Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Vad jag sa håller jag för mig själv.
Han lät inte road av min irritiation. Tvärtom ville han att alla skulle trivas.
Sedan att patetiska människor menar att chefen skulle skratta, tänker jag inte ens yttra mina åsikter. Talar för sig själv.
Patetisk var ordet ;)
en förälder visar att det är ok att ljuga så får man sin vilja igenom.. Sen undrar samhället vad det är för fel på dagens tonåringar? Tjaa kan det vara så att dom lär sig att vissa saker är ok att göra? Eller att man får bete sig som man vill bara för att få som man vill? Dessutom så förstår jag varför dom höjer dagisavgifterna när föräldrar SKA ha specialkost till barn som inte behöver det! Jävla trams ts! Nej du hade du varit min dotter så hade jag tvättat din mun med såpa för tvål räcker inte i ditt fall...
Jösses vilken ts... är det samma som schäfer tråden tro!
Kan vara allergisk? Skall du säga så om all kost du tycker är äcklig men som barnet får på förskolan?
Tyvär har jag också hört om barn (och deras föräldrar) som skyller på allergier för att slippa mat dom inte gillar.
som förälder till ett barn med riktig intolerans, kan jag bara kostatera att det är de barn som verkligen är allergiska som drabbas av vissas lögner, då alla inte riktigt förstår allvaret i att ge ett verkligt allergisk barn något den inte tål, när alltfler ljuger om det.
Och jag är glad att mitt barn bara får ont i magen och sämre hälsa (glutenintolerant) om han får i sig fel mat. andra barn, med t ex fisk, ägg eller nötterallergi kan tom riskera livet, om någon inte förstår allvaret.