• apsolut

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

Jag har varit ute rätt mycket under helgen och förvånades över hur många som faktiskt vistas utomhus i mjukisbyxor. 

Detta sågs bla:

I stan På stationen På restaurangen på tåget Vi vistades i lite olika städer och detta fenomenet gick att se på alla ställe.

Så..

Omröstningsfrågan:

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

----

Om ja... använder du de obehindrat, oavsett var du ska, när du är ute?
    Om ja.. Varför?
    Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma? 
    Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?
  • mandolin76

Låter mina mjukisar sitta kvar om jag skall till närbutiken och köpa något litet på kvällen annars brukar jag byta om.

• Egendomligt

Ja, mjukisbyxor har jag ofta när jag går promenad med vagnen hemma (vi bor på landet). Träningsbyxor kan jag ha även när vi åker in och handlar etc. Annars brukar jag försöka byta byxor när vi ska någonstans.

• Irme

Ibland har jag mjukisar om jag känner för det. Ibland går jag promenader i pyjamasbyxor. Skönt att slippa bry sig om vad andra tycker. 

• Callistrate

Ibland... Men sällan om jag gör något mer avancerat än går ner till ica och handlar. Fast i söndags var jag faktiskt på IKEA i mjukisbyxor

• For all I care

Haha, knappast. Äger 1 par mysbyxor men trivs inte alls med den typen av plagg. Vill känna mig välklädd hela tiden.

• Tygtiiger

Jag äger inte ens ett par klassiska mjukisbyxor - det närmaste jag kommer är joggingkläder och de har jag på mig när jag tränar, inte annars. Jeans FTW.

Krupke, we've got problems of our own!
  • morriis

Jag går inte utanför dörren i mjukisbyxor, jag kan ha det på mig hemma om jag är sjuk eller när jag städar. Men annars undviker jag helst att ha det på mig

Din kalaspuff i sagovärlden
  • Miew

Är ute dagligen i mjukisbyxor, dock så bor jag på en ö med bara två grannar(som också går i mjukis eller arbetsbrallor varje dag).
    Men ska jag iland så blir det jeans eller andra byxor.
    Dock i söndags var jag i stockholm och bakis som fasiken, då blev det mjukbyxor när jag gick med hunden, orkade inte bry mig för 5 öre.

Viggo & Gry & Veras mamma
  • CathrinLarsson

Jag använder mjukisbyxor ganska ofta faktiskt - MEN jag vägrar mjukisar om jag ska ut och äta på restaurang (och då räknas inte McDonalds som restaurang - oavsett vad alla barn tycker! Flört) Att jag använder mjukisbyxor är för att det är så ruggigt bekvämt, sitter inte åt någonstans, lätt att röra sig i och att de dessutom är lätt-tvättade! Jag jobbar på förskola och använder gärna mjukisbyxor där också just av dessa anledningar. Nu under graviditet så använder jag mer jeans, men favoritbyxorna är ändå mjukisbyxor! Glad

• Izela

jag har mjukisar ibland när jag springer till dagis eller till affären typ. Åker helst inte tåg eller är bland massa folk i mjukisar.

Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?