Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Stinas föräldrar gillar inte lukten av paprika. Kalles föräldrar gillar inte lukten av chili. Emmas föräldrar gillar inte lukten av kanel. Olles föräldrar gillar inte lukten av clementiner. Nisses föräldar gillar inte lukten från tvålen på dagis etc. Hur skulle det funka tror ni, om alla föräldrar har rätt att ställa krav?!
Ska dagisen börja marknadsföra sig som "det vitlöksfria dagiset", "det clementinfria dagiset" etc?
Låt barnen bestämma själva vad de gillar och inte gillar. Låt er barn bli självständiga och göra egna val!
Tips till TS: Låt barnen sova i ett eget rum.
Vampyrer tål inte vitlök ![]()
Om man lagar maten själv eller är på restaurang kan man bestämma vad barnet ska äta. I skola och förskola är det många som ska äta och då kan inte var och en ha sin egen lista över vad just dom har bestämt att deras barn ska äta. Mina barn äter mat på förskolan som jag aldrig skulle drömma om att servera hemma, men ändå så kräver jag inte att dom ska ha en speciell diet för det. Jag har även ett intollerant barn, och han får lämna känsel tyg för att få specialkost.