• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Lingonflickan
    AxelVK skrev 2011-10-08 10:48:18 följande:
    Tyvärr så verkar det som om att 99% av de som svarar i denna tråd är 100% puckade. Det väljer man väl för faan själv om ens barn ska äta vitlök eller inte. Alla ni som skriver att det är nyttigt eller gott har inte fattat ett dugg - det hör inte hit! TS vill inte att ungen ska ha vitlök och då är det det som gäller. Punkt och slut.
    Skulle dagiset vägra så skulle jag byta dagis helt enkelt. Så går det till där jag bor.

Men du, det är nog bara en tidsfråga innan den här tråden hamnar i sandlådan istället
    Född Kvinna och skitstolt över det!
  • Ökänd

Vitlök är nyttigt, barnet gillar det. Vad är problemet?

Dessutom tror jag inte du skall bada ungen 2 ggr om dagen, det är inte bra för huden.

Krengt och på hoppad
  • NeLi
    AxelVK skrev 2011-10-08 12:16:41 följande:
    När jag bodde i Sverige så kallades alla jugoslaver, greker och turkar pizzabagare och stinkte av vitlök. Det var inte roligt att åka kommunalt då och det är det säkert inte heller idag. Från vad man läser här så verkar det ha blivit ännu värre. Jag menar som så att vitlök är ju inte som kryddor som peppar som inte luktar illa.
    okej, vad tråkigt att du har så mycket emot denna underbara vitlök som ger mat underbar smak! Idag äter de flesta svenskar vitlök, och det tackar vi invandrarna för! godare matingrediens mat finns inte. Bussar och tåg luktar inget tycker jag! Men som sagt, det är nog för att näst intill alla äter vitlök idag! Hurra för det!
  • AxelVK
    Ökänd skrev 2011-10-08 12:41:36 följande:
    Vitlök är nyttigt, barnet gillar det. Vad är problemet?

Dessutom tror jag inte du skall bada ungen 2 ggr om dagen, det är inte bra för huden.
    Problemet är beskrivet i den allra första posten - föräldern gillar inte vitlök (helt förståeligt).
    Lässvårigheter?
  • Trynträ
    AxelVK skrev 2011-10-08 10:48:18 följande:
    Tyvärr så verkar det som om att 99% av de som svarar i denna tråd är 100% puckade. Det väljer man väl för faan själv om ens barn ska äta vitlök eller inte. Alla ni som skriver att det är nyttigt eller gott har inte fattat ett dugg - det hör inte hit! TS vill inte att ungen ska ha vitlök och då är det det som gäller. Punkt och slut.
    Skulle dagiset vägra så skulle jag byta dagis helt enkelt. Så går det till där jag bor.
    Fast det är väl oftast inte dagiset själv som lagar maten. Tror knappast det finns nån restaurang som utesluter vitlök bara för att folk inte gillar lukten.
  • Ökänd
    AxelVK skrev 2011-10-08 12:43:39 följande:
    Problemet är beskrivet i den allra första posten - föräldern gillar inte vitlök (helt förståeligt).
    Lässvårigheter?

Men sen är det ju heller inte föräldern som skall äta vitlöken utan barnet.
    Krengt och på hoppad
  • Anonym
    Lässvårigheter?
    Förälder som inte gillar vitlökslukten får väl trycka i sina barn persilja när dom hämtar barnen på dagis alternativt lämna persilja till dagiset som får ge barnet det efter maten.
  • Trynträ
    Anonym skrev 2011-10-08 12:49:43 följande:
    Förälder som inte gillar vitlökslukten får väl trycka i sina barn persilja när dom hämtar barnen på dagis alternativt lämna persilja till dagiset som får ge barnet det efter maten.
    Eller äta nåt med vitlök i själva. Då känner man inte lukten.
  • NeLi
    Ökänd skrev 2011-10-08 12:47:03 följande:
    Men sen är det ju heller inte föräldern som skall äta vitlöken utan barnet.
    Precis, och barnet gillar ju vitlök! Jag förstår inte heller vad problemet är!
  • Anonym (idioti)
    Lässvårigheter?
    En morsa vill inte ha vitlök i maten till sin unge, en annan svamp, en annan broccoli, en annan kål, en annan gurka, en annan tomat, en annan peppar, en annan salt...ska ett dagis behöva laga 65475 olika maträtter för att föräldrarna inte gillar vissa saker?
    Laga maten till ungarna själv då och skicka med isf!
Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...