• apsolut

    Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

    Jag har varit ute rätt mycket under helgen och förvånades över hur många som faktiskt vistas utomhus i mjukisbyxor. 

    Detta sågs bla:


    I stan På stationen På restaurangen på tåget Vi vistades i lite olika städer och detta fenomenet gick att se på alla ställe.

    Så..

    Omröstningsfrågan:

    Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

    ----
     

    Om ja... använder du de obehindrat, oavsett var du ska, när du är ute?
    Om ja.. Varför?
    Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma? 
    Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?
  • Maddiss

    Jag går aldrig ut i mjukisar själv, inte min stil att ha det och jobbar på kontor, men har det som mysplagg hemma. 

    Jag reagerar ändå aldrig på att andra har det utomhus. Jag förstår inte vad det är för hemskt med ett par välsittande fräscha mysbyxor, för det finns saker som som värre ut. Kan ju finnas dom som kan ha mysbyxor på sitt jobb för att det är praktiskt och skönt, dom som har svårt att hitta andra passande byxor osv. Jag bryr mig inte.

  • Irit

    Nej, jag har det inte hemma heller. Jag bryr mig inte det minsta om ifall andra har det eller inte. Jag lägger nog inte ens märke till det.

  • Danielina
    Griffonmatte skrev 2011-10-11 02:07:10 följande:
    Jag har på mig mjukisar när fasen jag vill. Ag har inte tänkt tanken att bli dömd som nån jäkla wt bara för att ni ser mig gåendes i mjukisar. Då har folk för lite att göra, jag går inte o dömmer folks klädstilar när jag går på stan eller handlar utan då gör jag det jag ska :) sen var det någon som jämförde detta med att "inte skulle kunna anlita en advokat i pyjamas" - det var det fånigaste jag hört! Självfallet behöver du inte ha med mig o mina mjukisar om vi stöter på varandra jobbmässigt, för då har jag arbetskläder. Men om du ser mig på stan i mjukisar, vad sjutton gör det... Jag älskar mjukisar :)
    Anledningen till att jag jämförde med en advokat i pyjamas är att jag anser det vara lika illa att sitta på en restaurang eller gå på krogen i mjukisar som att skita i att ha arbetskläder. För mig är det som att en advokat skulle ha på sig pyjamas. Mjukisar är myskläder och det är pyjamas också. Går man på stan bland folk tycker jag att man ska anstränga sig lite, tycker det är lika fel med folk som använder linnen som klänningar så att man ser halva skinkorna eller går runt med genomskinliga strumpbyxor och korta tröjor eller varför inte sunkiga shorts.

    Har släkt i Italien och där fixar både män och kvinnor sig till max innan de går ut, så kan inte se varför det skulle vara jobbigt att dra på sig ett par jeans eller tights istället för mjukisar? Om det nu är helt ok med mjukisar på stan varför har du det inte på jobbet också? Du verkar ju döma folk som har mjukisar på jobbet, varför är det mer ok än att tycka det är fel att ha det på stan?  
  • scaniae
    Danielina skrev 2011-10-11 10:14:58 följande:
    Anledningen till att jag jämförde med en advokat i pyjamas är att jag anser det vara lika illa att sitta på en restaurang eller gå på krogen i mjukisar som att skita i att ha arbetskläder. För mig är det som att en advokat skulle ha på sig pyjamas. Mjukisar är myskläder och det är pyjamas också. Går man på stan bland folk tycker jag att man ska anstränga sig lite, tycker det är lika fel med folk som använder linnen som klänningar så att man ser halva skinkorna eller går runt med genomskinliga strumpbyxor och korta tröjor eller varför inte sunkiga shorts.

    Har släkt i Italien och där fixar både män och kvinnor sig till max innan de går ut, så kan inte se varför det skulle vara jobbigt att dra på sig ett par jeans eller tights istället för mjukisar? Om det nu är helt ok med mjukisar på stan varför har du det inte på jobbet också? Du verkar ju döma folk som har mjukisar på jobbet, varför är det mer ok än att tycka det är fel att ha det på stan?  
    Jag tycker att det är mer moget att själv välja vad man vill ha på sig än att vara rädd för att se "nerklädd" ut när man går utanför dörren. Så var det ju förr i tiden, man fick inte kläs sig hur man ville, alla var tvungna att ha samma kläder och det var ju skandal om man inte hade det.

    Jag tycker att det är mycket bättre nuförtiden när man är fri, mogen och vuxen att klä sig i vad man själv tycker är fint eller bekvämt
  • scaniae
    Jennie med ie skrev 2011-10-11 08:35:48 följande:
    Alltså jag förstår att du inte tycker det är så tjohoo jättekul att få epitetet WT eftersom det ju trots allt är menat som nåt väldigt negativt för de allra flesta. Men, är det betydande nog att bli så upprörd över? Om någon random människa på sta'n tycker att din klädsel är ful och tänker WT om den, vad gör det? Egentligen... ?
    och VAD betyder WT ?
  • Vit Lilja

    Japp jag använder det UTE, kanske till brevlådan eller till tvättstugan om det är "tvättdag". Har använt det ute i affären en gång då jag hade influensa och var skitdålig. Annars; ALDRIG!

  • Brünnhilde
    TEDDEN skrev 2011-10-10 11:07:16 följande:
    Jag analyserar inte någon annans liv, detta är min högst personliga uppfattning gällande min egen klädstil och val. Precis lika lite skulle jag bära vita jeans efter den 1 sep. Det är sommarbyxor och passar inte till stövlar och kappa! 

     
    OK - ditt liv verkar väldigt inrutat och styrt. Men så länge som du mår bra, så..! 
  • Brünnhilde
    brünnhilde skrev 2011-10-10 15:02:23 följande:
    För oss som tycker att alla kläder är obekväma och helst springer omkring i underkläder hemma då? .
    Blir det inte för kallt..? I min lägenhet skulle det inte funka på vinterhalvåret, eftersom hyresvärden blivit så snål med att elda i elementen. (Även om han kallar det för "miljöpolicy"...)
Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?