Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

Du får käka nåt med vitlök du med så slipper du lida. Det är ju vitlök i det mesta när man äter på restaurang och jag tror inte skolorna är nån skillnad. Tror tyvärr inte man kan beställa vitlöksfri mat eftersom det är en vanligt förekommande krydda.

Jag blir faan mörkrädd, tycker de e uppenbart att TS är en VAMPYR *ryser*
jag visste inte dom faan på riktigt.... HJÄLP!!!! dags o fixa en Påle o ha hemma ifall de finns fler.. hänga vitlök på dörren....
Och sen ska jag ringa sonens dagis, dom gav han KÅLPUDDING ?!?!?!?!? fatta han sket illa sen :O o inte tala om hur mycke han bajade, va sannslöst, fick ju nästan slänga ut han i garaget, så illa lyuktade bajset, ojoj

Vitlök luktar vidrig andedräkt på många meters håll, men här har ingen märkt nåt. Kejsarens nya kläder?   

Mitt grundskolebarn luktar ALDRIG vitlök när han kommer hem men mitt förskolebarn luktar viktlök ca en gång i veckan. Jag håller med om att det luktar illa för både min make och den yngsta sonen luktar riktigt illa när de ätit vitlök medan stora sonen och jag luktar inte alls likadant! Det är nog våra kroppar som reagerar olika och gör att vitlöken luktar olika!   

Men jag ber inte om en puss när jag känner att han luktar så...   Men inte skulle jag neka min fina unge att äta mat med vitlök för att jag tycker att det luktar lite skunk efteråt. Man får härda ut, ha god min och låtsas som ingenting!
  Men inte skulle jag neka min fina unge att äta mat med vitlök för att jag tycker att det luktar lite skunk efteråt. Man får härda ut, ha god min och låtsas som ingenting!  

Tyvärr så verkar det som om att 99% av de som svarar i denna tråd är 100% puckade. Det väljer man väl för faan själv om ens barn ska äta vitlök eller inte. Alla ni som skriver att det är nyttigt eller gott har inte fattat ett dugg - det hör inte hit! TS vill inte att ungen ska ha vitlök och då är det det som gäller. Punkt och slut.
Skulle dagiset vägra så skulle jag byta dagis helt enkelt. Så går det till där jag bor.