• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • hillee

zirap- jo jag har funderat fram och tillbaka på om jag vill ha hård eller mjuklift och kom fram till att jag vill ha en hård. som micksaan och marieotyra säger så känns dom rymligare, vilket jag hellre vill ha + att dom känns stabilare om man vill bära med sig liften  :) Mamma min hittade en begangnad jättefräsch svart hårdlift idag för 50:-, snacka om kap! :)

• Zirap

hillee: Så bra! Det finns många sätt att göra av med pengar på när man får barn, så det är skönt när man hittar saker man kan spara in pengar på!

• marieotyra

Vi köpte vagn begagnad, lånade babyskydd av våra kompisar förra gången och det är rätt skönt att inte behöva lägga ut så mkt pengar när det trots allt är en begränsad tid det ska användas. Ikeas barnsaker tycker jag också är bra!

• Zirap

Barnstolen Antilop MED bricka är en av de saker från Ikea jag absolut inte skulle vilja vara utan. Den är verkligen helt suverän och framförallt prisvärd!

• marieotyra

Håller med dig, vi har haft den ända tills nu och har en extra stol som alltid ligger i bilen. Har även gett bort en till våra kompisar som brukar vara barnvakt ibland. Älskar saker som är lätta att ta med sig...

• nyfiiken

Så hade vi också köpt oss en vagn då. Passade på när det reades 2011 modeller. Blev en Teutonia Spirit S3, någon med erfarenheter?? Glad

• iccis

Hej alla, tänkte hoppa in här, väntar andra barnet beräknad 25 maj, bor i Sävar. Ska läsa igenom tråden sedan och se vilka som är här :)

• Janniiique

Köpt spjälsäng, babytäcke, påslakanset.
    nu saknas bara madrassen.
    hur gör ni med kudde?

• bejbisen

Iccis: Välkommen hit

Idag fick jag ett trevligt samtal! Vår vagn kommer nästa vecka, istället för i mars. Så nu blir de till att fixa plats till den i förrådet! Hur nu det ska gå?!

Janniiique: vi har köpt en kudde. Återstår dock att se när vi börjar använda den

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012