• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Johans Pillerill

Vitlök är ju skitgott... Men om du nu, TS, tycker att det är ett problem kan du ju själv servera middag hemma med neutraliserande ingridienser som banan, persilja eller så.

Var glad att barnen får mat som smakar lite och är gott så de äter.

• Trivelina73

Om min sambo äter vitlök så luktar de helvette, helt klart. Så för att komma ifrån problemet med stanken så äter jag oxå något med vitlök i. Då är vi två som stinker Men ingen av oss två lider av de. Sen om kollegor mm lider så ja, tråkigt för dem då Tungan ute

Så tips till ts! ÄT VITLÖKSBRÖD eller annat me vitlök i!

• elinnnnn
    Trivelina73 skrev 2011-10-08 15:03:03 följande:
    Om min sambo äter vitlök så luktar de helvette, helt klart. Så för att komma ifrån problemet med stanken så äter jag oxå något med vitlök i. Då är vi två som stinker Men ingen av oss två lider av de. Sen om kollegor mm lider så ja, tråkigt för dem då Tungan ute

tycker TS är töntig så jag tänker inte kommentera den men vill dock kommentera ditt inlägg för vi gör precis likadant härhemma :D

jag bryr mig inte så mycket om nån luktar vitlök (fast okej vitlöksrapar är inte så mysigt men ogillar rapar oavsett om dem luktar eller ej) men min man ogillar när jag luktar vitlök så då "tvingar" jag honom att äta vitlök så märker han inget på mig :D som tur är så gillar han att äta vitlök ;) 
  • NeLi
    Trivelina73 skrev 2011-10-08 15:03:03 följande:

mmmm vitlöksbröd *dreggel dreggel*
  • Trivelina73
    elinnnnn skrev 2011-10-08 15:20:08 följande:
    tycker TS är töntig så jag tänker inte kommentera den men vill dock kommentera ditt inlägg för vi gör precis likadant härhemma :D

jag bryr mig inte så mycket om nån luktar vitlök (fast okej vitlöksrapar är inte så mysigt men ogillar rapar oavsett om dem luktar eller ej) men min man ogillar när jag luktar vitlök så då "tvingar" jag honom att äta vitlök så märker han inget på mig :D som tur är så gillar han att äta vitlök ;) 
    Små problem som kan fixas så lätt, istälet för att riva upp jord och himmel  med  *buhuu bähäää*
    NeLi skrev 2011-10-08 15:20:38 följande:
    mmmm vitlöksbröd *dreggel dreggel*
    mmmmmm.. Tungan ute
  • Capt Janeway
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 19:49:35 följande:
    Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
    Det var det dummaste ...

Vitlök som både är gott och jättenyttigt!

Jag förutsätter att ditt barn INTE är allergiskt, annars hade du väl meddelat det? 
  • Hanna1987
    Anonym (Orka) skrev 2011-10-08 13:15:03 följande:
    Stinas föräldrar gillar inte lukten av paprika. Kalles föräldrar gillar inte lukten av chili. Emmas föräldrar gillar inte lukten av kanel. Olles föräldrar gillar inte lukten av clementiner. Nisses föräldar gillar inte lukten från tvålen på dagis etc. Hur skulle det funka tror ni, om alla föräldrar har rätt att ställa krav?! Ska dagisen börja marknadsföra sig som "det vitlöksfria dagiset", "det clementinfria dagiset" etc?

Låt barnen bestämma själva vad de gillar och inte gillar. Låt er barn bli självständiga och göra egna val!

Tips till TS: Låt barnen sova i ett eget rum.
    Tove 4/7-10 ♥
  • Trynträ
    AxelVK skrev 2011-10-08 13:28:26 följande:
    Spelar knappast roll vem som lagar maten. Dagiset bestämmer väl menyn. Dom som lagar mat gör bara som de blir tillsagda.
    Och går jag på restaurant så blir det minsann ingen vitlök till vare sig mej eller ungar.
    Mig veterligen så är det kommunen som bestämmer över de kommunala dagisen. Hur friskolorna gör har jag ingen aning om. Frågar du alltid på restaurang om det är vitlök i maten menar du?
  • Anonym (Fyyy äckel)

Ge er! Jag bad om råd och eventuella åtgärder inte massa skitprat och ironiska inlägg.

Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...