• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Anonym
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-08 17:15:36 följande:
    Ge er! Jag bad om råd och eventuella åtgärder inte massa skitprat och ironiska inlägg.
    Jag håller med, jag tycker inte alls om att hämta sonen och han bara osar vitlök! samma sak med de flesta lunchrestauranger vi äter på med jobbet, nästan alltid vitlök i maten eller i salladsrörorna..... tycker att det är märkligt att det alltid måste vara med...
  • Lingonflickan
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-08 17:18:33 följande:

Japp. Så tråden behöver inte fyllas med fler osmakliga inlägg av patetiska medlemmar.
    Den som sa det...
    Född Kvinna och skitstolt över det!
  • AxelVK
    Anonym (idioti) skrev 2011-10-08 14:07:36 följande:
    Ja, och skyffla över problemet på en annan skola så de får laga 87658 olika maträtter ist.
    Eller kanske sätta ungarna i ett madrasserat rum så de slipper bli utsatta för hemska saker som vitlök
    Tror du på fullt allvar att en skola har 87658 elever? Idiot!
    Förresten så är det jag som är kunden, jag betalar och då ska jag faan i mej också bestämma.
  • AxelVK
    Ökänd skrev 2011-10-08 17:52:04 följande:
    Jo, det verkar ju väldigt vettigt. Så länge man inte tvingar barnet att exkludera nyttig mat som barnet dessutom tycker om. Du tycker inte det verkar lite märkligt beteende?
    Spelar roll. Det är JAG som bestämmer vad barnet ska äta.
  • AxelVK
    Ius skrev 2011-10-08 17:16:13 följande:
    Förstår inte det där med att vitlök skulle lukta äckligt... Det döljer dålig andredräkt. :-P
    Va??? Vitlök luktar för jävligt. Har du aldrig varit närheten nån som ätit en stark vitlöksrätt kvällen innan? Det stinker!
    Men är man lökrapare så är man.
  • Anonym (idioti)
    AxelVK skrev 2011-10-09 02:07:15 följande:
    Tror du på fullt allvar att en skola har 87658 elever? Idiot!
    Förresten så är det jag som är kunden, jag betalar och då ska jag faan i mej också bestämma.
    Eller så är det nån annan som är idioten... Den som sa det var det liksom :P

• AxelVK
    Anonym (idioti) skrev 2011-10-09 02:13:22 följande:
    Eller så är det nån annan som är idioten... Den som sa det var det liksom :P

Nej. Nu vill jag att du förklarar ditt uttalande "Ja, och skyffla över problemet på en annan skola så de får laga 87658 olika maträtter ist."

Vilken skola var det nu igen? Väntar otåligt på ditt svar!
    Eller ljög du helt enkelt kanske...?
  • Anonym (idioti)
    AxelVK skrev 2011-10-09 02:16:35 följande:
    Nej. Nu vill jag att du förklarar ditt uttalande "Ja, och skyffla över problemet på en annan skola så de får laga 87658 olika maträtter ist."

Vilken skola var det nu igen? Väntar otåligt på ditt svar!
    Eller ljög du helt enkelt kanske...?
    Haha! Japps, så var det. Det var nån annan som var idioten... ;)
    Att du inte fattar ironi får stå för dig...

Poängen var att i din värld så ska ett dagis laga mat som föräldrarna "gillar". O om du inte gillar vitlök så ska det finns nått utan vitlök, medans Stinas mamma inte gillar paprika så då ska det finnas nått utan paprika, Tures mamma gillar inte nått annat o då ska det finns en annan rätt till Ture osv.
    Hur många olika rätter ska ett dagis behöva tillhandahålla för att föräldrarna inte "gillar" en viss matvara?
    Är ett barn allergiskt är det en annan femma, men att kräva att ett dagis inte lagar en viss sak för att du som förälder inte tycker om det är ju bara idioti.

D'oh som Homer hade sagt... 

• AxelVK
    pigglet skrev 2011-10-06 19:54:22 följande:
    Visst ger man barn vitlök - varför skulle man inte det? Man ger dem även purjolök, gul lök, röd lök, och faktiskt alla annan lök.

Man gör inte det om man inte gillar den vidriga lukten. Nu verkar det ju iofs som om halva Sverige gillar svettiga lökrapare.
    Det är bara att byta skola om dom vägrar laga svensk mat.
  • Ginevra
    Anonym (idioti) skrev 2011-10-09 10:44:51 följande:
    Haha! Japps, så var det. Det var nån annan som var idioten... ;)
    Att du inte fattar ironi får stå för dig...

Poängen var att i din värld så ska ett dagis laga mat som föräldrarna "gillar". O om du inte gillar vitlök så ska det finns nått utan vitlök, medans Stinas mamma inte gillar paprika så då ska det finnas nått utan paprika, Tures mamma gillar inte nått annat o då ska det finns en annan rätt till Ture osv.
    Hur många olika rätter ska ett dagis behöva tillhandahålla för att föräldrarna inte "gillar" en viss matvara?
    Är ett barn allergiskt är det en annan femma, men att kräva att ett dagis inte lagar en viss sak för att du som förälder inte tycker om det är ju bara idioti.

D'oh som Homer hade sagt... 

Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...