• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Cinan

Petra 334: Maxi cosi cabriofix passade till våra fästen (quinny freestyle 3xl). Fästena följde med vagnen så om du köper begagnat så se till att det finns med fästen för montering av babyskyddet.

• hillee

Vi vart med vagn igår också, en svart Carena free. En sittvagn, så nu ska vi bara hitta nån fin hårdlift. tänkte höra om de va nån här som har nån fin till salu eller vet vars man kan hitta billiga sånna? :)

• Zirap

Hillee: Börja med att ta dig en funderare över om det verkligen är en hårdlift du vill ha. Jag ville det först, men med den begagnade vi köpte följde en mjuklift, så av ekonomiska skäl nöjde vi oss med den. Jag har funnit den mycket praktisk och skulle inte vilja ha en hårdlift idag. Men alla är vi olika. Mitt tips är bara att ta dig en ordentlig funderare innan du bestämmer dig för en av varianterna

• micksaan

Vagnen vi köpte begagnad har en hårdlift och det tycker jag känns bra, känns mer luftigare än en mjuklift. Tänker främst framåt sommaren. Men jag vet ju inte.  

Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
  • marieotyra

På vår vagn är det en hård liggdel. När vi köpte den skickade hon med en mjuklift. Tyckte att mjukliften var bra från början när det var kallt ute och hon var riktigt liten. När det blev varmare tog vi bort den så att det blev större och luftigare. Hon sov även i mjukliften när vi var bortresta i början...

• Zirap

Jag tyckte också att mjukliften fungerade bra som extra omboning på vintern/våren/hösten. Men framför allt var den så himla praktisk att bära med sig in och upp för trappor när man skulle hälsa på hos folk. Då var det skönt att den alltid var med i vagnen!

• lady84
    Janniiique skrev 2012-01-29 21:35:12 följande:
    Hur ska ni bädda era barnvagnar? Vi var på babyproffsen i lördags, och helt plötsligt blev vi bugaboo-ägare. 
    Tjusig! Vi har också en Bugaboo som vi har bäddat med täcke & kudde avsedd för vagn. Vi kommer mest troligt använda filt under sommaren så det inte blir för varmt för henne.
Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012