• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Anonym (Fyyy äckel)

Vad jag sa håller jag för mig själv.
    Han lät inte road av min irritiation. Tvärtom ville han att alla skulle trivas.
    Sedan att patetiska människor menar att chefen skulle skratta, tänker jag inte ens yttra mina åsikter. Talar för sig själv. 

• ojsanoj
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-13 19:43:26 följande:
    Sedan att patetiska människor menar att chefen skulle skratta, tänker jag inte ens yttra mina åsikter. Talar för sig själv. 
    Alltså hittade du på. 
  • Anonym (Fyyy äckel)
    ojsanoj skrev 2011-10-13 19:51:16 följande:
    Alltså hittade du på. 

Tolkningsfråga.
    Jag SKA ha annan kost till min son. Har jag redan bestämt. Finns det alternativ så tar jag det. 
  • ojsanoj
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-13 20:02:24 följande:
    Tolkningsfråga.
    Jag SKA ha annan kost till min son. Har jag redan bestämt. Finns det alternativ så tar jag det. 
    Alltså hittade du på och ljög för verksamhetschefen att ditt barn var allergisk.
    Nada tolkningsfråga hjärtat, bara ren och skär lögn. 
  • Lingonflickan
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-13 19:26:37 följande:

Att vi bör utreda om barnet är allergiskt och att överväga om lökfrikost. <Han hade inte tid att samtala. Utan skulle ringa mig nästa vecka när han fått mer fakta från köket och vilka alternativ det finns i kostväg. Tyckte jag var ganska snällt och trevligt gjort.

Och med andra ord så kommer du behöva ett läkarintyg, vilket du inte lär få.
    Född Kvinna och skitstolt över det!
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Lingonflickan skrev 2011-10-13 20:04:22 följande:

Och med andra ord så kommer du behöva ett läkarintyg, vilket du inte lär få.

Vad vet du om det?
    Du vet väl inte vad vi diskuterat ang. tillvägagångsätt?
    Eller vad för kostalternativ det finns?  
  • ojsanoj
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-13 20:06:01 följande:
    Vad vet du om det?
    Han hann ju inte prata, tvivlar på att ni fick tid till att diskutera. O ljög du så kommer det bara slå tillbaka på dig själv. Ungen ska alltså växa upp o tro att han inte tål vitlök, eller ska han lära sig att det är ok att ljuga sådär lite ibland?

• Lingonflickan
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-13 20:06:01 följande:

Vad vet du om det?

Och du tror på fullaste allvar att han inte försökte avfärda dig på ett snyggt sätt?  Man kan inte motivera alternativ kost om inte skäl föreligger. Sådana skäl är allergi hos barnet, inte att mamman inte gillar doften. Du får inte allergikost utan läkarintyg, så mycket vet jag faktiskt. Och ditt barn är inte allergiskt.
    Född Kvinna och skitstolt över det!
  • Anonym (???)
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-13 19:43:26 följande:

Men du kan ju inte mena att du anser att han håller med dig när du sitter och ljuger för honom. Beteé dig nu vuxet och berätta sanningen för honom så får du väl se om han är lika tillmötesgående. Tro fan att man kan få folk att hålla med en om man ljuger för dem snacka om patetiskt.

Du vet själv varför du ljög för annars hade du blivit avfärdad, du vet att du inte har rätt så då ljuger du, du har större problem än att det är jobbigt med vitlökslukt. 
  • Anonym

en förälder visar att det är ok att ljuga så får man sin vilja igenom.. Sen undrar samhället vad det är för fel på dagens tonåringar? Tjaa kan det vara så att dom lär sig att vissa saker är ok att göra? Eller att man får bete sig som man vill bara för att få som man vill? Dessutom så förstår jag varför dom höjer dagisavgifterna när föräldrar SKA ha specialkost till barn som inte behöver det! Jävla trams ts! Nej du hade du varit min dotter så hade jag tvättat din mun med såpa för tvål räcker inte i ditt fall...

• mion

Jösses vilken ts...   är det samma som schäfer tråden tro!

• Myhnona

Kan vara allergisk? Skall du säga så om all kost du tycker är äcklig men som barnet får på förskolan?

• stresss

Tyvär har jag också hört om barn (och deras föräldrar) som skyller på allergier för att slippa mat dom inte gillar.
    som förälder till ett barn med riktig intolerans, kan jag bara kostatera att det är de barn som verkligen är allergiska som drabbas av vissas lögner, då alla inte riktigt förstår allvaret i att ge ett verkligt allergisk barn något den inte tål, när alltfler ljuger om det.
    Och jag är glad att mitt barn bara får ont i magen och sämre hälsa (glutenintolerant) om han får i sig fel mat. andra barn, med t ex fisk, ägg eller nötterallergi kan tom riskera livet, om någon inte förstår allvaret.

Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...