• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Ius

Förstår inte det där med att vitlök skulle lukta äckligt... Det döljer dålig andredräkt. :-P

• Trynträ
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-08 17:15:36 följande:
    Ge er! Jag bad om råd och eventuella åtgärder inte massa skitprat och ironiska inlägg.
    Fast råd har du ju fått.
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Trivelina73 skrev 2011-10-08 15:03:03 följande:
    Om min sambo äter vitlök så luktar de helvette, helt klart. Så för att komma ifrån problemet med stanken så äter jag oxå något med vitlök i. Då är vi två som stinker Men ingen av oss två lider av de. Sen om kollegor mm lider så ja, tråkigt för dem då Tungan ute

Så tips till ts! ÄT VITLÖKSBRÖD eller annat me vitlök i!

Jag äter inte bröd alls. Inte heller ren vitlök, möjligtvis vitlökspulver i maten.
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Trynträ skrev 2011-10-08 17:16:41 följande:
    Fast råd har du ju fått.

Japp. Så tråden behöver inte fyllas med fler osmakliga inlägg av patetiska medlemmar.
  • Ius

Persilja neutraliserar vitlökslukt. Ge ungen en kvist? :-P

• Ökänd
    AxelVK skrev 2011-10-08 13:24:26 följande:
    Men föräldern bestämmer över barnet. Och det inkluderar vad barnet får äta.

Jo, det verkar ju väldigt vettigt. Så länge man inte tvingar barnet att exkludera nyttig mat som barnet dessutom tycker om. Du tycker inte det verkar lite märkligt beteende?
    Krengt och på hoppad
  • extramamman

Men vitlök är ju jättenyttigt??! Varför skulle dina barn vara allergiska mot det? eller vet du att de är det? jag fattar ingenting..

• Luzita

Va?? fattar inte hur du kan reagera så??

vitlök är ju både bra och gott :) Klart barnen ska kunna få vitlök på dagis tycker jag :) MUMS!!

och om det är nogt ens barn inte tål så berättar man väl det på dagis innan? så ger dem inte barnet det såklart

Leonel 090722
  • Anonym (Löken)

Jag har barn i skola och på dagis. och jag har märkt att maten ofta kryddas med vitlök. Tycker inte om vitlöksdoft. Och jag förstår inte heller varför dom lgar mat med vitlök. Kan ju va för att hålla barnen friska...vad vet jag. Inge mysigt är det iaf. Men jag får lova att stå ut.

Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...