• apsolut

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

Jag har varit ute rätt mycket under helgen och förvånades över hur många som faktiskt vistas utomhus i mjukisbyxor. 

Detta sågs bla:

I stan På stationen På restaurangen på tåget Vi vistades i lite olika städer och detta fenomenet gick att se på alla ställe.

Så..

Omröstningsfrågan:

----

Om ja... använder du de obehindrat, oavsett var du ska, när du är ute?
    Om ja.. Varför?
    Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma? 
    Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?
  • LitetBus

Oj, nu smet inlägget

Jag har gått ut i mjukisbyxor någon kväll när jag har varit och handlat en snabbis. Skulle dock aldrig gå ut i urtvättade mjukisar med dålig passform, och skulle aldrig gå ut i mjukiskläder om jag var osminkad för då skulle jag känna mig jättesunkig... Skulle inte heller ha mjukisbyxor längre stunder men till dagis på morgonen eller till affären på kvällen känns helt okej

• Flätad

Svarde nej, tycker det ser gräsligt ut faktiskt...  Håller mina mjukisar inlåsta här hemma

• skogssmurfen

Jag har ofta mjukisar på mig när jag går ut med hunden. Vid något enstaka tillfälle har de råkat följa med när jag vart och handla på coop.. Men annars får de stanna hemma Glad

• bepoe

Men alla som har det hemma, är ni ensamstående, eller? Vad säger era parters om att ni går runt i mjukisbyxor hemma?

Jag skulle inte vilja att m in sambo gick runt här hemma och såg ut som en slusk... 

• Danielina
    bepoe skrev 2011-10-10 20:17:25 följande:
    Men alla som har det hemma, är ni ensamstående, eller? Vad säger era parters om att ni går runt i mjukisbyxor hemma?

Jag skulle inte vilja att m in sambo gick runt här hemma och såg ut som en slusk... 
    Min sambo tycker jag får snygg rumpa i mina mjukisar, mjukisar sitter finfint på honom också :P Det finns ju mjukisbyxor och mjukisbyxor, har man valt ut dem med omsorg och byter ut dem när de blir sunkiga så är de helt okej att gå runt i hemma tycker jag. Snyggare än pyjamasbyxor eller morgonrock :)
  • Jennie med ie

Min man har ofta mjukisbyxor sådär till vardags, mycket mycket oftare än jag. Och det stör mig inte, så länge de är hela och rena och han är detsamma
  • Jenn86

Mjukisbyxor behöver inte vara urtvättade, fläckiga och trasiga. De kan vara hela, rena och välsittande. Flört
  • scaniae
    Klöset skrev 2011-10-09 19:01:05 följande:

----

Om ja... använder du de obehindrat, oavsett var du ska, när du är ute?
    Om ja.. Varför?
    Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma? 
    Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute? 
    För att :

de är mjuka

de är sköna

jag har numera åldern inne, dvs jag är numera vuxen att tänka själv och att själv bestämma vad jag vill gå klädd i

jag skiter fullständigt i vad någon jag inte känner har hittat på ska vara dagens mode
  • Griffonmatte

Jag har på mig mjukisar när fasen jag vill. Ag har inte tänkt tanken att bli dömd som nån jäkla wt bara för att ni ser mig gåendes i mjukisar. Då har folk för lite att göra, jag går inte o dömmer folks klädstilar när jag går på stan eller handlar utan då gör jag det jag ska :) sen var det någon som jämförde detta med att "inte skulle kunna anlita en advokat i pyjamas" - det var det fånigaste jag hört! Självfallet behöver du inte ha med mig o mina mjukisar om vi stöter på varandra jobbmässigt, för då har jag arbetskläder. Men om du ser mig på stan i mjukisar, vad sjutton gör det... Jag älskar mjukisar :)

• Griffonmatte

Jag har på mig mjukisar när fasen jag vill. Ag har inte tänkt tanken att bli dömd som nån jäkla wt bara för att ni ser mig gåendes i mjukisar. Då har folk för lite att göra, jag går inte o dömmer folks klädstilar när jag går på stan eller handlar utan då gör jag det jag ska :) sen var det någon som jämförde detta med att "inte skulle kunna anlita en advokat i pyjamas" - det var det fånigaste jag hört! Självfallet behöver du inte ha med mig o mina mjukisar om vi stöter på varandra jobbmässigt, för då har jag arbetskläder. Men om du ser mig på stan i mjukisar, vad sjutton gör det... Jag älskar mjukisar :)

Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?