan varit på 3 extrabesök sedan inskrivningen på grund av att jag ville kolla HB värdet, fått lämna urinprover och idag togs prover på tappen. Det är bara att ringa och boka en tid :).
  • Dancia

Gammelmamma: Vad spännande att det nog blir bebis väldigt snart :). Uppdatera hur det går .

• Dancia
    gammelmamma skrev 2012-02-07 17:48:57 följande:
    Tänkte hålla de som vill uppdaterade. Min dotter har fått bekräftat havandeskapförgiftning, i morgon fårhon veta vilken grad hon har. De ska även göra u-ljud för att kolla vikten på barnet. Troligtvisblir det i gångsättning. Är det någon sóm haft det?

Vad tråkigt att hon åkt på hf. Men det brukar ju leda till igångsättning så snart slipper hon det :). Jag har inte själv haft det men min mamma fick det när hon väntade mig och förlossningen fick sättas igång.
  • Dancia

Usch, jag tycker det är så jobbigt ibland när jag får så ont av sd att jag inte kan dölja det för barnen. Jag måste verkligen andas mig igenom dem och min dotter på snart 2,5 år verkade förstå för en liten stund sen när jag fick riktigt ont. för plötsligt sa hon "mamma, de e bebis i magen". Hon brukar inte prata om bebisen annars så ofta eftersom hon inte tänker på det så mycket, men hon verkar förstå att det är "bebisen" som bråkar när mamma har ont.

Svar på tråden Juni-barn