• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Lindis1974

He he. Undrar vem som inte har koll?

• cloudberry79
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-09 11:40:36 följande:
    gå och lägg dig!!
    du verkar inte ha koll för vad man betalar för. 
    Om du bor i Sverige och betalar maxtaxa så betalar du för platsen, dina pengar räcker inte tillnärmelsevis att täcka kostnaderna för barnets verksamhet. Allvarligt så tror jag du är väldigt överkänslig mot just vitlöksdoft, jag känner inte ens om någon ätit vitlök. Faktiskt. Däremot har jag mött människor som är jättekänsliga mot den lukten. Du får helt enkelt stå ut, för de flesta äter vitlök, tycker det är gott och känner inga obehag av löklukt.
    If you love me - please don't feed me!
  • AxelVK
    Anonym (idioti) skrev 2011-10-09 11:39:23 följande:
    Hahahaha!
    Vad säger man liksom... äsch jag orkar inte...
    En mer humorlös och trångsynt människa har jag sällan stött på 
    Översatt = Jag har blivit ertappad med att snacka skit så jag skriver bara att jag inte orkar, det är lättare eftersom jag inte kan vinna den här debatten.

Det är för mej hur självklart som helst att man som förälder och kund på skolan har all rätt att begära att eleven inte ska äta vissa illaluktande saker.
    Det vet jag faktiskt en hel del som gör här och det är inget konstigt med det. Tycker det är ni som väldigt konstiga som bara helt tamt och fåraktigt tycker att 'det får man finna sig i'.
  • AxelVK
    cloudberry79 skrev 2011-10-09 11:45:59 följande:
    Om du bor i Sverige och betalar maxtaxa så betalar du för platsen, dina pengar räcker inte tillnärmelsevis att täcka kostnaderna för barnets verksamhet. Allvarligt så tror jag du är väldigt överkänslig mot just vitlöksdoft, jag känner inte ens om någon ätit vitlök. Faktiskt. Däremot har jag mött människor som är jättekänsliga mot den lukten. Du får helt enkelt stå ut, för de flesta äter vitlök, tycker det är gott och känner inga obehag av löklukt.
    Det betyder inte att man ska 'finna sig i det'. Kanske i Sverige gör man så.
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Lindis1974 skrev 2011-10-09 11:44:51 följande:
    He he. Undrar vem som inte har koll?

Ja, uppenbarligen inte du heller!
  • Jennnie

Det är ju perfekt- mer vitlök till barnen! Innehåller en massa nyttigheter och antioxidanter- kanske detta gör att du slipper en eller två vabbdagar per år!

• Anonym (idioti)
    AxelVK skrev 2011-10-09 11:46:42 följande:
    Översatt = Jag har blivit ertappad med att snacka skit så jag skriver bara att jag inte orkar, det är lättare eftersom jag inte kan vinna den här debatten.

Det är för mej hur självklart som helst att man som förälder och kund på skolan har all rätt att begära att eleven inte ska äta vissa illaluktande saker.
    Det vet jag faktiskt en hel del som gör här och det är inget konstigt med det. Tycker det är ni som väldigt konstiga som bara helt tamt och fåraktigt tycker att 'det får man finna sig i'.
    Vinna debatten? Nja, det är väl snarare så att du inte fattar vanligt folkvett och det gör det ganska poänglöst att försöka diskutera med dig.
    Men det är bra att det är självklart för dig, har du tagit upp det här med dagis? Och isf vad sa de?
    Du har växt upp ganska bortskämt va?
    Alla ska rätta sig efter vad du vill och du har rätt till allt och andra ska anpassa sig efter din vilja. *leker hobbypsykolog*  

• AxelVK
    Jennnie skrev 2011-10-09 11:50:20 följande:
    Det är ju perfekt- mer vitlök till barnen! Innehåller en massa nyttigheter och antioxidanter- kanske detta gör att du slipper en eller två vabbdagar per år!
    Vad bra! Då kan ju du äta desto mera vitlök då när det finns andra som inte gillar det.
    Faan, ditt hus måste lukta för jävligt!
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Jennnie skrev 2011-10-09 11:50:20 följande:

Jag vabbat 1 dag under 9 år..
  • Ökänd
    AxelVK skrev 2011-10-09 11:30:33 följande:
    Så länge jag försörjer han/henne så bestämmer jag.

Tror din unge kommer revoltera och äta massor av vitlök i tonåren.

Du är lite överdrivet nitisk i din rätt att "bestämma", sånt brukar gå åt helvete till slut.  
    Krengt och på hoppad
Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...